A Blizzard, ahogy ígérte, a mai napon nyilvánosságra hozta, melyik játékon dolgozik. Igaz, nem volt nagy meglepetés, hiszen már egy jó ideje, szinte 100%-ra lehetett venni a zergek, protossok és terranek visszatérését. Ettől függetlenül az egész világ felbolydult a hír hallatán. A látványos és hangulatos bemutató után több fejlesztő leült és válaszolgatott a feltett kérdésekre, név szerint: Rob Pardo, Chris Sigaty, Dustin Browder, Mike Morhaime, Paul Sams, Chris Metzen és Jungwon Hahn.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Az előbb említett Dustin Browder a játék fődizájnere, ő az EA-nál dolgozott korábban a Lord of the Rings RTS-eken. Dióhéjban a részletek:
A fejlesztés röviddel a Warcraft III: The Frozen Throne befejezése után indult, 2003-ban. Csak három faj lesz, nem lesz negyedik. A Battle.net oldalon lesznek változások, új dolgok, de erről még nem beszéltek bővebben és arról sem nyilatkoztak, hogy az újítások között szerepel-e majd az, hogy fizetős lesz a szerver. Visszatért három szereplő az első játékból, név szerint Zeratul, Jim Raynor, és Kerrigan is. Az többjátékos mód volt a fejlesztés középpontjában, az egyjátékos módot a munkák végső fázisában dolgozzák ki részletesen (ez számomra egy kicsit aggasztó...). A történetet ott folytatják, ahol a Brood War befejeződött. A játék csak PC-re és Macintoshra készül, nem terveznek konzolverziókat.
Marad a három faj, sok új egységgel, és marad a régi felállás, azaz egy jól kiegyensúlyozott, izgalmas, tempós RTS. Mind emellé kapunk egy pálya-, küldetés- és scriptszerkesztőt is. A látványról egy teljesen új, 3D-s motor gondoskodik, mely természetesen DX10 kompatibilis lesz (egyelőre még nem az, a pre-alfa állapot miatt, de minden valószínűség szerint belekerül), maga a játék pedig Vista alatt is jól érzi majd magát. Lesz több sebességi fokozat is, hasonlóképp a Warcraft III-hoz. A gépigény még nem tisztázott, de a 2.0-s pixel shaderrel szerelt kártyákat is támogatja a játék.
A fejlesztőcsapat 40 fős, de külsős cégek is besegítenek. Költségvetés lényegében nincs, annyi pénzt költenek, amennyi szükséges a lehető legjobb játék megalkotásához. A WoW játékok fejlesztése egy kicsit lassított a projekten, de egy ideje újra teljes gőzzel megy a munka. A nyersanyaggyűjtés és menedzsment nagyrészt ugyanaz marad, de itt is várhatóak változások, de még mindig a lelőhelyek kezelése lesz a győzelem forrása, erről biztosították a rajongókat a Blizzardosok. Nem lesz limit egységek kiválasztásánál, ennek lehet örülni vagy sem, kinek-kinek ízlése szerint. A fajok közti egyensúlyra is nagyon odafigyelnek, amire néhány nagyon erős egységet elnézve szükség is lesz.
Úgy érzik, nincsen szükség olyan csilli-villi elemekre, mint például a Supreme Commanderben a nagymértékű zoomolási lehetőség. Mikor arról kérdezték őket, hogy nem akarnának-e új címet is tervezni, kilépve a három márkanevük mögül, azt válaszolták, ők nagyon szeretik azt a hármat és jól elvannak velük. Bővebben nem nyilatkoztak, tehát a Diablo 3 után epekedőknek még várniuk kell.
Új egységek vagy régiek, de új tulajdonsággal:
- Colossus: földi jármű, két lézerágyúval, sok zerget képes egyszerre leteríteni, nagyban hasonlítanak a Világok Harca című filmben a látott hatalmas tripodokra.
- Terran Reapers: nagyokat tud ugrani a "jump jet" segítségével és két géppisztolya van, ez volt az egyetlen új, nem protoss egység, amiről hajlandóak voltak beszélni. A magasabban elhelyezkedő bázisok gyenge pontjait jól ki lehet velük használni.
- Stalker: négylábú egység, amely képes teleportálni, de utána kell egy rövid újratöltődési idő, hogy újra használhassa ezt a képességét.
- Egyelőre név nélkül: hatalmas férgek, melyek a föld alól bújnak elő és Zerglingeket bocsájtanak ki magukból.
