• Július 26-án jelent meg a Ratchet & Clank: Rift Apart Steamen
  • Ám a játékosszám sajnos egyáltalán nem úgy alakult, mint vártuk
  • Még a 9000-et sem érte el a debütálás napján
  • Így ez az egyik legrosszabbul teljesítő port a Sony játékai közül

Mióta a Sony elkezdte PC-re költöztetni a világhírű exkluzív játékait, mind népszerűség, mind pedig minőség terén eléggé vegyes az összkép – utóbbira talán a The Last of Us Part 1 a legjobb példa, ami túlzás nélkül katasztrofális állapotban debütált személyi számítógépeken. Ilyen téren szerencsére nincs gond a július 26-án megjelent Ratchet & Clank: Rift Aparttal, mert bár SSD nélkül nem érdemes nekiállni, optimalizálás terén azért remek munkát végzett az Insomniac Games és a portolásra szakosodott Nixxes Software. Más kérdés viszont, hogy hiába a remek fogadtatás (jelenleg a "Nagyon pozitív" kategóriába esik Steamen), sajnos közel sem akkora az érdeklődés a páros kalandja iránt, mint azt a készítők várták.

ratchet.jpg

A SteamDB adataiból ugyanis jól látható, hogy mindössze 8757 játékos jelenti a program csúcsát, és mivel azóta csökkenő tendenciát mutatnak a számok, így valószínűleg nem is lesz több ennél. Hogy legyen némi kontextus, miért is olyan lelombozó ez az adat, íme egy kis összehasonlítás: a God of War 73 529, a Marvel's Spider-Man Remastered 66 436, a Horizon Zero Dawn 56 557, a The Last of Us Part 1 36 496, a Day's Gone pedig 27 450 felhasználóval érte el a pályafutása csúcsát, így már talán érthető, mennyire kevésnek minősül az alig 9000-es játékos. Persze a széria igazából csak a PlayStation közösség berkeiben számít legendásnak, és nem is övezte akkora hype a megjelenést, mint az imént említett alkotások esetében, de ennél valószínűleg így is jobb eredménnyel számolt a Sony, pláne, hogy ezúttal minőségi munka született.