A World of Warcraft már rég nem önmaga, már ami az előfizetők számát illeti: 2010-ben még 12 millió ember töltötte az idejét a Blizzard MMORPG-jével, mára azonban ennek a tömegnek csak nagyjából a fele maradt meg.
- PC
Az Activision friss közleménye szerint jelenleg 6,8 millió játékosa van a 10. születésnapjához közelítő játéknak -- a majd 7 millió azonban ne tévesszen meg senkit, ez csak a WoW múltjához képest kevés, a valóságban ugyanis ez egy óriási szám, amivel a játék magabiztosan tartja a fölényét az MMOG piacon; egy korábban megjelent kutatás szerint a World of Warcraftnak 36%-os részesedése van, miközben a távoli második helyen a Lineage első része áll 9%-kal.
S noha az előfizetők száma lefelé ível, vannak és lesznek is kiugrások: a legutóbbi nagy expanzió, a Mists of Pandaria újra 10 millió felé nyomta a játékosok számát, s igaz ugyan, hogy előtte 9,1 millió volt a mélypont, valami hasonló vonzóerő várható a Warlords of Draenortól, főleg a béta alapján, amit mi is kipróbáltunk -- tapasztalatainkról egyébként az augusztus 14-én megjelenő PC Guru magazinban olvashattok, hat oldalon.
én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy fölösleges temetkezési vállalkozók után nézni amíg 7 számjegyű felhasználói tábor van :D
Hadd ragadjam meg ennek ellenére a lehetőséget, hogy leírjam ÉN hogy látom ezt a dolgot. A WOW HALDOKLIK. Lassan de biztosan tart a játék az örök archívum felé mint minden játék ami valaha elkészült. Évről évre (sajnos) egyre egyszerűbb lesz, újabb és újabb célközönséget próbál magának meghódítani ami (speciel nekem mint az alap óta játszó őskövület) nem mindig pozitív irányba sikerül, és lassan kezd elég eröltetett lenni a történetvezetés is.
DE ennek ellenére még mindig emberek milliói játszák, és hiába próbáltam ki számos más MMO-t eddig még nem találtam olyat ami közelébe ért volna (bár itt kell megjegyeznem, hogy solo részben az SW:TOR simán a legjobb még mindig, és van jónéhány ötlet amit szívesen látnék a WoW ban is). Egész egyszerűen minden a helyén van: a látvány stílusos (ennyi idő után is) és elfutna egy modern telefonon is; a kasztok érdekesek a képességek izgalmasak; az endgame még sokadik alkalomra is képes összeállni, mindenki meg tudja találni a neki tetsző aspektusát a játéknak.
Úgy érzem a WoW még legalább 3-5 évig uralni fogja az MMO piacot, amin igazából csak a Blizzard döntése változtathatna (Titan khmm...).