Akik képben vannak a Half Life 2 modjaival, ismerhetik a lengyel Exor Studios nevét: a tehetséges srácok egy hamar népszerűvé vált TCM-mel (total conversion mod, azaz teljes átírat) jelentkeztek 2008 márciusában, ez a D.I.P.R.I.P. (die in pain rest in pace), amely a tavalyi slágertémára épült: egy posztapokaliptikus világban kell fejleszthető autóinkkal szétzúzni egymást DM, TDM és CTF módokban. Nos, a polyák srácok, ahogy említettem, az idei trendnek megfelelően eme modifikáció csontvázára húztak rá egy zombis gúnyát (bocs a durva képzavarért...), ám ezúttal merész módon ezt a csomagot már kereskedelmi forgalomba szánják, önálló játékként -- és szigorúan a szólista élményre koncentrálva, azaz multis módok nem járnak mellé.
A Zombie Driver tehát nagyjából ugyanazt kínálja, mint a DIPRIP (és halkan megjegyzem, mint a Monster Madness, csak épp négy keréken...): adott egy város, melyet egy vegyi katasztrófa változtatott át földi pokollá, a lakosok nagy részét rusnya mutáns zombivá változtatva. Hősünknek egy autó volánja mögé ülve kell levadásznia a szörnyeket, átgázolva árkon-bokron, telefonfülkén, kerítésen, lámpaoszlopon. Őrjöngésünk során egyre jobb autókhoz juthatunk és ezeket egyre keményebbre spécizhetjük fel, miközben fő- és mellékküldetéseket oldunk meg, rejtett bónuszokat, power-upokat keresünk mellékutakon, sikátorokban, hátsó udvarokban, és megpróbálunk rátalálni a leggyilkosabb kombókra, hogy minél több pénzre tegyünk szert. A fontosabb információk, pontokba szedve:
A fen említett szuperjárgány egyébként nem más, mint a DIPRIP egyik gépe, melyet egy mellékküldetés során érhetünk el -- apró, de kedves figyelmesség a mod rajongói számára.
Ahogy a kiadott képekből és az alant megtekinthető videóból is látható, egy felülnézetes mókáról van szó, úgy követjük autónkat, mintha egy helikopter kameráján át néznénk. A grafika annak ellenére, hogy egy ingyenes motorral készült (Ogre3D, ezt használta a Deck 13 csapata is az Ankh vagy a Jeck Kean fejlesztéséhez), elég kellemes, ráadásul a játék támogatja az Nvidia PhysX rendszerét.
A Zombie Driver novemberben jelenik meg, egyelőre csak digitális terjesztéssel.
A Zombie Driver tehát nagyjából ugyanazt kínálja, mint a DIPRIP (és halkan megjegyzem, mint a Monster Madness, csak épp négy keréken...): adott egy város, melyet egy vegyi katasztrófa változtatott át földi pokollá, a lakosok nagy részét rusnya mutáns zombivá változtatva. Hősünknek egy autó volánja mögé ülve kell levadásznia a szörnyeket, átgázolva árkon-bokron, telefonfülkén, kerítésen, lámpaoszlopon. Őrjöngésünk során egyre jobb autókhoz juthatunk és ezeket egyre keményebbre spécizhetjük fel, miközben fő- és mellékküldetéseket oldunk meg, rejtett bónuszokat, power-upokat keresünk mellékutakon, sikátorokban, hátsó udvarokban, és megpróbálunk rátalálni a leggyilkosabb kombókra, hogy minél több pénzre tegyünk szert. A fontosabb információk, pontokba szedve:
- 17 sztorialapú küldetés, mellékmissziókkal és bónuszfeladatokkal.
- Egy hatalmas, szabadon bejárható város, tele szürkeállományra éhes zombikkal.
- Hat különböző autó, beleértve egy feloldható szuperjárgányt.
- Minden autóra kilenc fejlesztést vásárolhatunk, hogy a közönséges taxiból igazi halálboronát varázsoljunk.
- Autóinkat olyan finomságokkal láthatjuk el, mint minigun, lángszóró, rakétavető, sőt dupla railgun.
- Minden fegyvernek három fejlesztési szintje van, melyek egyedi képességekkel ruházzák fel az adott jószágot.
- Dinamikus kombórendszer, amellyel pár kormánymozdulattal egész zombihordákat vasalhatunk ki.
- Rengeteg élőholt-típus, még zombikutya is!
A fen említett szuperjárgány egyébként nem más, mint a DIPRIP egyik gépe, melyet egy mellékküldetés során érhetünk el -- apró, de kedves figyelmesség a mod rajongói számára.
Ahogy a kiadott képekből és az alant megtekinthető videóból is látható, egy felülnézetes mókáról van szó, úgy követjük autónkat, mintha egy helikopter kameráján át néznénk. A grafika annak ellenére, hogy egy ingyenes motorral készült (Ogre3D, ezt használta a Deck 13 csapata is az Ankh vagy a Jeck Kean fejlesztéséhez), elég kellemes, ráadásul a játék támogatja az Nvidia PhysX rendszerét.
A Zombie Driver novemberben jelenik meg, egyelőre csak digitális terjesztéssel.
És durva hogy ingyen motorból ilyen király játékot hoztak össze.
Ha nincs kedvem "nagy nevekkel"játszani akkor nekiállok és nyomok egy flash gémet...
Hat autó kilenc-kilenc fejlesztéssel, amik egyre erősebbé, jobbá teszik a gépet, plusz egy halom rászerelhető, szintén fejleszthető (három szinten) fegyver... Ez kb. ugyanaz, mintha azt mondanád, unalmas, hogy egy szerepjátékban ugyanazzal a hőssel megyünk végig...
Amúgy meg nyilvánvalóan budget kategóriás cucc lesz, egy kis csapattól, akik mögött nem áll milliós kiadó, ahhoz képest szerintem nagyon pofás cucc.
Egyedül a multi hiánya zavar, egy co-op módot vagy egy egyszerűbb DM-et azért elbírna a játék...