A Zoria: Age of Shattering nem ismeretlen játék Steamen, hiszen a Prologue alcímet viselő epizód már két éve felkerült a Valve digitális áruházába, ráadásul a Tiny Trinket Games alkotása igazán jó értékeléseket szedett össze. A fejlesztőcsapat azonban úgy döntött, hogy teljes értékű játékot farag a prológusból, így még a Kickstarter-kampány alatt lehetőséget kaptunk arra, hogy egy demó keretében betekintsünk a játékba.
Háborús fantázia
A Zoria: Age of Shattering egy taktikai RPG, ami egy fantasy világban játszódik. Egy háború után Elion királysága káoszba fullad, így egy fiatal kapitány bőrébe bújva az a feladatunk, hogy felszabadítsuk országunkat… És bizony bőven van mit tenni, ugyanis Elion a tervek szerint kellően nagy lesz ahhoz, hogy sokáig kóboroljunk a szép tájakon.
Igen, hiszen a Zoria legizgalmasabb része egyelőre a tálalása, a nagyságból most még nem sokat lehet érezni, hiszen pár perc alatt el lehet futni a térkép egyik végéből a másikba. Őszi színekbe burkolódzó táj, erdők, virágos rétek, köves utak, fogadók, malmok, várak szegélyezik utunkat, miközben meg kell oldani az itt-ott kapott küldetéseket. Ezek közül az elsők egyike ellenséges katonák utánpótlási vonalának megsemmisítése, ami természetesen harccal vihető véghez.
És hogy ez milyen? Alapvetően élvezetes, bár a build ezen korai verziójában még vannak problémák. Körökre osztott, mindenki üthet, gyógyíthat, vagy akár használhatja más képességét, az viszont nem jó megoldás, hogy ha egy katona „látókörön kívül van”, azt nem tudjuk megütni. Ez többször előfordult akkor, amikor valamelyik csapattaggal az ellenfél oldalába kerültünk, és csak helyváltoztatással tudtuk megoldani a helyzetet, így viszont elvesztettük az akciópontokat.
A lore egyébként a narrátor által elmondottakból, a párbeszédekből derül ki: olyan, mint egy jó könyv, részletekbe menő leírásokkal lehet megismerni az események hátterét, ráadásul a különböző párbeszéd-opciókkal különböző irányokba lehet elvinni a jövendő történéseket. Ezeket azonban csak olvasni lehet, szinkron nincs, így angol tudás kell a megértéshez. De bármilyen jó legyen a lore, a világ most még elég üresnek tűnik. Nincsenek emberek az utakon, az utak mellett, a déli tengernél álló tavernában lehet csak a világ lakóival találkozni.
Kampányoljunk?
A Zoria: Age of Shattering Kickstarter-kampány két hete kezdődött és még ugyanennyi hátravan belőle. A fejlesztők 35 000 dollárt akarnak összeszedni, ennek az összegnek eddig kb. hatvan százalékát kapták meg. Hogy megéri-e támogatni a projektet? A legkisebb támogatási összeg 17 dollár, ami jelenlegi árfolyamon nagyjából 7400 forintnak felel meg. A Zoria: Age of Shattering ígéretes címnek tűnik, de értelemszerűen rengeteg munka van még vele, hiszen bőven akadnak technikai és egyéb bugok.
Ugyanakkor tervek vannak, az inspirációs források egyértelműen felismerhetők (pl. Divinity: Original Sin 2), viszont abban kételyeink is akadnak, hogy ezekkel a nagyratörő célokkal (politika, ősi történetek, mágia, megszámlálhatatlan rejtély, fejleszthető központi bázis,) hogyan fognak végezni a kitűzött megjelenési határidőre, 2023. harmadik negyedévére. Az biztos, hogy a 17 dollárral nem kockáztattok nagyot, és ha a fejlesztők ügyesek és ambícziózusak, akkor egy év múlva (vagy később) egy remek játékot kaphatunk.