Bárki bárhogy nevezhet, nekem egyik újdonsült kedvencem a Titan Quest, melyet sokan Diablo-klónnak hívnak, amire én már rutinosan legyintek, hiszen nem kell mindenkinek - főleg a fiataloknak - tudnia, hogy ez igazából, épp úgy, mint a Diablo maga, egy Rouge-klón, azaz a sokak által műfajteremtőnek kikiáltott nagy öregnek is volt múzsája. Ezt egyébként készítői soha nem tagadták, sőt, elárulták, hogy egyetemi éveik alatt sokat tolták minden idők (vagy inkább: a régi idők) egyik legjobb címét. De ne térjünk el a tárgytól, foglaljuk össze, miről beszél a szimpatikus fiatalember a filmetűdben.
A játékban ismét visszatérünk a mediterránumba, persze újabb híres tájakra, többek között Rodoszra (állt-e már akkor a kolosszus?) és Epirusra (hatalmas történelmi terület, ma megosztva Görögország és Albánia része). Ám a fő küldetéssor az "igazi" földalatti birodalomba, az alvilágba vezet. Átkelhetünk az élők és holtak birodalmát elválasztó Sztüx-folyón, az Ítélet Mezején, és neki ugorhatunk a sötétség serege tábornokainak Elüszionban (avagy latinosan: Elíziumban). A három új felszíni, és az 5 alvilági régióban 30 új missziót kapunk, ezek kb. 15 órát emésztenek fel, ami azért tisztességes időnek számít manapság.
A nagy truváj új "mesterség", a Dream Mastery. A játék sajátos rendszerében ugye ez azt jelenti, hogy 9 új kasztot állíthatunk elő (hiszen két "szakmát" lehet egybefogni, és jelenleg nyolc van, plusz lehetséges - bár nem túl egészséges - egyetlennel is nyomulni). Hogy fejlődésünk töretlen legyen, a legmagasabb elérhető szintet 75-re emelték, így még táposabb hősöket nevelhetünk az ellenségek lenyomására, melyek között húsz új szörnyet is találunk. A Dream Masteryről később fog még születni egy hasonló videó, ezt természetesen szintén megosztjuk majd veletek - egyelőre annyit tudunk, hogy elsődleges képességként mind a közelharcosoknak, mind a távolsági támadóknak (ideértve a mágiahasználókat is) hasznos lesz, másodlagosként (támogatóként) pedig mindenkinek, hisz találunk benne közvetlen sebzésre és tömegoszlatásra jó skilleket, plusz buffokat is. Akik szeretnek lényeket teremteni maguk mellé, azok számára jó hír, hogy ezek is okosabbak lesznek, és beállíthatjuk viselkedésüket is (agresszív vagy defenzív), ami újfent üdvözlendő.
Szintén friss okosság a karaván, melyekkel éppen fölös cuccainkat két város között utaztathatjuk, azaz ez egyfajta raktárként funkcionálnak, plusz ezekkel lehetséges két karakterünk között csereberélni a motyót. A felszerelési repertoár egyébként több mint 400 új cuccal bővül, ezek sorában újdonságot jelentenek az egyszer használatos varázstekercsek, melyek a műfaj ismerői számára persze nem újdonságok, ezeket a "hot slot" helyekre is befűzhetjük (ez a játékelem is duplájára bővül egyébként). A városokban új NPC jelenik meg, az Enchanter, aki két dologra képes. Egyrészt a tárgyainkba illesztett relikviákat lehet kiszaggatni - némi pénzért, és annak árán, hogy a két beillesztett kőből csak az egyiket kapjuk vissza, a másik elveszik, de ez mindenképp hasznos dolog. Másrészt náluk speciális tárgyakat is kreálhatunk, ehhez kell három relikvia, plusz egy speciális recept, amit szintén be kell gyűjtenünk, ezeket eme új kománál összekotyvasztva juthatunk hozzá ehhez a holmihoz, melyet ráaggathatunk karakterünkre, hogy további bónuszokkal erősítsük őt.
Mindezeken túl van még számos apró, de hasznos dolog, például a készlet rendezése, az újjáírt mentési rendszer, némi teljesítmény-optimalizálás, a játék gazdasági szisztémájának polírozása. Nagy ráncfelvarráson esik át a többjátékos mód is, a lobby teljesen megújul (ráfér...), könnyebb lesz hosztolni és csatlakozni egy partihoz, szűrőkkel, kritériumok megadásával kiválaszthatjuk a nekünk fekvő módot vagy játékot.
Nos, ennyi derült ki eddig a címről; ahogy fent ígértem, az újabb képes fejlesztői naplókat is közzé tesszük majd, illetve bemutatjuk.