Minden olyan jól kezdődött a Ubisoft konferenciával kapcsolatban, hogy emiatt már előre hajlamos voltam azt mondani, ez lesz "A" konferencia. Végül is igazam volt — tényleg ez volt "A". "A" legborzalmasabb, "A" legrosszabbul megtervezett, "A" legunalmasabb. Két óra szenvedés, ami nyolcnak tűnt... Áh, mindegy is, vágjunk bele, erről a konferenciáról sajnos úgysem tudunk hosszú összefoglalót írni.
A filmből készül játék, amely a 2006 óta van a munkapadon. A történet egy Pandora nevű holdon játszódik, amely egy gázóriás kísérőplanétája, amelyet a vukik, bocsánat, a naalik laknak. Ide is eljut az ember, úgynevezett avatárok bőrébe bújva, hiszen a levegő számunkra nem lélegezhető. 14 éve, amikor Cameron mester először megmutatta cégének a film terveit, azt mondták, ha megcsinálják, végük. Most, amikor belefogott, minden adott volt — technikailag — ehhez a 3D-s, nagyszabású mozihoz, amelyben szerelem, ármánykodás, és "minden csaták anyja" is megtalálható lesz; ehhez készül tehát egy játékváltozat, amelyről SEMMIT NEM TUDTUNK MEG, azon kívül, hogy külön sztoriszálon fut a filmtől, a designerek új elemekkel bővíthették Cameron univerzumát, illetve, hogy a mester annyira együtt élt a játékkal, hogy változatos időközönként át-, illetve keresztbeemeltek ötleteket innét vagy onnét. Ja, meg lesz 3D-s változat is, valahogy. A stáb ezer titoktartási szerződést kötött, aki pedig a büfében kiejtette azt, hogy "Pandora" repült.
Assassin's Creed 2
A másik értékelhető momentumra a kezdő évszázad végéig kellett várni. Ez volt az Assassin's Creed renderelt videója, amely nagyon jó volt, cserébe SEMMIT sem tudtunk meg a játékról, in-game "valamikor holnap". A cinematic videó amúgy hangulatilag elfenekelt, de úgy, hogy még most is zsibbad a seggem, cserébe minderre két, évezredeknek tűnő órát kellett várni, egy rakás borzalmasan érdektelen Wii címet bámulva. De legalább kiderült, hogy Pelé szereti a gyerekeket (ott volt az élő legenda is), illetve, hogy újra Spielberggel és Jacksonnal dolgoznak együtt.
Kár a szóért, mert minden mondat ajándék azok felé, akik egy értelmes, élvezhető show-t nem tudtak összedobni. A Ubisoft nyilvánosan öntött benzint a saját fejére, aztán begyújtotta magát, végül pedig két órán keresztül több ezer (sőt, közvetítésekkel együtt tízezer, százezer) ember előtt égett. De lesz nekik is fitneszjátékuk, hát nem csodálatos?!
Avatar
Először is, itt voltak a Ubisoft atyaúristenei, Joel McHale felkonferálásával. Utóbbi úriember humoros, de legalább mindent előre megírtak neki, előbbiek pedig — főképp Yves Guillemot — nem tudnak angolul, ráadásul borzalmasan vontatottan beszélnek, húsz percig, a semmiről. "A" show tehát Guillemot beszédével indult, összeforr a film és a játék (kitért a Hyvride felvásárlására, meg egy új, mindenkit összekötő online rendszerre, az uPlay-re, amely három sztárral (Assassin's Creed 2, Splinter Cell, Avatar indít) és a többi, és a többi, hosszú, éveknek tűnő perceken keresztül. Aztán jött az első értékelhető pont (a kettőből!), James "Titanic, Terminator, Aliens" Cameron, és végre "ország-világ" előtt ("Móunika, ahá azé vót!") beszélt a süllyedő hajós filmje óta az első projektjéről, az Avatarról.A filmből készül játék, amely a 2006 óta van a munkapadon. A történet egy Pandora nevű holdon játszódik, amely egy gázóriás kísérőplanétája, amelyet a vukik, bocsánat, a naalik laknak. Ide is eljut az ember, úgynevezett avatárok bőrébe bújva, hiszen a levegő számunkra nem lélegezhető. 14 éve, amikor Cameron mester először megmutatta cégének a film terveit, azt mondták, ha megcsinálják, végük. Most, amikor belefogott, minden adott volt — technikailag — ehhez a 3D-s, nagyszabású mozihoz, amelyben szerelem, ármánykodás, és "minden csaták anyja" is megtalálható lesz; ehhez készül tehát egy játékváltozat, amelyről SEMMIT NEM TUDTUNK MEG, azon kívül, hogy külön sztoriszálon fut a filmtől, a designerek új elemekkel bővíthették Cameron univerzumát, illetve, hogy a mester annyira együtt élt a játékkal, hogy változatos időközönként át-, illetve keresztbeemeltek ötleteket innét vagy onnét. Ja, meg lesz 3D-s változat is, valahogy. A stáb ezer titoktartási szerződést kötött, aki pedig a büfében kiejtette azt, hogy "Pandora" repült.
Assassin's Creed 2
A másik értékelhető momentumra a kezdő évszázad végéig kellett várni. Ez volt az Assassin's Creed renderelt videója, amely nagyon jó volt, cserébe SEMMIT sem tudtunk meg a játékról, in-game "valamikor holnap". A cinematic videó amúgy hangulatilag elfenekelt, de úgy, hogy még most is zsibbad a seggem, cserébe minderre két, évezredeknek tűnő órát kellett várni, egy rakás borzalmasan érdektelen Wii címet bámulva. De legalább kiderült, hogy Pelé szereti a gyerekeket (ott volt az élő legenda is), illetve, hogy újra Spielberggel és Jacksonnal dolgoznak együtt.
Kár a szóért, mert minden mondat ajándék azok felé, akik egy értelmes, élvezhető show-t nem tudtak összedobni. A Ubisoft nyilvánosan öntött benzint a saját fejére, aztán begyújtotta magát, végül pedig két órán keresztül több ezer (sőt, közvetítésekkel együtt tízezer, százezer) ember előtt égett. De lesz nekik is fitneszjátékuk, hát nem csodálatos?!
Valahogy mégis ambivalens, hogy ilyeneket írtok, miközben titkon már mindannyian összepisiltétek az alsótokat a várható Ubisoftos játékok után....
Nightbagoly, ha ezek után bármi jót írsz a Ubisoftról vagy a játékairól akkor saját magadat fogod kinevettetni, jószándékú javaslat: ne erőltesd.
Amúgy jó látni az Avatar kapcsán, hogy a film és a videójáték mennyire kezdenek egymásra találni. Talán így lesz esélye annak, hogy gyarapodna az épkézláb játék- és filmadaptációk. Szurkolok, mert két nagyon közeli médium dolgozik most össze. Ne csesszék el, ennyi az egész
Amúgy meg szerintem a Valve a nyomába sem ér. A HL-ek, a Portal-ok, a Tf és a L4D is jó, de ez még kevés a ubi-hoz képest, főleg ilyen munkatempóval.