Heroes of Might and Magic. Van olyan ember, akinek be kell mutatni ezt a játékot? Na, és a Warlords IV: Heroes of Etheriát, amelyben minimum kettő szó a New World Computing valaha volt hatalmas klasszikusára hajaz? Aki megtalálja a másikat, annak elküldjük Darthsot egy cuki kis tangában, hogy Flatline kolle...ginával együtt eljárja a hős vállalkozó gyásztáncát. No de félre a tréfával, hiszen a Warlords sorozat hatalmas múltra tekint vissza, és igazából még a mai napig is magabiztosan virágozna kiadója a francia Ubisoft volt az utolsó kaland esetében valószínűleg teljes 3D-ben, a Heroes sorozat legnagyobb ellenfeleként. Azonban a készítők elkövettek egy méretes nagy hibát, grafikát adtak neki, zenét toltak alá, és kiadták, Warlords IV címen. Na, nagyjából a program megjelenését követően a cucc visszamenőleg irtott ki minden pozitív megítélést a sorozattal kapcsolatban, ma pedig már csak az igazi, nagybetűs rajongók emlékeznek vissza mosolyogva arra a szériára, amely mellett hosszú heteket képesek voltak eltölteni.
Én nem tudom, miért adták ki a sorozat negyedik részét olyan grafikus motorral, amellyel ma már a telefonokon se domborít bármelyik épeszű fejlesztő, és azt sem tudom, minderre hogy bólinthatott rá az a gárda, aki minden reménye szerint magabiztosan meg szeretett volna élni az általa teremtett legendából még úgy húsz, harminc évig. A baj mindenesetre megtörtént, valójában pedig még foltozással sem próbálták meg feléleszteni a kultuszt, így valóságos hidegzuhanyként ért a napokban megjelenő 1.5-os folt, amely ráadásul! - a grafikus motor hibáit leszámítva mindenbe belenyúlt, ami miatt meglehetősen... visszafogott sajtóvisszhangot kapott a termék. Belenyúltak az egyensúlyozási problémákba, megbolygatták a fejlődési rendszert, és alaposan szemügyre vették a lények problémáit is éppen csak az a gond, hogy mindezt több mint négy esztendővel a játék piacra dobását követően tették meg. A poén kedvéért beleültettek egy tíz pályás kampányt is, így lassan tényleg ajánlani merném a szoftvert a körökre osztott fantasy stratégiákat kedvelőeknek a gond azonban az, hogy azóta, mióta megjelent, rengeteg víz lefolyt a Dunán, a cucc pedig akkorát hasalt, hogy még egy olcsón beszerezhető, klasszikus kiadást sem találhatnátok már meg belőle a boltok polcain. Ha azonban van köztetek olyan, aki véletlenül teljesen áron megvásárolta, mondván, hátha lesz olyan szórakoztató, mint a nagy előd nos, annak jó pontot jelenthet ez a kis javítás.
Én nem tudom, miért adták ki a sorozat negyedik részét olyan grafikus motorral, amellyel ma már a telefonokon se domborít bármelyik épeszű fejlesztő, és azt sem tudom, minderre hogy bólinthatott rá az a gárda, aki minden reménye szerint magabiztosan meg szeretett volna élni az általa teremtett legendából még úgy húsz, harminc évig. A baj mindenesetre megtörtént, valójában pedig még foltozással sem próbálták meg feléleszteni a kultuszt, így valóságos hidegzuhanyként ért a napokban megjelenő 1.5-os folt, amely ráadásul! - a grafikus motor hibáit leszámítva mindenbe belenyúlt, ami miatt meglehetősen... visszafogott sajtóvisszhangot kapott a termék. Belenyúltak az egyensúlyozási problémákba, megbolygatták a fejlődési rendszert, és alaposan szemügyre vették a lények problémáit is éppen csak az a gond, hogy mindezt több mint négy esztendővel a játék piacra dobását követően tették meg. A poén kedvéért beleültettek egy tíz pályás kampányt is, így lassan tényleg ajánlani merném a szoftvert a körökre osztott fantasy stratégiákat kedvelőeknek a gond azonban az, hogy azóta, mióta megjelent, rengeteg víz lefolyt a Dunán, a cucc pedig akkorát hasalt, hogy még egy olcsón beszerezhető, klasszikus kiadást sem találhatnátok már meg belőle a boltok polcain. Ha azonban van köztetek olyan, aki véletlenül teljesen áron megvásárolta, mondván, hátha lesz olyan szórakoztató, mint a nagy előd nos, annak jó pontot jelenthet ez a kis javítás.