Már most fel kell szólítanom a nagyérdeműt, akik esetleg Diablo 3 folytatásra vágynak, hogy számukra, akár csak számomra, nagy csalódást jelent az idei BlizzCon fesztivál. Minden remekül kezdődött, a Blizzard elnöke Mike Morthaime beszélt a StarCraft második részéről, és mutattak egy csomó képet azokról a terran egységekről, amelyek már kiszivárogtak a szupertitkos főhadiszállásukról. Érdekességképpen szó volt pár másodpercig a World of Warcraft filmről, ami készül, de itt ki is fulladtak az információk róla egyelőre. Végül megjelent a WOW kreatív főistene, Frank Pearce, és ezzel gyakorlatilag minden remény porrá omlott. No, de elég a kesergésből, hiszen van egy kazal infóm a készülő World of Warcraft küldetéslemezről, a Wrath of the Lich Kingről.
Először is, nem lesz új faj, legalábbis a mostani bejelentésben erről nem közöltek információkat. Lesz cserébe integrált voice chat (hangkommunikáció), úgyhogy most már semmi sem ronthatja el az örömöt, amint egy háromméteres tauren 12 éves gyermekhangon elküld minket a fenébe. Jaj, elkalandoztam, tehát technikai újdonságként felhozták az integrált voice chat-et, a karakterkosztümizációt (tánc, hajstílusok, ilyesmi), játékos játékos elleni küzdelmekben újabb csatamezőket, rajta ostromfegyverekkel, ledönthető épületekkel, és természetesen arénákkal. Slussz, passz, se új effektusok, se modernizált grafikus motor, se semmi, legalábbis egyelőre.
Játékbeli részletekből már több áll a rendelkezésünkre. Azt már tudjuk, hogy a szintlimitet nyolcvanra emelik, és már azt is sejteni lehetett, hogy a rengeteg új útvesztőt Northrenden helyezik el, mindennek a végén pedig a Warcraft játékok egyetlen, igazi, szerethető karakterét, Arthast rakják majd, mint raid bosst. Ne feledjétek, vasárnaponként déltől este nyolcig megyünk raidelni a lich királyt, hát nem nagyszerű? Bevezetnek egy új hero classt (hős kasztot) a Death Knightot is. A magyar tükörfordításban halállovagnak aposztrofálható, kizárólag magas szinten felvehető sötét harcosban az az igazi poén, hogy nem csak a hordások, de a szövetségesek is válthatnak majd, ha éppen úgy döntenek, hogy elég volt a jó oldalból. Érkezik egy új foglalkozás is, az Inscription, nagyjából úgy lehetne fordítani, hogy ráolvasás, és nagyjából arról szól majd, hogy a játékosok testre szabhatják varázslataikat. A szóban bemutatott eget verő újdonságokat pedig egy nagyon hangulatos kis játékbeli jelenettel zárták (letölthetitek szerverünkről!), amelyben aztán Arthas herceg mutatta be nekünk az új küldetéslemez izgalmait, végül közölte, hogy le lehet majd őt is gyakni, szóval a Blizzard tényleg megcsinálta: unalmas főbohócot hegesztett össze a legmarkánsabb... áh, mindegy is.
Lehet, hogy elég negatívnak hangzik az írásom, és bevallom, az is. Én problémát látok ebben a második World of Warcraft kiegészítőben, méghozzá azt, hogy ránézésre az egész blizzardos bagázs krónikus ötlethiányban szenved. Nyolcvanadik szint, kötelező már régóta követelt hős kasztok, új területek, szörnyek, missziók, ezek mind baromi szépen mutatnak majd a játék dobozán, el lehet majd velük adni, és a kilencmillió transzba esett ember talán örülni is fog nekik. Éppen csak azok az apróságok nem kerültek előtérbe, amelyek miatt újabb kilenc milliót lehetne összehozni: a kocsmázás, a pecázás, a hasonló őrült, bohókás, de lényegében szólva nem túl hasznos extrákból egy cseppnyi sem került bele. (Na jó, új táncok, meg hajstílusok, hát köszönöm...) Szó volt rajongói oldalakon a túlélésről, mint szakmáról, ami az erdőbe helyezné a pihenőpontokat. Oké, nem volna túl 'hasznos' a szó szoros értelmében, hiszen nem tudnánk tőle könnyebben levágni a lich királyt, ám mégis, egy kis apróság lenne, ami miatt valahogy jobban beleélhetnénk magunkat a dologba.
Beleélés nincs, cserébe mehet tovább az eszetlen csatamezőzés (rég lerágott csontnak számító multi-modok garmadája, World of Warcraftba ültetve) meg az arénázás (csapatok egymásnak, ilyet se láttunk még) meg a végeláthatatlan csapatos útvesztőpucolás, hogy jobb cuccokban még több babért tudjunk a már említett küzdelmekben learatni. No de hol marad a blizzardi hangulatba ültetett zsenialitás? Vajon hányadik millió embernél vette át a kreativitás helyét a becsületes iparosmunkára való törekedés? Mindegy, lényeg a lényeg, az adatlapnál is látható hivatalos weboldal már él, illetve begyűjtöttük nektek az összes publikált játékképet, koncepciókat, sőt, jó pár háttérképet is.
