Az MMO-k piacán újat mutatni nem könnyű feladat. A nagy és híres fejlesztők (pl. Blizzard) mellett az MMO-k java részét a koreai független stúdiók adják át a játékosoknak. A Wild Buster: Heroes of Titan is egy ilyen cég munkája. A távol-keleti ország csapata öt évig dolgozott ezen a sci-fi MMO alapokkal rendelkező ARPG-n: az alkotók az Indigogon 2017 szeptemberében indítottak gyűjtést, hogy a nyugati piacra is eljuttathassák alkotásukat. A kért összeg nem volt nagy: a 13 ezer dollár össze is jött, amit valószínűleg a lokalizációra költött el a Nuriworks. A próba után bátran ki lehet jelenteni, hogy van fantázia a Heroes of Titanban, ugyanakkor emellett sem tökéletes: vannak hibái, hiányosságai, amelyek közül az egyik legfontosabb a hihetetlenül alacsony játékosbázis. De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk mit kínálnak a Titán Hősei!

Töröttek

A Nuriworks programja ugyan nem fog irodalmi díjat nyerni, de a kezdő képsorok képesek berántani abba a sci-fi világba, amit a fejlesztők megalkottak. A szokott tudományos fantasztikus toposzok adják a játék gerincét: az emberiség kijutott az űrbe, a Titán bolygón létrehozta új otthonát, ugyanakkor a kíváncsisága okozta vesztét is. Egy ismeretlen rádiójel kutatása közben megjelentek a töröttek (róluk a szövegdobozban olvashatsz bővebben), akik lerohanták a Titánt, hogy halált és pusztulást hagyjanak maguk után. A megmaradt túlélők elhagyták a planétát, de a töröttek mindenhova követték az emberiség maradékát. Hosszú üldöztetés után a katonai erők elkezdtek visszaszivárogni a Titánra, majd meghirdették a visszavételt. Elkezdtek hősöket toborozni, akik két rivális frakcióba tömörültek, ugyanakkor a közös cél ellenére elkülönültek a választott módszerekben. A kihalás veszélye azonban nem múlt el: nemcsak a töröttekkel, de a széthúzással szemben is fel kell venni a harcot…

Innen indul el a játék, amit nyugodtan lehet a Diablo és a Borderlands szerelemgyerekének nevezni. A hangulatot már a kezdő képsorok megadják, majd a karakterválasztás után el is indul az állandó akció, ami az egész játékot jellemzi. A Heroes of Titan sajnálatos módon mellőzi a részletes szereplőalkotást, ugyanakkor a jelenleg választható harcosok mégis kellően változatosak, még akkor is, ha a játékmenet már nem annyira az. Vannak katonák, akik távolsági fegyvereket használnak, vannak, akik a közelharcban jeleskednek, ugyanakkor közös jellemzőjük, hogy mellőzik a Távol-Keleten született játékokra jellemző animés jegyeket, és ez nagyon jó! Az izometrikus nézőpontot használó játék már jelenlegi fázisában is rengeteg dolgot rejt: rengeteg fő és mellékküldetést, PVP és PVE elemeket, egyedi és variálható képességeket, plusz egy olyan művészi dizájnt, ami tökéletesen illeszkedik ehhez az univerzumhoz. A pályák felépítése változatos, és bár a Wild Buster világa nem nyílt, így is minden szinten lehet találni valami újdonságot, érdekességet.

A városokban menekültek állnak sorban az ételért, míg a külterületeken az éppen aktuális helyszínnek megfelelő elemek dobják fel az összképet, és bár a program nem 3D-s, a térérzet mégis megvan. Ezek mellett a játékmenet ugyanakkor jó is, meg nem is. Hogy ez mit jelent? A küldetések mind ugyanúgy zajlanak. A karakterrel felvesszük a missziót az éppen aktuális térképen, megkeressük a kiindulópontot, ha kell, vásárolunk gyógycsomagot, majd elindul egy visszaszámláló. Igen, minden feladat teljesítésére meghatározott időkeret áll rendelkezésre, ez alatt kell legyőzni az utunkba kerülő milliónyi ellenfelet, eljutni a pálya végére, hogy ott végezzünk egy kisebb, majd egy sokkal nagyobb, és gyakran meglepetéseket okozó főellenféllel. Ennyi. Meghatározott útvonalon kell előre haladni, kifejezetten csőpályákon.

