A kizárólag Xbox One és PS4 platformra megjelenő Tomb Raider: Definitive Edition magasabb felbontású textúrákat, szebb effekteket, összetettebb fizikát és nagyobb felbontást hoz -- ám aki abban bízott, hogy a csinosítás mellé 60 fps is dukál, az csalódni fog.
A 30 fps hírét a játék producere, Scot Amos erősítette meg a Eurogamer stábjának adott hosszú interjújában, szertefoszlatva ezzel ama reményeket, miszerint nagyobb képkocka-sebesség mellett élvezhetjük majd a kincskereső kalandját. Pedig tavaly még azt mondta a Crystal Dynamics, hogy mindent megtesznek a lehető legjobb teljesítmény elérésének érdekében -- úgy látszik, a 60 fps nem fért bele.
A Tomb Raider: Definitive Edition egyébként holnaphoz egy hétre fog megjelenni, s Amos szerint nemcsak az újoncoknak, hanem az eredeti játék rajongóinak is nyújtanak majd valami frisset, s szerinte ezért is indokolt a teljes, 60 dolláros vételár.
Azért valljuk be, hogy habár a konzolok szoftveres oldalról nagy előnyöket rejtenek, de ahhoz, hogy ezekkel élni lehessen, ahhoz hardver is kellene, nem pedig az ultra alacsony fogyasztásra kifejlesztett x86 Jaguar magok. Optimalizálni lehet a végtelenségig persze, de ez egyik fejlesztőnek/kiadónak sem az álma, mert ez idő, az pedig pénz, sok sok pénz. Szóval szerintem az új konzolok hardver oldalról igen el lettek rontva, csak azért hogy olcsón gyárthassák azokat.
Ha valahol tévednék javítsatok ki, de azért kár hogy nem hozták ki PC-re is a feljavított változatot mert csak akkor lehetne igazán megmondani a különbséget.