Különös és félelmetes az a história, ami a Gothic harmadik részét kíséri. Az első felvonás minden tekintetben zseniális volt, és azok számára, akiknek volt szerencséjük hozzá, minden bizonnyal a mai napig az egyik legmeghatározóbb játék a maga kategóriájában. A folytatás talán kicsit túl hamar jött - a kopottas grafika alatt azonban továbbra is egy végtelenül precíz és izgalmas játék húzódott meg. A harmadik felvonás azonban... nos, az kétségtelen, hogy továbbra is zseniális volt. A történetet korrektül elmesélték, e mellé pedig olyan szép grafikus motort raktak alá, amely a mai napig egyedülálló a kategóriájában. Akkor mégis - kérdezhetitek - miért is lett olyan hányatott sorsa szegénykének? Igen, a történetet már számtalanszor elmeséltük: a kiadó olyan szerződést kötött a fejlesztőkkel, amely arra kényszerítette őket, hogy a jobb nyereségért cserébe gyakorlatilag félkészen, bétaállapotban kellett a boltok polcaira bocsátaniuk, ezután pedig rengetegen leírták az amúgy igen csak hangulatos játékot.
És hogy mi van most? A fejlesztőgárda egy másik kiadó zászlaja alatt egy "nem hivatalos" Gothic folytatáson dolgozik, míg a JoWooD úgy döntött, addig üti a vasat, amíg meleg, és a negyedik részt rábízták egy, főképpen Commandos-klónokra szakosodott stúdióra. Az első hírek azonban bíztatóak voltak: a Spellbound és a Piranha Bytes megbeszélték egy sör mellett ezt az egész Gothic 3 mizériát, és megállapodtak: együtt dolgoznak majd a program ráncba szedésén. Ez mind szép és jó, azonban erre még mindig nincsenek jelek: csak a JoWooD által megbízott rajongók dobálják ki folyamatosan a minimális javításokat tartalmazó patcheket, ebből érkezett meg a legújabb, szám szerint 1.5-ös változat. A kis folt javított memóriakezeléssel, küldetésekkel, és pár, eddig bent levő, de nem zavaró probléma megoldásával érkezett, mindösszesen 25 megabyte-ot nyom, és azon nyomban letölthető szerverünkről, ha valaki vágyik rá. Én csak végre egy hivatalos javítást szeretnék, pályaszerkesztővel, újabb skillekkel, meg azzal a küldetésszállal, amelyet annak idején megígértek nekünk a Piranha Bytesnál: pont azelőtt, hogy szedték volna a sátorfájukat a fiúk...
És hogy mi van most? A fejlesztőgárda egy másik kiadó zászlaja alatt egy "nem hivatalos" Gothic folytatáson dolgozik, míg a JoWooD úgy döntött, addig üti a vasat, amíg meleg, és a negyedik részt rábízták egy, főképpen Commandos-klónokra szakosodott stúdióra. Az első hírek azonban bíztatóak voltak: a Spellbound és a Piranha Bytes megbeszélték egy sör mellett ezt az egész Gothic 3 mizériát, és megállapodtak: együtt dolgoznak majd a program ráncba szedésén. Ez mind szép és jó, azonban erre még mindig nincsenek jelek: csak a JoWooD által megbízott rajongók dobálják ki folyamatosan a minimális javításokat tartalmazó patcheket, ebből érkezett meg a legújabb, szám szerint 1.5-ös változat. A kis folt javított memóriakezeléssel, küldetésekkel, és pár, eddig bent levő, de nem zavaró probléma megoldásával érkezett, mindösszesen 25 megabyte-ot nyom, és azon nyomban letölthető szerverünkről, ha valaki vágyik rá. Én csak végre egy hivatalos javítást szeretnék, pályaszerkesztővel, újabb skillekkel, meg azzal a küldetésszállal, amelyet annak idején megígértek nekünk a Piranha Bytesnál: pont azelőtt, hogy szedték volna a sátorfájukat a fiúk...
Amúgy nekem sem tűnt túl kopottasnak a Gothic 2 grafikája, bár én úgy emlékszem, hogy 2003-as (de lehet, hogy Németországban már 2002-ben megjelent)...