1997. április 27-én jelentette be a 3D Realms a Duke Nukem 3D folytatását Duke Nukem Forever címmel. Év végén megkapják a Quake II motor kódját, a játék megjelenését 1998-ra datálják. A ’98-as májusi E3 vásáron bemutatják az első mozgóképes anyagot, majd júniusban közlik, hogy átálltak az Unreal motorra, és a DNF csak jövőre jelenik meg, ám 1999-ben a cég tudatja: a játékot átdolgozzák az Unreal motor újabb verziójára. Decemberben újabb képeket adnak ki (megatláljátok a galériánkban), és egy karácsonyi képeslapot, melyen a megjelenési dátum 2000.
2000 decemberében a Gathering of Developers közli, megvették a DNF kiadási jogait. Röviddel ezután érkezik az újabb ünnepi üdvözlőlap: a friss dátum ezen már 2001. A 2001-es E3-on új videót mutatnak be - amiből szintén találhattok a galériánkba jó pár elcsípett képet -, augusztusban a GoD bezárja kapuit, a kiadási jogokat a Take-Two veszi meg. 2002-ben a 3D Realms felvesz egy pár programozót, akik teljesen átírják az egyes modulokat az Unreal 2.0 motorra, a korábbi munka 95%-a kukába kerül.
2003 májusában a Take-Two elnöke, Jeffry Lapin azt nyilatkozza, a játék nem készül el év végéig, mire Scott Miller csak annyit reagál: „A Take-Two fogja be a pofáját.”. Ugyanakkor Lapin arról számol be, a DNF a fejlesztők szerint 2004 végén, 2005 elején készül el. 2004 szeptemberében a GameSpot online magazin azt közli, a játékot átírták a Doom3 erőműre, de ezt a 3D Realms nem erősíti meg, viszont bejelentik, hogy megvásárolták a Karma fizikai motort. 2005-ben csak pletykák keringenek. 2006-ban Scott Miller interjút ad, melyben kifejti, a játék tulajdonképpen kész van. Júniusban a Take-Two elárulja: félmillió dollárt ígért a stúdiónak, ha 2006 decemberére elkészülnek a játékkal, ők viszont ezt tagadják. Augusztusban pár kulcsember távozik a fejlesztőktől.
2007 januárjában a 3D Realms álláshirdetést ad fel, melyben Duke Nukem látható két fegyverrel, Scott Miller megerősíti, hogy ez valóban a játékból származik (lásd oldalt). 2007 márciusában Julian Soule, aki testvérével Jeremyvel az ipar egyik legismertebb komponista párosa, és legutóbbi munkájuk a Prey volt, látogatást tesz a cégnél, és rejtélyesen csak annyit közöl arra a kérdésre, hogy min dolgozik: Well, I'll leave one hint..."When it's done!!! (Nos, egyet megsúghatok... Amikor kész lesz!).
A jeles eseményre tekintettel álljon itt az első, 1998 májusában az E3-on bemutatott videó. Nos, elég szép utat tett meg az ipar azóta, a képeken ma már csak mosolygunk, de a hangulata még szerintem ma is megállja a helyét. Hogy valaha is lesz-e Duke Nukem Forever, vagy rendre beszámolunk majd a 15., 20. évfordulóról, az még a jövő zenéje...
A lenti képek a korábbi grafikus motorokat (Quake 2, Unreal) használó verzióból, illetve videókból valóak...
Bár én remélem, a Prey mintájára ez is megjelenik a 10 éves évfordulóra (illetve bejelentik a 10 évesre, és megjelenik a 11-re ).
Én várom... Még mindig. Nagy fan-ja vagyok, eddig az összes játékkal játszottam, ami Duke Nukem (kezdve a legelső, 2D-s, oldalnézetestől).
A legjobb a Duke Nukem 3D volt - hangulatában mindenképp.
A Manhattan Project is tetszett nekem, bár kritikailag nem örültek neki, sőt, egyesek fujjognak rá. A hangulat ott volt, a lövöldözés is... Akkor meg mi a baj? Duke Nukem kalandjai mindig is erről szóltak.
"I hate pigs!!!" "Confucius said: die!" "Your face, your ass - what is the diffrenece?"
Remélem, hamarosan ismét hallhatjuk e beköpéseket .
''We're very likely to show some stuff this year, maybe a lot, and resist the urge for screenshots bi-weekly. But, at this point, you all deserve to see more than screenshots, so we're waiting till the time is right so you see more than "Hey, look....pretty".''
A fordítást kihagyom, hadd feszengjenek páran az ülés szélén :
https://www.youtube.com/watch?v=iPX_y7wP_ko&mode=related&search=
Létezik ám egy ennél fiatalabb videó is, ahol már jóval pofásabb a látvány.
Összegzésként: Igen, a képek megmosolyogtatóak, ám akkoriban állkoppantó hatása volt a videónak. Igen, tűrhetetlenül hosszú ideje várunk rá, de még kijöhet. A Prey-re 11 évet kellett várni. Az eddigi legbiztosabb pont a zseniális Soule testvérpár ifjabb tagjának nyilatkozata. Csak ez az egy mondat többet ér a szememben, mint Scott Miller-nek az összes eddigi megszólalása.
Az pedig, hogy olyanok szólják le, akik a játék bejelentésekor még hegy- és vízrajzi térképeket rajzoltak a pelenkájukba, finoman szólva szúrja a szemem.
Sztem 220 év sem kell, és kiadják a játékot
Amúgy a videó alapján ténleg nem lenne rossz játék.
de lehet hogy áttérnek UT3 vagy Crysis motorra (már csak azért is hogy még egy kicsit késsen)
mindenesetre engem érdekelne a cucc (ha kijönne)
Úristen *2!!! Nem akarok a crysis-on is így röhögni 10 év múlva! ((