- Egyjátékos kampány nélkül érkezik a Call of Duty: Black Ops 4
- Erre a Treyarch vezetői szerint a fejlődés miatt volt szükség
- Már kezdetektől egy multi-orientált játékban gondolkodtak
A Call of Duty: Black Ops 4 leleplezésénél igen sokan felhördültek, mikor kiderült: a játékban nem kapott helyet egyjátékos rész. Bár ezeknél a címeknél a legtöbb időt általában a multival vagy a zombi móddal töltötték a játékosok, azért így is elég drasztikus lépésnek tűnt a Treyarch részéről a kampány teljes elhagyása. Most viszont a stúdió két vezetője, David Vonderhaar és Dan Bunting, egy interjú során elárulták, hogy erre a lépésre szerintük szükség volt a sorozat fejlődése érdekében.
Bunting így fogalmazott:
„A játékfejlesztés legfontosabb aspektusa az, hogy képes legyél alkalmazkodni. Ha nem vagy képes ránézni valamelyik munkádra, és őszintén azt mondani, hogy „Ez nem elég jó”, „Ez nem az, amit akarunk” vagy „Változtatásokra lesz szükségünk”, akkor nem alkalmazkodsz. És nem is fejlődsz egy olyan irányba, mellyel folyamatosan izgalmas élményeket tudnál szerezni a rajongóidnak.”
Vonderhaar ehhez azt tette hozzá, hogy a Black Ops 4 esetében már a kezdetektől fogva egy multi‑orientált címben gondolkodtak, mely alapból nem rendelkezett volna hagyományos értelemben vett egyjátékos kampánnyal. Vonderhaar szavaival élve:
„A játékfejlesztls egy utazás. Sok különböző ötletet és sok különböző dolgot kipróbálunk. A játék, amin dolgozunk, fejlődni fog az idő múlásával, ez egyszerűen része a fejlesztésnek. Nem tudok visszaemlékezni egyetlen játékunkra sem, amely nem változott volna meg drámaian a prototípus fázis során.”
Hogy mennyire volt megalapozott döntés az egyjátékos kampány elhagyása azt valószínűleg csak a játék megjelenésekor fogjuk majd teljes bizonyossággal megtudni, de tény, hogy a Blackout néven futó battle royale mód bétája főleg pozitív visszajelzéseket kapott a játékosoktól.