„Mindenekelőtt szeretnénk kifejezni mélységes sajnálatunkat az új játékunk okozta problémákkal kapcsolatban” -- írta az Egosoft a Steam Community oldalán, mivel a 15-i megjelenés óta meteorzáporként hullnak rájuk a különféle panaszok az X Rebirth miatt. „Mindent megteszünk, ami tőlünk telik, hogy gyorsan megoldjuk a helyzetet.”
Finoman szólva van mit megoldani. A program hajlamos összeomlani, bugok egész flottájába futhat bele az ember, a teljesítménnyel is rengeteg probléma akad, akárcsak a grafikával -- az emberek megjelenítése például tragikus, kicsit aszottak szegénykék. A sort pedig lehetne folytatni, sajnos igen sokáig. Úgy tűnik, a boltokba küldés előtt az X Rebirthöt elfelejtették befejezni az egosoftos jómadarak.
A javítások persze szinte futószalagon jönnek, gőzerővel folyik a bogárirtás. Jelenleg az 1.14-es foltig vagyunk meg, maholnap érkezik az 1.15-ös is, ami leküzdi a túl sokáig a dokkokban dekkoló kereskedelmi hajók hibáját, valamint a Steam Community-n rengeteg tippet megosztottak az Egosoft szakijai, hogy milyen trükkökkel tudjuk működésben tartani az X Rebirth hajtóműveit. Ez mind szép és jó, de hiába locsolják a parazsat, ha már leégett a ház. Az X Rebirth nem újjászületés, hanem holtan születés lett.
asszem át kell gondolnom hogy kell-e nekem
asszem át kell gondolnom hogy kell-e nekem
(Csak egy kisebb példa: Legutóbb egyik rendszerből mentem át a másikba, egy kék highway-en keresztül. De valami történt, mert hirtelen kiugrott, s a nyitott űrben találtam magamat, a semmi közepén, két rendszer között, a céltól 4 millió km-re. Nem lehet fényfeletti sebességre, vagy bármibe ugrani, de nem ám... Gondoltam, nézek egy térképet. Mire visszatértem a cockpit-hez, addigra már nem, hogy közelebb kerültem volna: több, mint 9 millió km-re voltam... Nah, ez egy kissé kedvemet szegte, s még ez után is elkezdtem egy új játékot. Aztán jött a többi bug...)