Szuzuki Ju sokszor szóba hozta a Shenmue 3-at, de magát az első két részt nem szokta emlegetni -- leginkább azért, mert irtó nagy bukás volt mindkét játék, közvetve a DreamCast halálához is közük volt. Pedig valójában korukat megelőző alkotások voltak, amiknek egyes elemeit máig használják a modern akció-kalandjátékok.
Bár Szuzuki eddig kerülte a Shenmue 1-2-t, idén végre szembenéz velük: post mortem előadást tart a játékok fejlesztéséről, a sorozat haláláról és a Segával való vegyes kapcsolatáról (ami miatt még mindig nem tudta visszaszerezni a Shenmue jogait). Az előadáson Mark Cerny, a PS4 vezető mérnöke és a Sony egyik legfontosabb játéktervezője segíti majd Szuzukit, többek között ő lesz a tolmács is. Érdekesség, hogy Cernyvel Szuzuki már találkozott tavasszal, és azóta is titok, hogy miről beszéltek.
A GDC március 17. és 21. között kerül megrendezésre, mi már nagyon kíváncsiak vagyunk, mert az új konzolok megjelenésével egy csomó érdekességre számítunk.
Habár ami 2000ben ÓRIÁSI grafikai ugrás volt, egyedi újszerű ötletekkel stb az nem biztos hogy ma is átjönne ahogy kell ... manapság a yakuza hasonlít a shenmuera a legjobban játékmenetben, csak kevesebb nyomozás, több akció, mai graf. van benne, és az is nagyon élvezetes játék.
Egyébként mai szemmel is a yakuzában olyan apróságokra figyeltek pl a házak / használati tárgyak tervezésekor, amik a mai játékokban már nincsenek olyan aprólékosan kidolgozva, talán a szoros fejlesztési határidők miatt sem, ami akkor még nem volt.