Újabb elitcsapat alakultA Rumble névre keresztelt gárda alapítója, egyben vezérigazgatója Greg Richardson (képünkön), aki a Bioware/Pandemic főnöke volt addig, míg az EA fel nem vásárolta őket – azaz aranykorában irányította a stúdiót, olyan címek létrejöttében segédkezve, mint a Full Spectrum Warrior, a Star Wars: Battlefront, a Mercenaries vagy a Destroy All Humans. Richardson egyébként az EA Partners alelnöke és általános igazgatója is volt, illetve legutóbb a Gazillion Entertainment igazgatótanácsában ült, szakmai tapasztalatokban, és ami épp ennyire fontos, befektetői kapcsolatokban tehát bizonyára nincs híján.

A teamhez csatlakozott John Yoo, aki a közösségi oldalakon futó játékok jelenlegi éllovasa, a napi 14 millió aktív felhasználót vonzó CityVille főtervezője volt a Zyngánál, de korábban tervezőként részt vett a Word of Warcraft, illetve a City Of Villain készítésében is, valamint Mark Spenner, az EA2D stúdió (augusztus óta BioWare San Francisco -- Dragon Age Legends, Mirror's Edge 2D) korábbi alelnöke és általános igazgatója. A csapatban találjuk még a húsz éve az iparban dolgozó Paul Robinsont, aki olyan legendás cégeknél volt programozó, mint az Ocean Software, a Neversoft vagy a 3DO, vagy a 25 éves múlttal bíró David O'Connort, a 3DO, a Pandemic és az EA Games volt technológiai alelnökét.

Richardsonnak sikerült maga mellé állítania Rick Thompsont, aki a Playdom alapítója és elnöke volt (a cég a közösségi szféra egyik legfontosabb szereplője a Zynga és a Playfish mellett, nem véletlenül vásárolta fel őket 2010-ben a Disney 570 millió dollárért). Thompson a Rumble fő befektetője lett, kétmillió dollárra emelve a cég alaptőkéjét, ami kezdésnek egyáltalán nem rossz...

A stúdió elsősorban mobiltelefonokra és PC-re szeretne AAA-kategóriás játékokat készíteni, úgynevezett freemium üzleti modellben. Ez a metódus a nyolcvanas évekből elindult shareware kategóriából nőtt ki, napjainkban a koreaiak fejlesztették tökélyre és terjesztették el, leginkább mikrotranzakciós modellként emlegetjük -- igen, arról a szisztémáról van szó, amikor az adott (leginkább online) móka ingyenesen játszható, ám pénzért bónusz tartalomhoz lehet hozzáférni (innen a neve is, a „free” és „premium” szavak összeolvasztásából). Első játékukat már 2012-ben szeretnék piacra dobni, de kiadóként is felvállalnák külsős (third party) stúdiók munkáit, ez ügyben már folynak a tárgyalások. Természetesen a készülő saját címről még semmit nem tudni, de Richardson a Wall Street Journalnak adott interjújában múzsaként a Zelda, a Super Smash Brothers, a MarioKart, a Diablo és a Civilization játékokat hozta fel.

Az említett cikkben az alapító a Rumble mottójának a manapság sokaktól hallott, bár kevesek által megvalósított „vedd meg és játssz” alapelvet nevezte meg, vagyis a rövid tanulási folyamatot. Példának az egyébként általa is kedvelt Madden Football szériát hozta fel, eképpen: „Ennek a játéknak száz oldalas kézikönyve van. Miért nem lehet könnyen megérthető dolgokat készíteni?”

Nos, ezzel szerintem egyetérthetünk, a neveket tekintve valóban igazi elitcsapat állt össze, most már a tetteknek kell következniük. Reméljük a legjobbakat...