Az 1996-ban megjelent The House of the Dead elvitathatatlan hatást gyakorolt a horror műfajára és emellett a zombifilmekre is, mivel ebben az alkotásban fordult elő először, hogy az élőhalottak már nem csak csoszogtak, hanem futottak is. Az alkotás nem kerülhette el a mozgóképes adaptációt sem, Uwe Boll vállalta a megtisztelő feladatot még 2003-ban, most azonban egy másik rendező is megpróbálkozik a filmfeldolgozással: Paul W.S. Anderson, az 1995-ös Mortal Kombat és A kaptár-filmek direktora készíti az új változatot.
Anderson legutóbb a Monster Huntert filmesítette meg, a The House of the Deaddel kapcsolatban pedig ismét állandó producerpartnerével, Jeremy Bolttal együtt dolgozik. A munkálatokba a Sega filmes projektjei fölött bábáskodó Nakahara Toru is beszáll, aki a következőket mondta a Deadline-nak: „A kilencvenes évek óta imádom a videójátékot. Akkoriban nagy játékos voltam az árkádokban, így ismertem meg a Mortal Kombatet is. Nagyjából ugyanabban az időben sokat játszottam a House of the Deaddel is. Az első játékosok között voltam, de ma már tinédzser gyerekeim vannak, és ők is játszanak vele.”
Andersont éppen ez nyűgözi le ma is a játékban, tehát hogy a népszerűsége generációkon ível át. „A filmet a harmadik rész alapján készítjük, és ha ismeritek a mitológiát, az egész egy családi konfliktusról szól az akciók és ijesztések közepette. Egy nőről szól, Lisa Roganről, aki próbálja megmenteni az apját. Meg Daniel Curienről is szól, aki annak a férfinak a fia, aki ezt a mutánsjárványt okozta eredetileg, és akinek az apja bűneivel kell szembesülnie” – ecsetelte a rendező, aki a filmben tükrözni akarja azt a „hiper-immerzív” élményt, ami az alapművet annyira híressé tette, és ami Zack Snydert is inspirálta abban, hogy A holtak hajnala remake-jében a zombik gyorsabban mozogjanak.”
Anderson még hozzátette, hogy a játék eredeti direktora, Oda Takasi nagyon ügyelt arra, hogy soha ne „zombiként”, hivatkozzon az élőhalottakra: „Más lesz, mint amit a Resident Evillel csináltunk, amiben csapdák meg rejtvények voltak. A The House of the Dead a lényegét tekintve egy light rail shooter, ami egyből az akció közepébe csap. Olyan filmet fogok csinálni, ami ezt a megközelítést tükrözi, és valós időben bontakozik ki, egyből az akció közepébe dobja a nézőt. Nem lesz telerakva egy csomó háttérsztorival, ami kirekesztené azokat, akik semmit nem tudnak a House of the Deadről"
„Szörnyeknek hívta őket. A Resident Evil például nyilván Romero zombifilmjein alapult. A House of the Dead valami más. Ezek inkább fegyverként használt mutációk, mérhetetlenül felfokozott figurák, akiknek a végtagjai láncfűrészekben végződnek. Az egésznek a dizájnja nagyban a japán esztétikára épül” – fűzte hozzá Jeremy Bolt.
A Sega producere, Nakahara Toru arról mesélt, hogy eredetileg hollywoodi jogász volt, akit a japán kiadó akkoriban azzal bízott meg, hogy óvja meg a portékáját, mivel abban az időben szinte kivétel nélkül borzalmas játékadaptációk születtek. Nakahara egyébként a Sonic-filmek készítésében is nagy szerepet vállalt, a House of the Dead pedig egy újabb falat számára: „A Sega egy kicsit szkeptikusan állt a hollywoodi produkciókhoz, az volt a vélekedés, hogy 'ezek cápák, akik széttépnek minket'. De én meggyőztem őket, és a Paramounttal való együttműködés a Sonic kapcsán megváltoztatta a hozzáállást, azóta aktívan fejlesztünk több produkciót, és úgy tekintünk ezekre, mint amikkel bővíthetjük a Sega brandjét. Megismertem Paul W.S. Andersont és Jeremy Boltot, akik a zombifilmek legendái. Ők megértik a videójátékokat, és hogy hogyan lehet őket filmre ültetni. Egy menő zombifilmmel akarjuk bővíteni a Sega transzmédiás kínálatát.”
A film a Story Kitchen gyártásában készül, az alkotók 2025 közepén vagy végén szeretnék elkezdeni a forgatást.
A borítókép forrása: Deadline