Minden olyan jól kezdődött a Ubisoft konferenciával kapcsolatban, hogy emiatt már előre hajlamos voltam azt mondani, ez lesz "A" konferencia. Végül is igazam volt — tényleg ez volt "A". "A" legborzalmasabb, "A" legrosszabbul megtervezett, "A" legunalmasabb. Két óra szenvedés, ami nyolcnak tűnt... Áh, mindegy is, vágjunk bele, erről a konferenciáról sajnos úgysem tudunk hosszú összefoglalót írni.

Avatar

Először is, itt voltak a Ubisoft atyaúristenei, Joel McHale felkonferálásával. Utóbbi úriember humoros, de legalább mindent előre megírtak neki, előbbiek pedig — főképp Yves Guillemot — nem tudnak angolul, ráadásul borzalmasan vontatottan beszélnek, húsz percig, a semmiről. "A" show tehát Guillemot beszédével indult, összeforr a film és a játék (kitért a Hyvride felvásárlására, meg egy új, mindenkit összekötő online rendszerre, az uPlay-re, amely három sztárral (Assassin's Creed 2, Splinter Cell, Avatar indít) és a többi, és a többi, hosszú, éveknek tűnő perceken keresztül. Aztán jött az első értékelhető pont (a kettőből!), James "Titanic, Terminator, Aliens" Cameron, és végre "ország-világ" előtt ("Móunika, ahá azé vót!") beszélt a süllyedő hajós filmje óta az első projektjéről, az Avatarról.

A filmből készül játék, amely a 2006 óta van a munkapadon. A történet egy Pandora nevű holdon játszódik, amely egy gázóriás kísérőplanétája, amelyet a vukik, bocsánat, a naalik laknak. Ide is eljut az ember, úgynevezett avatárok bőrébe bújva, hiszen a levegő számunkra nem lélegezhető. 14 éve, amikor Cameron mester először megmutatta cégének a film terveit, azt mondták, ha megcsinálják, végük. Most, amikor belefogott, minden adott volt — technikailag — ehhez a 3D-s, nagyszabású mozihoz, amelyben szerelem, ármánykodás, és "minden csaták anyja" is megtalálható lesz; ehhez készül tehát egy játékváltozat, amelyről SEMMIT NEM TUDTUNK MEG, azon kívül, hogy külön sztoriszálon fut a filmtől, a designerek új elemekkel bővíthették Cameron univerzumát, illetve, hogy a mester annyira együtt élt a játékkal, hogy változatos időközönként át-, illetve keresztbeemeltek ötleteket innét vagy onnét. Ja, meg lesz 3D-s változat is, valahogy. A stáb ezer titoktartási szerződést kötött, aki pedig a büfében kiejtette azt, hogy "Pandora" repült.

Assassin's Creed 2

A másik értékelhető momentumra a kezdő évszázad végéig kellett várni. Ez volt az Assassin's Creed renderelt videója, amely nagyon jó volt, cserébe SEMMIT sem tudtunk meg a játékról, in-game "valamikor holnap". A cinematic videó amúgy hangulatilag elfenekelt, de úgy, hogy még most is zsibbad a seggem, cserébe minderre két, évezredeknek tűnő órát kellett várni, egy rakás borzalmasan érdektelen Wii címet bámulva. De legalább kiderült, hogy Pelé szereti a gyerekeket (ott volt az élő legenda is), illetve, hogy újra Spielberggel és Jacksonnal dolgoznak együtt.



Kár a szóért, mert minden mondat ajándék azok felé, akik egy értelmes, élvezhető show-t nem tudtak összedobni. A Ubisoft nyilvánosan öntött benzint a saját fejére, aztán begyújtotta magát, végül pedig két órán keresztül több ezer (sőt, közvetítésekkel együtt tízezer, százezer) ember előtt égett. De lesz nekik is fitneszjátékuk, hát nem csodálatos?!