- Warprey: Új repülő egység, mely folyamatos lézersugarat lövell ki magából, és minél tovább tüzel, annál többet sebez. Néhány ilyen egy Battle Cruisert is simán leterít, de pár Marine meg őket teszi ártalmatlanná.
- Phoenix: szintén repülő egység, képes túltölteni a fegyverzetét és így nagyobb tűzerőre tesz szert, ám ha ezt alkalmazza a játékos, akkor figyelnie kell, mert ez után néhány másodpercig nem tud sem mozdulni, sem támadni az egység.
- Zealot: egy új képességük van, a gyorsítás, ezzel egy rövidebb távot sokkal gyorsabban képesek megtenni, javítva ezzel az esélyeiket a menekülő ellenség elkapására.
- Immortal: lényegében legyőzhetetlenek a nehéztüzérség számára, hiszen a lövések bekapcsolják a szinte áthatolhatatlan pajzsukat. A Marine egységek viszont itt is jól jönnek, ők ugyanis nem aktiválják ezt a védelmet, és simán megölhetik.
- Zerglingek: ők sem újak, de van egy hatékony új képességük. Egy rövid mutációs szakasz után tudnak alakulni zöldes fényben ragyogó öngyilkos bombákká, és így elgurulhatnak bárhová, nagy pusztítást okozva.
- Mothership (Anyahajó): ebből egyszerre csak egy lehet a pályán. Három különleges képességük van, az első az Time Bomb (Időbomba). Ha ezt aktiváljuk, akkor egy erőtér formálódik a hajó körül, mely képes megállítani bármilyen rakétát, melyek az erőtér megszűnése után ártalmatlanul hullanak a földre. A második a Planet Cracker (Bolygóroppantó) névre hallgat, ez több lézersugarat lövell ki egy időben, és mindent elpusztít a hajó alatt, sőt a hatóidőben képes mozogni is, így tornádóként söpörhet végig a terepen. Az utolsó a Black Hole (Fekete Lyuk), mely értelemszerűen lyukat hoz létre a "tér-idő-kontinuumban", és beszippant minden hajót a környékről. A bemutatón pillanatok alatt eltüntettek így négy Battle Cruisert...
- Minden protoss egység képes lesz pylon területet létrehozni bárhol a látható térképen, így olyan helyen is építkezhet, ahol nem várnánk.
A hivatalos videók elérhetők a letöltések között, közvetlenül a szerverünkről is levadászhatjátok ezeket! A galériáinkban pedig megtaláljátok az összes képet; a művészi munkákat se hagyjátok ki, gyönyörűek azok is. A megjelenésről annyit mondtak, hogy "amint kész lesz, kiadjuk", de tekintve a jövő évi tizedik évfordulót, 2008 tavasza nagyon valószínűnek tűnik.
Én csak arra akarom itt felhívni a figyelmét minden "kételkedőnek", hogy a grafikából nem lehet megítélni már rögtön, a bejelentés után pár nappal egy játékot.
Tehát ez kétoldalú: én nem mondhatom, hogy jó lesz, mert: 1. elfogult vagyok, rajongója vagyok. 2. nem próbáltam még, nem tudhatom.
De te sem mondhatod, hogy rossz lesz, vagy bukni fog, vagy nincs jövője. Miért? Mert még nem játszottál vele te sem. Grafikából nem lehet megítélni, hogy jó-e egy játék, s azt sem, hogy rossz lesz e. (Tudom, te nem azt mondtad, hogy rossz lesz, hanem hogy nem lesz túl nagy jövője...)
Ha ilyen alapon döntenénk, akkor a The Suffering-et a kutya nem próbálta volna ki. Vagy pl. a Devil May Cry 3-at PC-n leköptük volna a grafika alapján. De a Resident Evil 4 is ilyen. Hogy RTS-nél maradjak (legalábbis stratégiánál) : a Darwinia kézzel rajzolt játék... Mégis sokan szeretik. Miért? Mert van benne tartalom, egyediség. De, ha csak képeket lát az ember belőle, akkor lehet, hogy rá se néz soha.
Én azt mondom: adjunk lehetőséget a játéknak, hogy bizonyítson, fejlődjön, csiszolódjon.
Én nem mondtam, hogy ki se próbálnám, de azért így első ránézésre nem dobtam hátast tőle, és vannak fenttartásaim...
A grafika -mint már mondtam- nem győzött meg, és ugye amíg nem játszol egy játékkal bárki bármit mondhat nem lehetsz meggyőződve arról, hogy ez neked maradéktalanul tetszeni fog, és kellemes időtöltés lesz a vele való játék. Szóval a hangulatról játszatlanba nem lehet nyilatkozni....