Először is, nem lesz új faj, legalábbis a mostani bejelentésben erről nem közöltek információkat. Lesz cserébe integrált voice chat (hangkommunikáció), úgyhogy most már semmi sem ronthatja el az örömöt, amint egy háromméteres tauren 12 éves gyermekhangon elküld minket a fenébe. Jaj, elkalandoztam, tehát technikai újdonságként felhozták az integrált voice chat-et, a karakterkosztümizációt (tánc, hajstílusok, ilyesmi), játékos játékos elleni küzdelmekben újabb csatamezőket, rajta ostromfegyverekkel, ledönthető épületekkel, és természetesen arénákkal. Slussz, passz, se új effektusok, se modernizált grafikus motor, se semmi, legalábbis egyelőre.
Játékbeli részletekből már több áll a rendelkezésünkre. Azt már tudjuk, hogy a szintlimitet nyolcvanra emelik, és már azt is sejteni lehetett, hogy a rengeteg új útvesztőt Northrenden helyezik el, mindennek a végén pedig a Warcraft játékok egyetlen, igazi, szerethető karakterét, Arthast rakják majd, mint raid bosst. Ne feledjétek, vasárnaponként déltől este nyolcig megyünk raidelni a lich királyt, hát nem nagyszerű? Bevezetnek egy új hero classt (hős kasztot) a Death Knightot is. A magyar tükörfordításban halállovagnak aposztrofálható, kizárólag magas szinten felvehető sötét harcosban az az igazi poén, hogy nem csak a hordások, de a szövetségesek is válthatnak majd, ha éppen úgy döntenek, hogy elég volt a jó oldalból. Érkezik egy új foglalkozás is, az Inscription, nagyjából úgy lehetne fordítani, hogy ráolvasás, és nagyjából arról szól majd, hogy a játékosok testre szabhatják varázslataikat. A szóban bemutatott eget verő újdonságokat pedig egy nagyon hangulatos kis játékbeli jelenettel zárták (letölthetitek szerverünkről!), amelyben aztán Arthas herceg mutatta be nekünk az új küldetéslemez izgalmait, végül közölte, hogy le lehet majd őt is gyakni, szóval a Blizzard tényleg megcsinálta: unalmas főbohócot hegesztett össze a legmarkánsabb... áh, mindegy is.
Lehet, hogy elég negatívnak hangzik az írásom, és bevallom, az is. Én problémát látok ebben a második World of Warcraft kiegészítőben, méghozzá azt, hogy ránézésre az egész blizzardos bagázs krónikus ötlethiányban szenved. Nyolcvanadik szint, kötelező már régóta követelt hős kasztok, új területek, szörnyek, missziók, ezek mind baromi szépen mutatnak majd a játék dobozán, el lehet majd velük adni, és a kilencmillió transzba esett ember talán örülni is fog nekik. Éppen csak azok az apróságok nem kerültek előtérbe, amelyek miatt újabb kilenc milliót lehetne összehozni: a kocsmázás, a pecázás, a hasonló őrült, bohókás, de lényegében szólva nem túl hasznos extrákból egy cseppnyi sem került bele. (Na jó, új táncok, meg hajstílusok, hát köszönöm...) Szó volt rajongói oldalakon a túlélésről, mint szakmáról, ami az erdőbe helyezné a pihenőpontokat. Oké, nem volna túl 'hasznos' a szó szoros értelmében, hiszen nem tudnánk tőle könnyebben levágni a lich királyt, ám mégis, egy kis apróság lenne, ami miatt valahogy jobban beleélhetnénk magunkat a dologba.
Beleélés nincs, cserébe mehet tovább az eszetlen csatamezőzés (rég lerágott csontnak számító multi-modok garmadája, World of Warcraftba ültetve) meg az arénázás (csapatok egymásnak, ilyet se láttunk még) meg a végeláthatatlan csapatos útvesztőpucolás, hogy jobb cuccokban még több babért tudjunk a már említett küzdelmekben learatni. No de hol marad a blizzardi hangulatba ültetett zsenialitás? Vajon hányadik millió embernél vette át a kreativitás helyét a becsületes iparosmunkára való törekedés? Mindegy, lényeg a lényeg, az adatlapnál is látható hivatalos weboldal már él, illetve begyűjtöttük nektek az összes publikált játékképet, koncepciókat, sőt, jó pár háttérképet is.
Akiket érdekel maga a prezentáció, azoknak íme:
--
http://blackravens.net
Rengeteg info van róla, és most fordítják az egyik Blizzconon lévő emebrek élménybeszámolóját az Első helyszínről és Instáról.
A kihalt területekről pedig annyit, hogy ez az MMO-k velejárója. Ez nem a Blizzard hibája, hanem a rendszeré. Coolmat-nak és Hakkar-nak pedig igaza van: ne akadjunk el egyetlen apró problémás részletnél, amelyet a következő egy évben (a fejlesztési idő alatt) könnyen kikalapálhatnak. Ez lebegjen a szemetek előtt: Nincs kész a játék!
+ jön Zul'aman köv nagy patchben, és lesz még egy nagy raid insta is az új kieg előtt. Lehet, hogy nincs semmi formabontó benne, de aki horgászni meg kocsmázni akar online, annak ottvan a second life és társai
Hollse: itt olvashatsz a részletekről magyarul: http://blackravens.net
Tegnap nagyon negatív voltam, de tartom magam hozzá. Nem azt mondom, hogy igénytelen, hanem azt, hogy hozzák a kötelező formát, semmi formabontás, egyedi ötlet.