A Dead Space nem volt túl nagy siker, így a Dead Space 2 már csak akciódúsabb játékmenettel készülhetett el. Miután a második rész sem hozott valami sokat a konyhára, az EA egy kooperatív shootert készíttetett a Visceral Gamesszel, ez lett a Dead Space 3 (adatlapunkon és képeinken). Most pedig, hogy a trilógia zárófejezete sem lett olyan nagy durranás, mint a kiadó remélte, elkaszálták a még be sem jelentett Dead Space 4-et, ezzel gyakorlatilag eltemetve a sorozatot.
A VideoGamernek egy névtelen informátor árult el részleteket a Visceral jelenlegi, tragikus helyzetéről. A Dead Space 3 után a csapatnál egyből nekiláttak a negyedik rész fejlesztésének, mely egyelőre előkészítési fázisban leledzett. Eközben a cég montreáli részlege prototípusokat és eszközöket készített, hogy a minden bizonnyal nextgen hardverekre érkező Dead Space 4 minél kidolgozottabb lehessen.
És itt véget ért a tündérmese.
Az EA vezetőségének megbízottjai egy nap betoppantak a Visceral főhadiszállására és közölték, hogy a Dead Space 4 nem jelenhet meg, mert a franchise sorozatos csalódást okozott. Továbbá bezáratták a Visceral Montrealt, mely akció még nem hivatalos, de nemsokára megerősítést nyer. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a Dead Space-sorozatnak vége, és hacsak nem történik valami csoda, az EA nem is fogja feltámasztani a szériát.
Az EA persze nem árult zsákbamacskát: a Dead Space 3 pont azért kapott kooperatív módot és fejleszthető fegyvereket, illetve lett kevésbé félelmetes, mert a kiadó tartott tőle, hogy a mainstream vásálóréteg nem kap rá a játék ízére. 2-3 millió eladott példány pedig egy ekkora marketinggel megtámogatott cím esetében manapság nem számít olyan soknak, főleg, hogy multiplatform fejlesztésről van szó. A Visceral láthatóan igyekezett megfelelni az EA elvárásainak, de nyilván volt egy határ, amit ők sem akartak áthágni, ennek köszönhető, hogy a Dead Space 3 még most így, ebben a formában sem rossz. S hogy milyen lett volna a Dead Space 4? Félő, hogy már sosem tudjuk meg.
Remélem azért még hallunk Isaac-ról vlamit, ha nem is játékban, hanem egy filmben....
EA