Kezdjük azzal, hogy a fejlesztők, pontosabban Frank Pearce, a fejlesztési részleg vezérigazgatója, még mindig nem tudott egy pontos megjelenés dátumot kijelölni a Starcraft 2-nek, szóval maradt a „majd, ha kész” időpont.
Az ok pedig egyszerű: még rengeteg munka van a játékkal. Az SC 40 fős fejlesztőcsapata jelenleg lázasan dolgozik a szólista kampányon, és a Battle.net újításain. Ameddig ezek nincsenek kész, addig nem kerülhet a boltokba a játék.
„Még rengeteg munkánk van. Bárkinek akinek valamilyen előadáson lehetősége támad kipróbálni a játékot, azt gondolhatja, hogy: hűha, ezzel jó játszani, úgy látszik kész van, akkor miért nem adják ki? Még rengeteg dolgunk van a Battle.net-tel és az egyjátékos kampánnyal. Ameddig ezek nincsenek kész, addig nem teljes a játék.” - mondta Frank Pearce.
Rákanyarodva arra a lehetőségre, hogy a Starcraft 2-ből esetleg lenne egy konzolos átírat és/vagy egy MMOG, mind a két kérdésre nemmel feleltek a cégtől. Na jó, a konzolos átirat esetében úgy fogalmaztak, hogy az esélye nagyon közel van a nullához. Ez azért van, mert a fejlesztők a játékot úgy készítik, hogy a PC-k képességeit tartják szem előtt. Az irányítás nem működhetne egér és billentyűzet nélkül, valamint a játék tempóján is lassítani kellene, mivel nagyon pörgős a játékmenet, ezért egy mezei Xbox vagy PlayStation játékvezérlővel képtelenség lenne irányítani a játékot.
Az MMOG kérdésre pedig az indok az volt, hogy rengeteg munkával járna. Hiába vannak meg egy kiváló Starcraft MMO alapjai, jelenleg nem valószínű, hogy ez meg fog valósulni.
„Mikor ránéznek az emberek a Starcraftra, az mondják, hogy ebből csinálhatnánk egy MMOG-t. Igen, csinálhatnánk, de vajon hány évnyi munkát kéne belefektetni, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom meglegyen ahhoz, hogy megüssük a minimum elvárásokat, amit a többi játék támaszt?”
Pearce belátta, hogy a WoW nagy sikere miatt nehéz volna egy másik MMO-t készíteniük.
„A WoW-val a saját magunk dolgát nehezítettük meg, és ez nyomasztó. Azóta vagyok itt a Blizzardnál, mióta a WoW-on elkezdtünk dolgozni, ami egy nagyon hosszú és fáradságos munka volt. És ha belegondolok, hogy ugyanezt meg kéne ismételni a Starcrafttal, az egy kicsit ijesztő.”
Nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a World of Warcafton 150 ember dolgozik, míg a Starcrafton csak negyven.
Végül pedig következzen a Wrath of the Lich King intrója, aminél a szokásos minőséget kapjuk az arcunkba. Ilyenkor sajnálom, hogy a Blizzard nem készít filmeket...
Az ok pedig egyszerű: még rengeteg munka van a játékkal. Az SC 40 fős fejlesztőcsapata jelenleg lázasan dolgozik a szólista kampányon, és a Battle.net újításain. Ameddig ezek nincsenek kész, addig nem kerülhet a boltokba a játék.
„Még rengeteg munkánk van. Bárkinek akinek valamilyen előadáson lehetősége támad kipróbálni a játékot, azt gondolhatja, hogy: hűha, ezzel jó játszani, úgy látszik kész van, akkor miért nem adják ki? Még rengeteg dolgunk van a Battle.net-tel és az egyjátékos kampánnyal. Ameddig ezek nincsenek kész, addig nem teljes a játék.” - mondta Frank Pearce.
Rákanyarodva arra a lehetőségre, hogy a Starcraft 2-ből esetleg lenne egy konzolos átírat és/vagy egy MMOG, mind a két kérdésre nemmel feleltek a cégtől. Na jó, a konzolos átirat esetében úgy fogalmaztak, hogy az esélye nagyon közel van a nullához. Ez azért van, mert a fejlesztők a játékot úgy készítik, hogy a PC-k képességeit tartják szem előtt. Az irányítás nem működhetne egér és billentyűzet nélkül, valamint a játék tempóján is lassítani kellene, mivel nagyon pörgős a játékmenet, ezért egy mezei Xbox vagy PlayStation játékvezérlővel képtelenség lenne irányítani a játékot.
Az MMOG kérdésre pedig az indok az volt, hogy rengeteg munkával járna. Hiába vannak meg egy kiváló Starcraft MMO alapjai, jelenleg nem valószínű, hogy ez meg fog valósulni.
„Mikor ránéznek az emberek a Starcraftra, az mondják, hogy ebből csinálhatnánk egy MMOG-t. Igen, csinálhatnánk, de vajon hány évnyi munkát kéne belefektetni, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom meglegyen ahhoz, hogy megüssük a minimum elvárásokat, amit a többi játék támaszt?”
Pearce belátta, hogy a WoW nagy sikere miatt nehéz volna egy másik MMO-t készíteniük.
„A WoW-val a saját magunk dolgát nehezítettük meg, és ez nyomasztó. Azóta vagyok itt a Blizzardnál, mióta a WoW-on elkezdtünk dolgozni, ami egy nagyon hosszú és fáradságos munka volt. És ha belegondolok, hogy ugyanezt meg kéne ismételni a Starcrafttal, az egy kicsit ijesztő.”
Nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a World of Warcafton 150 ember dolgozik, míg a Starcrafton csak negyven.
Végül pedig következzen a Wrath of the Lich King intrója, aminél a szokásos minőséget kapjuk az arcunkba. Ilyenkor sajnálom, hogy a Blizzard nem készít filmeket...