Játékadatbázis
Phoenix Online Studios
Az amerikai Phoenix Online egy érdekes csapat. Adott három férfiú: Cesar Bittar, aki a Telltale és az Activision égisze alatt is munkálkodott, többek között az új Sam and Maxen és a Tales of Monkey Islanden; Vitek Goyel, a Pixeltek outsourcing stúdió alapítója, aki úgyszintén dolgozott az Activisionnek; és Richard Flores, aki animátorként olyan mozik elkészítésében vett részt, mint a 300 vagy a Fantasztikus négyes. Egyvalami volt közös bennük: a kalandjátékok, és egész konkrétan a klasszikus King's Quest imádata. Ők hárman az internet végtelen országútján az ezredforduló hajnalán találkoztak, és kitalálták, hogy elkészítik a szeretett széria újabb részét, rajongói hobbiprojektként. A munkálatok 2000 októberében indultak, és az öt epizódra tervezett „The Silver Lining” első három része végül 2010 (!) júliusában jelent meg (ebben persze nagy szerepe volt a Vivendivel, majd a jogutód Activisionnel évekig tartó kötélhúzásnak is). Maga a játék egyébként egészen kimagasló (erről magatok is meggyőződhettek, hiszen a remek kaland ingyen letölthető a http://bit.ly/10voFcU címről). A kitartó és minőségi munka egyből ráirányította a figyelmet az immár öt tagú (a tervező Katie Hallahannel kiegészült) Phoenix Online névre keresztelt stúdióra – többek között Jane Jensenét is, amely aztán első játékuk, a Kickstarteren összekalapozott Cognition készítésében csúcsosodott ki.