A tisztesség úgy kívánja, hogy egy röpke bekezdés erejéig kitérjek rá, de a veteránok nyugodtan átugorhatják: amit feltétlenül tudni kell a Total War: Warhammer-sorozatról, az az, hogy a Games Workshop – mára már eltörölt, de „hamarosan” újra életre kelő – fantasy világában játszódik. Ez tulajdonképpen az asztalon, miniatűrökkel, kockával-mérőszalaggal és vaskos szabálykönyvvel játszott stratégiai játék, a Warhammer: The Game of Fantasy Battles elnevezésű wargame körítése. Ennek a világnak a térképén, az azt benépesítő népekkel, hősökkel kelünk hadba, a háttéruniverzum kiterjedtségét pedig jól jellemzi, hogy három, roppant vaskos játék kell hozzá, hogy mindenki megkapja a kellő figyelmet. Ennek befejező felvonása a Total War: Warhammer 3.

A Total War: Warhammer 3-ról sajnos idejekorán kiszivárogtak részletek, de a Cenega Hungary jóvoltából így is nagy élmény volt a sajtónak szánt próbakör, amin sokadmagunkkal együtt mi is részt vettünk. Idén ugyan csak virtuálisan volt lehetőségünk ismerkedni az új felvonással, méghozzá egy remekül megszervezett online bemutató, próbajáték és egy röpke interjú során. A bemutatóban egy akkor még vadiúj kedvcsinálót szemlélhettünk meg, melynek egy részét a szivárogtatóknak hála a tervezettnél korábban közkinccsé tettek; itt láthattuk mozgásban a két „poszterfiú” frakciót – Kislev északi királyságának seregeit, és a démoni frakciók részéről a vér, a háborúk és a mészárlás jóképű istenének, Khorne-nak a hordáit.

Class of Chaos

Emellett elhintették azt is, hogy a játék az eddigieknél több játszható fajt vonultat fel már az első napon, vagyis az eddigi négy helyett ezúttal legalább öt, de valószínűleg hat „nép” fölött vehetjük át az irányítást. Ezek közt Kislev és Cathay, valamint Khorne démoni seregei már biztos helyet kapnak; és bár hivatalos megerősítést nem kaptunk, az intró (illetve a ki nem mondott, de nem is cáfolt válaszok alapján szintúgy) erősen sejteni engedi hogy a másik három Káosz istenség (Nurgle, Tzeentch és Slaanesh) is saját seregekkel erősít majd.

Arra vonatkozóan, hogy a korábbi epizódok már meglévő népei esetleg milyen ráncfelvarráson esnek át, közelebbit nem árultak el; a káosz-közeli Beastmen és Norsca, valamint a Warriors of Chaos frakciókkal kapcsolatos kérdéseinkre pedig sajna nem jött egyértelmű válasz. Ahogyan arról sem tudtunk meg közelebbit, hogy a korábbi epizódokban bemutatkozott népek milyen módon lesznek elérhetőek vagy játszhatóak, ezekre a későbbiek során kerül majd sor. Ami már most biztos, hogy az ingyenes és fizetős tartalmi kiegészítők sikeressége végett a fejlesztők most sem hagynak fel jó szokásukkal, és a jelentős frakciók mellett ismert és kevésbé ismert hadvezérek egész sora bővíti majd az amúgy sem vérszegény játékot.

Túlélni a pusztaságban

A Total War: Warhammer-játékok epizódról epizódra fejlődtek egy kicsit, ez pedig ezúttal sem marad el. A kampány során végigjátszott sztori egyes kulcsmozzanatait az eddigieknél jóval nagyobb térképeken, jóval több ellenfelet megmozgató, eposzba illő csatákban játszhatjuk le. Ez a „túlélő” játékmód, mely ugyan nem teljesíthetetlen, de nem is lankadhat a figyelmünk, különben komplett hadtesteket radíroznak le a minden irányból özönlő démonok.  Például Khorne birodalmában tett látogatásunk során három győzelmi pontot kellett sorban elfoglalnunk, és mindegyik birtokba vételekor egyre nagyobb hullámmal kellett számolnunk a folyamatosan szivárgó vérebek és hárpiák mellett.

De nemcsak kezdőcsapatunk áll rendelkezésünkre: a pontok elfoglalásával és a démonok ritkításával ellátmányhoz jutunk, melyet aztán mindenfélére felhasználhatunk. A csapatok gyógyításától kezdve a lőszer- és varázserő-pótláson át felszereléseik fejlesztésén keresztül egészen az erősítés hívásáig akad minden. Ezzel pedig a Total War: Warhammer 3, hacsak kis időre is, de kilép a megszokott Total War-mederből, mely szerint egy csatát az odavitt sereggel kell megvívni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Étvágygerjesztő

Ez a kis bepillantás azonban egy nagyon vékony szelete a teljes játéknak, és nyilván nem az egyetlen újítás, amire számíthatunk. Kíváncsian várjuk a világtérképet, a többi frakciót, a fantasztikus odaadással és rajongással megalkotott egységeket, melyek minden Warhammer Fantasy-rajongó szívét megdobogtatják. És még sorolhatnánk, mi mindent szerettünk volna megtudni, de egyelőre falakba ütköztünk. „Még túl korai”, de az étvágyat már meghozta, amit egyszerre sajnálunk és örülünk neki, hiszen az eddigiek alapján aligha kell csalódástól tartanunk.