- A 3DM szünetelteti a játékok feltörését
- Egy évig nem készítenek crackeket
- Arra kíváncsiak, hogyan változnak így az eladások
A 3DM cracker csoport, amely nem olyan régen azt jósolta, hogy a kalózjátékok két év múlva teljesen eltűnhetnek, ugyanis olyan jó védelmet nyújt a Denuvo nevű másolásvédelem, ma egy újabb, hasonlóan váratlan bejelentést tett:
A 3DM, HOLNAPTÓL KEZDŐDŐEN, EGY TELJES ÉVIG NEM FOG JÁTÉKOKAT FELTÖRNI.
A döntést a csoport vezetője jelentette be, a céljuk pedig ezzel az, hogy megnézzék, milyen hatással van a tényleges eladásokra, ha nem készítenek töréseket. A 3DM élen jár a warez programok terjesztésében, így mindenképpen érdekes lesz látni, hogy nélkülük milyen változások jönnek.
Vajon lesz, aki átveszi a stafétát, vagy visszaesik a warez?
A Denuvo egy ausztriai másolásvédelmi megoldás, amely nem egyedül, hanem a meglévő és a már bejáratott DRM szoftverek mellett, azzal közösen nyújt egy második védelmi vonalat, ami láthatólag kifogott a kalózok programozóin.
A Denuvo védi többek között a Just Cause 3-at és Rise of the Tomb Raidert is -- előbbi még tavaly decemberben jelent meg, és azóta sem sikerült feltörni, de Lara új kalandja is úgy tűnik, hogy nagyon nehezen adja magát. Továbbá a Far Cry Primal is ezt a védelmet kapja, sőt, egyre több kiadó választja a Denuvót, ami cseppet sem meglepő ezek után.
Akárcsak a mamutok, a kalózjátékok is kihalnak?
Hanem hogy pl a Just Cause, Battlefront, BF:Hardline, Akrham Knight, Mad Max esetén az a pénz ami erre a külsős technikára elment talált volna helyet az amúgy igen csak rászoruló játék egyéb pontjain. És mindez azért történt mert szerettek volna nyerni vele pár hetet, amit megjegyzem szerintem a kalózok nagy része türelmesen kivárt az azonnali boltbarohanás helyett...
Ha meg tévednék, akkor ez van, nekem nem oszt nem szoroz.
Ugyanis ez itt a lényeg.
Ha sikerül a feltörést 2-6 hónap kínkeserves-izzadságos munkává változtatni, akkor a carckerek jó részének elmegy tőle a kedve, és persze az így szerzett időtartam alatt a kiadó realizálni tudja az elvárt bevételeit. Az egész csak erről szól, és nem arról, hogy amíg az univerzum ki nem hűl, ne lehessen feltörni egy játékot.
A féléves-egyéves címek feltörése lehet, hogy egy elismerés hiányos crackernek dicsőséget hoz, de addigra már a "bolti ár" is zuhant egy jót, és a sale-eken még ebből is 33-50 % kedvezményt adnak (és ha nagyon sz@r volt a játék, akkor már 75-90 %-ot is). Fél-egy év haladék bőven elég a kiadóknak, és arra is, hogy teljesen értelmét veszítse a játék feltörése.
(Persze, ha a Kínai Néphadsereg Cybercommando csoportja ez a feltörő, akkor eleve nem az volt a cél, hogy a játék védelmét, mint egy logikai feladványt megoldják, hanem, hogy a tört játékkal olyan trójaikat telepítsenek a gyanútlanok gépére, amelyekkel egy zombi-hálózat részévé teszik az adott számítógépet.)
Skidrow, Reloaded, Razor1911, Codex. Na ők híresek. A 3DM nagyrészt indie játékokat tört fel, az egyetlen komolyabb munkájuk amivel találkoztam az a Sims 4 volt (bár az is egy játszhatatlan bugos hulladék volt). Aztán kb. 1,5 hónap után megérkezett a normális Reloaded verzió.