Ugyanakkor a harc meglepően szórakoztató és pörgős. Rengeteg fajta kisebb-nagyobb ellenféllel lehet találkozni, akik általában komoly erőfölényben vannak, de azért a karaktereket sem kell félteni. A Wild Buster ugyanis a taktikus harcot helyezi előtérbe, a képességek megfelelő használatát, a vetődést, ezért nagyon fontos, hogy katonánkat a szerepének megfelelően képezzük ki. Ugyanakkor a vetődés csak korlátozottan használható, mert pusztítja a staminát. Minden egyes karaktertípusnak, legyen az akár gyógyító, tank vagy DPS, van egy speciális, pusztító képessége, aminek a használatát érdemes a megfelelő időpontra tartogatni. Minden képességnek megvan a maga látványos animációja, a fények és robbanások, betöltik az egész képernyőt, nagyon tetszetős az egész. Azonban, ha nem sikerül a meghatározott időn belül legyőzni az aktuális bosst, akkor a játék visszadob a küldetés elejére, és kezdődhet elölről az egész… Újra és újra.

A háború hátulütői

Emellett azért van néhány olyan dolog, amit a játékélmény javítása szempontjából a fejlesztőknek illene megfontolniuk. Az egyensúlyon még lehetne javítani, ugyanis vannak olyan főellenfelek, akik túlságosan erősek, emiatt könnyedén megölik katonánkat, még akkor is, ha azzal folyamatosan mozgásban vagyunk. Ehhez kapcsolódik a gyógyítás és a küldetésekért kapott jutalmak kérdése. Bár a loot bőségesen ömlik, az NPC-k által kínált dolgok ára nincs arányban a küldetések után kapható tapasztalati pontok és aranyak számával. A gyógyítás már a játék elején 500 és 10000 arany közötti összegbe, egy képességslot 100 000 aranyba kerül. Ehhez képest egy-egy küldetés teljesítése pár tucat, esetleg párszáz tapasztalati pontot és ugyanennyi aranyat ad. Ráadásul bármelyik frakciót is választjuk egy új játék elején, semmilyen különbséget nem fogunk tapasztalni a játékmenetben, az egyetlen eltérést a karakterek speciális képessége jelenti. Mit lehet mondani összegzésként? Azt, hogy van még mit tenni – lássuk is a terveket!

Az Insel Games három hónappal az Indiegogo-gyűjtés után már elérhetővé is tette a korai hozzáférésű Wild Bustert, ami kezdetben ugyan szenvedett néhány technikai gondtól (összeomló szerverek, ideiglenes fagyások), azonban a folyamatos frissítéseknek köszönhetően mára játszható program lett, ami nem vágja ki az embert. Az Early Access időszak a jelenlegi tervek szerint 4-6 hónapig tart, de ezen idő alatt a fejlesztőknek még bőven lesz dolguk. Régió szerinti lokalizáció (egyelőre a német nyelv van tervben), új dungeonök és karakterek, az előzőleg említett egyensúly javítása, fejlesztett grafika és bevilágítás – többek között ezeken dolgoznak a Nuriworks emberei.

Ugyanakkor a jelenlegi verzió ára egy MMO-hoz képest egy picit drága. Az alap kiadás 24 euróba kerül (kábé 7400 forint), a legnagyobb csomag pedig 48 euróba fáj (közel 15 000 forint): utóbbi minden extrát tartalmaz. Szerencsére a program nem lett pay-to-win, nincs benne mikrotranzakció, és a fejlesztők elmondása szerint nem is fontolgatják ennek a lehetőségét. Azonban jelenleg pont az MMO jellege hiányzik a programnak. Igen, az alacsony játékosszám most a legnagyobb gondja a Wild Busternek. Naponta alig pár tucatnyian néznek fel a szerverekre, a cikk írásának pillanatában 19-en játszanak a Nuriworks alkotásával, társat találni egy-egy küldetés teljesítéséhez szinte lehetetlen. Magasabb játékosszám mellett érdemes belevágni, de jelenleg a missziók túlságosan repetitívek, még akkor is, ha a harc egyébként élvezetes. A fejlesztőknek egy kis változatosságot kellene belecsempészniük a játékba, így a jelenleginél sokkal izgalmasabb program születhetne a végleges megjelenésre!

** A Valve az eredeti cikk megjelenése után kirúgta az Insel Gamest a Steamről, egyúttal eltávolította a kiadó összes játékát a platformról. A Valve okként azt jelölte meg, hogy az Insel Games tisztességtelen módon próbálta befolyásolni a Wild Buster: Heroes of Titan pontszámát, ami ellenkezik a Valve elveivel. Azok, akik megvásárolták a játékot az Early Access premier után, azok továbbra is élvezhetik a címet a Steamen, de a Wild Bustert már csak a kiadó hivatalos oldalán lehet megvásárolni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!