És én jól tudom, hogy nem csak a grafika számít,(a hétvégén vittem végig a Fahrenheitet, ami lenyűgözött, a ma már régies grafika ellenére is) de nem egy utolsó szempont. És amíg nem játszottál egy játékkal addig csak a grafból tudsz kiindulni...
Nem, nem ez a nagy húzás. Az a nagy húzás, ha beharanhozzák egy játékról, hogy "k. szép lesz", illetve mutogatnak belőle (olykor Photoshop-pal felpimpelt ) képet, vagy átvezető animációkból montage-t, s ezzel szépen behülyítik a népet. Utána pedig jön a szörnyű valóság: vagy mégsem olyan szép, vagy semmi nincs a szép grafika mögött.
De, hogy rácáfoljak az írásodra: az Age of Empire sorozatnak nagy rajongója voltam. Epekedve vártam a III. részt... Gyönyörű volt, de az AoE játékélmény nem jött át, a régi nagy eltűnt. Sokan fordultak el tőle, akik rajongói voltak, nemcsak én. Ott van rajta az AoE III név, de én játszottam vele 3 órát összesen, utána ráuntam... RÁUNTAM!!! Az egyik legkedveltebb játéksorozatom folytatására... Pedig k. szép volt...
Ha a StarCraft II-t elcseszik, unalmas lesz, vagy markánsan eltérnek a Blizzard-sémától, s a tucat RTS-eknek hódolnak be, ahogy az AoE III is tette erőltetett fantasy-vonalával, akkor tökmindegy, hogy rajongója vagyok, vagy sem. De én nem a grafika alapján fogok ítélni, hanem megnézem, milyen a játék. Sajnálhatja az, aki a kicsit "másabb" grafika miatt hozzá se nyúl majd a SC II-höz...
PengeeE: "Politika: Ez az oldal nem politikai fórum. Természetesen nem tiltjuk meg, hogy a felhasználók adott esetben szó ejtsenek róla, ám nem akarjuk, hogy felesleges indulatok rombolják a közösséget. Tiszteletben tartjuk fórumozóink politikai nézeteit, de kérjük, azokat ne itt fejtsék ki."
A politikai nézetet nemcsak írásban lehet kifejteni, hanem például avatarban is, vagy képaláírásban. Nem szeretnénk, ha a fórumon bárhol a Te hozzászólásodhoz nem témába vágó hsz-ek születnének, hanem az avatarod miatt politikai vita robbanna ki...
/OFF
Egyébként szerintem ez a játék baromi jól néz ki. Aki érti, érti, aki nem, nem. Ennyi.
OFF: PengeeE, légyszíves megváltoztatni az avatarod! Lásd: szabályzat. Ez nem politikai fórum! (Attila, légyszíves...)
Hát igen, pont erről van szó. Rengeteg rajongója van, és az elvakult rajongónak még a sz@rt is el lehet adni, ha rá van írva, hogy StarCraft 2. Ez egy nagy húzás sztem...
Másik meg való igaz h a blizznek nem a grafika az erőssége pl WoW. Amit tolok is 2 és fél éve. De bevallom mikor kipróbáltam a LotrO-t akkor kcisit megütött. tetszett h 1 fa több poligonból állt mint a wowban egy egész terület. Sokkal tetszetősebbek a cuccok meg minden. De akkor is. Gogo blizz
OFFttila ))
Mindenesetre a StarCraft II-t ne amiatt ostorozzuk már, mert nem olyan szép, mint a C&C3 vagy a Supreme Commander. Lehet, de egyik elődje sem az e-sportok szereplője mai napig...
OFF: PengeeE, amúgy szimpatikus az avatarod .
Company of Heroes(!!!!!), Age of Empire 3, Warhammer Mark of Chaos, C&C 3, Supreme Commander, Settlers 5, BFME 2, Anno 1701,War Front: Turning Point, Medieval 2,.... Mind mind szép de sz*r játékok nem is tom miért merték őket kiadni. (Remélem, midnneki érzi az iróniát az írásomban...).
Nem a grafika a lényeg. Ezt sztem midnenki elmondja. De valahogy ha választhatok 2 zsír játékmenetű játék között akkor már a szebbet választom mert sokkal jobban esik egy szépen kinőző játékkal játszanom. Szerintem ez a grafika lényege.
Így van a StarCraft-tal és az összes Blizzard játékkal is: egy Blizzard játékot nem lehet más játékokhoz mérni, csak egy másik Blizzard játékhoz.
Javaslom, nézzük úgy a StarCraft II-t, mint a StarCraft folytatását.