Condor: The Competition Soaring Simulator
A manapság megjelenő szimulátorjátékok gyönyörűek és ezáltal természetesen szórakoztatóak is, de maga a szimuláció folyamatosan csak egyszerűsödik... Van akinek ez tetszik, de akadnak még igazán precíz emberek, akik inkább magára a szimuláció élethűségére helyezik a hangsúlyt... Nos, ilyen a szlovén származású Uros Bergant, aki 2005-ben megalapította a Condor Teamet, hogy megalkossanak egy olyan repülőszimulátort, amit manapság előszeretettel használnak a szakszerű pilótaképzés részeként...
kapcsolódó játékok
"A pedál a vízszintes vezérsíkot, a kormány pedig a függőleges vezérsíkot és a csűrő lapátokat vezérli."
Ez pont nem így van, mert a pedálok az odlalkormányt (függőleges vezérsík) működtetik, a bot pedig a magasságit (vízszintes vezérsík) és a csűrőket.
Fordulóban nem feltétlen szükséges a csűrővel ellentétes irányba korrigálni, mert elvileg ha jól van belépve a pedál és jól van húzva a csűrő, akkor a repülőgép megmarad a forduló ívén. Már amennyiben csúszásmentes a forduló :-) De tény, hogy a Condor videóban így mutatja a fordulót. Jó tudni, hogy ennél a manővernél a gép általában leadja az orrát, így érdemes egy kicsit húzni a boton, ne nőjön meg túlzottan a sebességünk. Termikelésnél viszont valóban bevett szokás, hogy például jobbra lépve tartjuk a forduló ívét és balra húzva a botot, változtatjuk a bedöntést.
Dugóhúzóhoz egy kis segítség: A botot hasra húzva, elkoptatod a sebességet, majd amikor már érzed, hogy éppen átesne a repülő, hirtelen beléped valamelyik irányba. Ha jól csináltál mindent, akkor nem túl nagy sebességgel fogsz konstans módon pörögni lefelé. Kivételhez legjobb mindent alaphelyzetbe állítani, sebességet gyűjteni és határozottan, de nem túl durván hasra húzni a botot, hogy ne csapódj földbe.
Egyébként valóban remek játék, le a kalappal előtte.