- Bejelentették a The Crew 2-t
- Még 2018. március 31-e előtt meg fog jelenni a tervek szerint
- Részleteket egyelőre nem árultak el róla
Jön a The Crew 2, ez már biztos, hiszen tegnap a Ubisoft egy szűkszavú tweet keretében bejelentette. Melyik csapat készíti? Nem tudjuk, de feltehetően az elsőt is jegyző Ivory Tower. Mikor jelenik meg? Nem tudjuk, de a kiadó üzleti jelentéséből kiviláglik, hogy még 2018. március 31-e előtt szeretnék piacra dobni. Mi lesz benne? Kérdezzetek kettőt és könnyebbet…
Na jó, nem azért veselkedtem neki ennek a cikknek, hogy ennyivel letudjam. Ugyan sajnos még annyi kapaszkodó sincs, mint amennyi a Far Cry 5 esetében rendelkezésünkre áll, de egy afféle „tök jó volna, ha…” felvetés keretében elmélázhatunk azon, mit várhatunk el a The Crew 2-től.
Ha azt mondják, hogy MMO, legyen MMO
Oké, még senki sem mondta a The Crew 2-re, hogy MMO lesz, de az első részt is így adták el, ráadásul manapság könnyebb elképzelni egy hibamentesen kiadott programot, mint egy Ubisoft játékot online játékmenet nélkül. Szóval többjátékos oldala, vagy ahogy uborkáéknál előszeretettel hivatkoznak rá, közösségi oldala biztos lesz a The Crew 2-nek.
Ez alapvetően nem baj, amíg nem erőszak a disznótor, vagyis a játék egymagunkban is élvezhető, de ha a The Crew 2-t valóban MMO-ként szeretnék piacra dobni, mint elődjét, akkor kicsit több fantáziát vigyenek bele a küldetésekbe. Mert az első rész esetében a dolog nem nagyon mutatott túl a Test Drive Unlimiteden, vagyis akadtak versenyek, amiket csak más játékosok közreműködésével indíthatunk el, meg néhány kisebb, szabadabb móka.
Ennél jóval több, átgondoltabb és szerteágazó online élményt kéne biztosítania egy MMO-nak, mert ez mindössze egy egyszemélyes játék multiplayer módja. Na persze, ha MMO-ként akarják árulni a The Crew 2-t, akkor oké, elég lesz ennyi, de azért kicsit újítsanak be.
De inkább legyen single
A The Crew legjobb eleme a kampány volt, ami meglehetősen szokatlan egy autós játéktól, pláne egy MMO-nak aposztrofálttól. Kedvelhető karakterekkel meséltek el egy sablonos, de legalább laza, koherens és élvezetes sztorit, míg az ezen végigszáguldó játékmenetbe a szokásos autótuningosdin túl még némi RPG is vegyült. Na, ezekre kéne igazán rágyúrni, színesíteni, nem a közösségi élményt, azt inkább felejtsük el, vagy legyen rá egy külön mód. Vagy adják ki külön, The Crew Online címen… Oké, ezt kár volt leírni, remélem a Ubisoft nem olvassa…
Lehetőség lenne bőven, hiszen már az első Crew is hatalmas területet és igen változatos küldetéseket kínált, ehhez sztorit írni igazán nem nehéz, a meglévő autó, alkatrész és képességkészletet pedig már csak ujjgyakorlat bővíteni. Igen, ezzel tulajdonképpen maga a The Crew 2 nem újulna meg, csak egy nagyobb, látványosabb folytatás lenne, de inkább legyen az, mint egy silány közösségi élményt ránk erőszakoló program.
És ha már itt járunk, és mellőzzük az online szálat, akkor a mikrotranzakciót is bedobhatnák a kukába.
Legalább félig legyen szimulátor
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a The Crew-hoz képest a GTA 5 szimulátor. Szóval jó lenne, ha a folytatás egy picit realisztikussá venné a figurát. Nem kell ide keményvonalas szimuláció, szuper fizika meg a többi, de azért a kocsi sérüljön rendesen, és ne az idő javítsa meg a karosszériát, hanem mondjuk erre is kelljen pénzt áldoznunk.
Az ellenfelek ne a csendes-óceáni hadszíntéren elhullott kamikazék leszármazottai legyenek, a civil forgalom is ésszel és ne öngyilkos szándékkal közlekedjen, és a fizika azért hasson néha-néha a kocsira.
A képek a The Crew-ból vannak.
1) Legyen normális, élvezhető kampány, amit nem unok meg már a sztori 20%-ánál.
2) Legyen normális irányítás, ami inkább hasonlít autóra, mint egy vizen lebegő gumicsónakra.