AZ Xbox One egyelőre nem sok jelentős exkluzív címet tudhat magáénak, és a PS4-gyel ellentétben az E3-as felhozatalt titkok övezik -- leszámítva persze a szinte biztosan bemutatkozó új Halót, illetve a Sunset Overdrive című alkotást, amivel a Fuse-zal bukott Insomniac Games próbál visszakapaszkodni a csúcsra. Ehhez pedig a legjobb módszer a srácok szerint az, ha fogják az inFAMOUS-t, itatnak vele egy csomó energiaitalt, és mikor már totál beállt szegény, elhitetik vele, hogy ő bizony a Crackdown.
Hogy ez most jól hangzik vagy sem, eléggé szubjektív, az viszont biztos, hogy a Sunset Overdrive nem veszi magát komolyan. Kicsit sem. Vegyük példának a sztorit! Az alapsztori szerint a játék helyszínéül szolgáló Sunset Cityt egy FizzCo nevű gonosz megavállalat uralja, ami 2027 egy szép és izgalmas napján új energiaitalt dob piacra, melynek neve Overcharge Delirium XT. A premiert hatalmas bulival ünnepli a FizzCo, a játékos pedig egy céges alkalmazottat alakít, akinek a parti utáni takarítás jut feladatul. Igen ám, de a városban felüti a fejét egy járvány, amit az Overcharge Delirium XT fogyasztása okoz: ha valaki túl sokat iszik a löttyből, mutálódott szörnnyé változik, a tömeges fogyasztás pedig odáig fajul, hogy Sunset Cityt karantén alá vonja a hadsereg. A játékos előtt innentől kezdve csak egy cél lebeg: túlélni és kijutni a városból, bármi áron!
Bár az utolsó mondat alapján akár azt is gondolhatnánk, hogy a Sunset Overdrive egy posztapokaliptikus túlélőjáték, azaz amolyan DayZ, csak épp zombik helyett enerigaital-rajongó mutánsokkal, az Insomniac szerint ez távolról sincs így, lévén a "túlélés" itt csupa móka és kacagás, tele látványos kombókkal, mindenféle poénos fegyverrel, halomra lőhető szörnyekkel -- és nem, nem fogunk éhezni sem, mert az már nem fér bele a laza koncepcióba.
Nem úgy, mint a manapság spanyolviaszként újra és újra feltalált parkour-mozgás, ami a Sunset Overdrive-ban kiemelt szerepet játszik: hősünk, akit teljes egészében testre szabhatunk (nem, haj, ruha, akármi, csak rajtunk múlik), futni tud a falon, felkapaszkodik mindenre, amit el tud érni, és ez a fajta folyamatos, gyors helyváltoztatás fontos is a számára, ha életben szeretne maradni. Az OD'd-nek nevezett mutánsok ugyanis óriási mennysiégben képviseltetik magukat a pályán, gyakorlatilag mozdulni is alig lehet tőlük, így a Sunset Cityből való kiszabadulás nem egyszerű feladat.
A Sunset Overdrive vizuális megvalósítása igyekszik passzolni a könnyed stílushoz, egyszersmind csak tovább erősíti a crackdownos, képregényes hatást -- mindent élénk színek és vad formák jellemeznek, bizarr LSD-trippé változtatva Sunset City kusza, futurista épületegyüttesét.
A Sunset City kizárólag Xbox One-ra jelenik majd meg, elméletileg idén ősszel. Hogy ez lesz-e az a sytem seller alkotás, amire a Microsoft vár, kérdéses, az viszont biztos, hogy ha gyengéd az "azt csinálok, amit akarok, és anyu sem szól rám"-jellegű játékement, akkor pár óra felhőtlen szórakozást biztosan nyújt majd az Insomniac üdvöskéje.