• A Blizzard szerint nehéz a visszajelzésekre reagálni
  • Azok sokfelől jönnek és a legtöbb csak a közösség kisebb részének akaratát közvetíti
  • Kevés dolog van, amit a közössé nagy része együtt csinál
  • A vanília szerverek ügyében nincs előrelépés
  • A játékosok száma egyre csökken

A napokban felbukkant egy igencsak érdekes bejegyzés a World of Warcraft fórumain, ami alapvetően egy játékos panaszkodásával kezdődött, majd azzal végződött, hogy a WoW egyik dizájnere kifejtette, miért is olyan nehéz nekik a játékosok kedvében járni. Az eredeti bejegyzés lényege az volt, hogy az újonnan a játékba érkező tárgyak olyannyira sok aranyba kerülnek, hogy azokat csak a játékosok egy nagyon kis csoportja tudja megvásárolni. Ion Hazzikostas, a játék kreatív igazgatóhelyettese erre a problémára konkrétan nem reagált, viszont felvázolta a fórumozók számár, miért annyira nehéz alkalmazkodni a játékosok visszajelzéseihez egy olyan hatalmas játékban, mint a WoW.

Fejtegetése szerint ilyen nagy játékos számmal rendelkező cím esetében meglehetősen ritka, hogy mindenki ugyanazt akarja. A kivételekre a Blizzard azonnal reagál. Például ilyen eset volt az, amikor a Warlords of Draenor kiegészítő megjelenése után két nappal a közönség nyomására a fejlesztők eltűntették a Group Finder rendszer minden nyomát.

Azonban Ion Hazzikostas kommentjének igazán érdekes része ezután következett, amikor azt kezdte el taglalni, hogy a World of Warcraftnak minden játékeleme csak a közösség egy-egy kisebb elemét igyekszik kielégíteni.

„Bár ez elsőre furán hangozhat, de még is igaz. Bizonyos értelemben ebből ered a WoW varázsa. Ez nem egy beszűkült játék, hanem egy olyan alkotás, amit nagyon eltérő játékstílusú felhasználók a saját maguk módján élvezhetnek. A játékosoknak csak töredéke vesz részt a PvP csatákban. Egy még kisebb réteg merészkedik a Mythic raidek közelébe. Megint nagyon kevesen vannak azok, akik a rated PvP-ben harcolnak. A maximum szintet elért alternatív karakterek száma is meglehetősen alacsony. Megint csak kevesen vannak azok, akik petjeikkel párbajoznak, vagy az aukciósházban adják el tárgyaikat, vagy kazamatákat járnak végig a Challenge Mode-ban, és ez a lista így mehetne a végtelenségig. Elméletileg csak két olyan dolog van, amit a játékosok többsége együtt csinál, ez pedig a küldetések teljesítése, illetve a szintlépéshez való tapasztalatgyűjtés. De még ez esetben is van egy eléggé méretes tömeg, akik ezt a két tevékenységet csak azért folytatják, hogy elérjenek a kedvenc játékrészükhöz.”

Ezenkívül azt is érdemes figyelembe vennünk, hogy ezek a játékos csoportok többnyire hasonló gondolkodású felhasználókból állnak, és ha egy olyan változtatás hoz a Blizzard, amivel ők nem értenek egyet, az azt az érzést kelti a csoport tagjaiban, hogy ezzel a közösség többsége sem ért egyet. Ha pedig egy ilyen társaság játékstílusát helyeznék előtérbe a fejlesztők, akkor gyakorlatilag egy kisebbséget választanának a többség helyett, ami előbb-utóbb közönségszám csökkenéssel járna. Végül Hazzikostas hozzátette, hogy ha a többség igényeit igyekeznének kielégíteni olyan jutalmakkal, ami több mindenkinek felkeltené az érdeklődését, akkor ezeknek a jutalmaknak az értéke alapjaiban csökkenne le, mert szinte mindenki megszerezné azokat.

A kreatív igazgatóhelyettes azzal zárta az eszmefuttatását, hogy a Blizzard figyel a visszajelzésekre, azonban ezek meglehetősen sok irányból érkeznek be hozzájuk, és sok féle akaratot közvetítenek feléjük. Majd hozzátette, hogy természetesen előfordulhat, hogy adott esetben nincs igaza a Blizzardnak, ezért arra kér mindenkit, hogy továbbra is bátran osszák meg véleményüket velük.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!