Az Irrational Games már a BioShockban is bizonyította, hogy nem félnek komolyabb témákat boncolgatni a játékaikban, így szinte már elvárt volt a BioShock: Infinite-től, a víz alatti kaland szellemi folytatásától, hogy ne csak egy felszínes lövölde legyen, hanem legyen valamilyenféle mondanivalója is. A téma ezúttal a vak hazaszeretet, illetve annak kifordult, kicsavarodott véglete, ehhez kapcsolódóan pedig a vallás is előkerült, mégpedig olyan módon, hogy az nem tetszett pár hithű embernek.
A fejlesztést vezető Ken Levine kijelentette, hogy semmit sem fog kivágni a játékból, hogy megkapja a problémázók áldását, de változtatni fog a tartalmon, hogy a felhasználók elégedettek lehessenek. A döntés azután született meg, hogy Levine hosszas beszélgetést folytatott a csapatának azon tagjaival, akik mélyen vallásos neveltetést kaptak, s ők voltak azok, akik rávilágítottak a történet bizonyos problémás részeire.
Persze nem ez az első gond a BioShock: Infinite mondanivalójával, korábban ugyanis azzal vádolták a játékot, hogy politikailag inkorrekt, ugyanis páran azt gondolták, a játékban megjelenő egyes extrém csoportosulások valódi pártokat támadnak, sőt az egyik rasszista portál még azt is kitalálta, hogy az egész program nem több mint egy fehérembergyilkos-szimulátor.
A fejlesztést vezető Ken Levine kijelentette, hogy semmit sem fog kivágni a játékból, hogy megkapja a problémázók áldását, de változtatni fog a tartalmon, hogy a felhasználók elégedettek lehessenek. A döntés azután született meg, hogy Levine hosszas beszélgetést folytatott a csapatának azon tagjaival, akik mélyen vallásos neveltetést kaptak, s ők voltak azok, akik rávilágítottak a történet bizonyos problémás részeire.
Persze nem ez az első gond a BioShock: Infinite mondanivalójával, korábban ugyanis azzal vádolták a játékot, hogy politikailag inkorrekt, ugyanis páran azt gondolták, a játékban megjelenő egyes extrém csoportosulások valódi pártokat támadnak, sőt az egyik rasszista portál még azt is kitalálta, hogy az egész program nem több mint egy fehérembergyilkos-szimulátor.
"Ti Mesternek hívtok, és nem kérdeztek engem.
Útnak neveztek, és nem jártok rajtam.
Világosságnak hívtok, de nem néztek rám.
Életnek neveztek, és nem kerestek engem.
Bölcsnek hívtok, és nem követtek engem.
Irgalmasnak neveztek, és nem kértek tőlem.
Igazságosnak hívtok, és nem bíztok bennem.
Hatalmasnak neveztek, és nem féltek tőlem.
Ha egyszer örökre elvesztek, ne okoljatok engem."
Akkor nyilván te is nagyon unatkoztál, amikor ez leírtad.
Unatkozó emberek pótcselekvése #2: Módosítják a játékot miattuk.
Unatkozó emberek pótcselekvése #3: Bizonyos médiumok (pl. Guru) hírt csinálnak belőle.
Unatkozó emberek pótcselekvése #4: Unatkozó emberek elolvassák, mert nincs jobb dolguk, vagy van, csak nem akarják csinálni.
Unatkozó emberek pótcselekvése #5: Még kommentet is írnak hozzá.