
Ami azonban első ránézésre talán jól áll egy fantasy-világban, annak nyoma sem lehet a Starcraft vérmocskos, zerg-gennyes, protoss-lés világában. Jól tudták ezt a készítők, amikor is azt tették, ami miatt sokan megimádtuk a Blizzardot: apróságot vettek górcső alá, és azon keresztül vezettek be minket az ábrázolni kívánt univerzum hangulatába. Ki ne emlékezne vissza párás szemekkel a Diablo 2 zseniális képsoraira, amelyben a fontosabb eseményeket egy bolond kis ember szemszögéből izgulhattuk végig, vagy kit nem rázna ki (abszolút kellemes értelemben) a hideg, amikor eszébe jut, ahogy a Brood War zseniális intrójában végigkövethettük két, feladatát teljesítő közkatona tragikus sorsát? A Starcraft folytatásának beharangozására készült videó több szempontból is tradicionális. Míg a Warcraft 3 vagy éppenséggel a World of Warcraft promói valójában a játékból kiragadott renderelt videók voltak, addig ez ha lehet hinni a pletykáknak kizárólag a bejelentés kedvéért készült. Nem meglepő, láttunk már döbbenetesen jó videókat, amelyek aztán kimaradtak a termékből (elég csak a Starcraft első részének korongján levő, lehengerlő hangulatú Diablo 2 beharangozóra gondolni: a remek monológ, és az eső áztatta, már-már moirszerű képsoroknak nem volt végül helye a milliók által imádott akció-szerepjátékban). Ez már egy nagyon jó jel, innen pedig egy huszárvágással kanyarodjunk vissza a Starcraft 2 promócióra!

Az első húsz perc

Effektusok terén már jobb a helyzet: remek dinamikus fények, aprólékosan kidolgozott, izgő-mozgó pályák (kedvencem a terepen elhelyezett, ide-oda pásztázó reflektorok), valamint hihetetlen módon látványos tértorzulás-effekt, amely minimum DX9-es videokártyáért kiált majd. A demonstráció során két dolog tűnt fel a technológiával kapcsolatban: az egyik, hogy akár a most megjelent nagy folytatás, a C&C 3 esetében, itt sem látni egy cseppnyi lassulást sem: lényegtelen, hogy azt figyeljük, amint több száz zerg megrohamoz egy maréknyi zealotot, vagy pedig a protossok rettegett anyahajója egy fekete lyukban valósággal felszippant négy battlecruisert: röccenésnek nyoma sincs. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a játék minden gépen ilyen folyékonyan fog szaladgálni, pusztán azt, hogy a Blizzardnak sikerült annyira optimalizálnia a demonstrációt, amennyire lehetséges, nem kívántak szaggató, lefagyó, vagy éppenséggel semmitmondó cuccal felvonulni, ami ismételten csak korrekt dolog. A másik pedig az, hogy roppant keveset mutatnak meg. Erre külön bekezdésben térek ki.
Az ingame bemutató lényegében a protossokra koncentrál (hozzáteszem, még két konkurencia van: sok helyen olvashattuk azt a téves feltételezést, hogy négy faj lesz hát, hölgyeim és uraim, egyelőre úgy tűnik, nem: marad a protoss-zerg-terran felállás), ellenük pedig a hatásosság kedvéért felvonultatják a terranokat és a zergeket is. Ezzel nincs is probléma, azonban valami bűzlik Dániában ugyanis, amíg a hiperfejlett energiapajzsos fajból megismerhetünk pár újdonságot (mint például a pofás immortalokat, amelyek védelmén a nagyobb tűzerő nem képes áthatolni, vagy a Világok Harcában látott tripodokhoz hasonlító colossusok), addig a két ellenfelet elég szűkmarkúan mérik: míg ember oldalról láthatjuk a tengerészgyalogosokat, valamint a jatpackkel ellátott katonákat (mint új egységet), némi battlecruiser és ghost segítséggel, addig a zergek térfeléről csak az alapegységnek számító milliónyi zergling, ezek fejlesztett változata, az új, öngyilkos egységként üzemelő bailings, valamint pár mutalisk jelentkezik ez pedig több dolgot is jelent. Az egyik, hogy a Blizzard nem esik az EA hibájába, és szándékosan mutat nagyon keveset a dologból, a másik pedig az, hogy ismételten bebizonyítja a cég: ők bizony értenek a marketinghez.
Visszatérve a bemutatóra, a cuccban először is a zealotokat veszik górcső alá miután megmutatták a kissé alulfejlett protoss bázist (szinte biztos, hogy az épületeik 70% nincs rajta a videón), a kezdő protoss katonák egy csoportja terran tengerészgyalogosokra támad. Itt már bemutatkozik az ifjú idegen katonák legújabb fejlesztése, a roham, amelynek segítségével észrevehetjük, hogy hőseink valósággal odaszaladnak az ellenséghez, ha megpillantják azokat, így kompenzálva az eddigi komoly problémájukat. Ezután elkezdődik a nyálcsorgatás láthatjuk, hogy siege tankok egy csoportja lerendezi a protossokat, majd figyelemmel követhetjük, ahogy az immortalok védőpajzsaik segítségével valósággal felmorzsolják azokat, megjelennek a jatpackes katonák (tökéletesek lehetnek majd bázisostromokra, hiszen nincs előttük terepakadály, átrepülnek bármin), akik felszámolják a fejlett idegenek gépeit, és így tovább: a program kő-papír-olló mivoltja tovább erősödik, így biztos, hogy most is rengeteg taktika vezethet majd eredményre, első ránézésre is reménytelennek látszik a legyártok ezer tankot, és majd lesz valami taktika.
Miközben peregnek a jelenetek, és szemügyre vehetjük a látványos ütközeteket, tovább domborít a grafikai motor: a beépített Havok fizikai rásegítésnek hála a repülők roncsai élettelenül, de a gravitációnak engedve zuhannak a padlóra. A Starcraft második része ugyan olyan jól üzemel majd XP-n, mint Vista alatt, a Blizzard tehát ismételten a nagyobb tömeget célozza meg, ráadásul, egyelőre úgy tűnik, konzolverzió nélkül. A lényeg azonban az utolsó pár perc: bemutatkozik az anyahajó, amely egy ultimate fegyver rengeteg nyersanyagért cserébe egy olyan repülő egységet kapunk, amely protoss részről képes egy pusztító sugárral leradírozni a terepet, megállítani az időt, vagy éppenséggel egy fekete lyukkal, döbbenetesen hatásos effektusok közben beszippantani a környéken repülő egységeket. Ez a cucc kicsit még engem is megkavart a Starcraft igazi ízét pont az jelentette, hogy nem volt szuperfegyver, amit legyártva szinte esélytelenné vált az ellenfél, kíváncsi vagyok, miképpen tudja majd maximálisan kiegyensúlyozni ezt a Blizzard. Arról sajnos egyelőre nincs hír, hogy a többi faj is kap-e egy ilyen gigászi anyahajót. A többjátékos opció mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetnek majd az egyedi történetre is az, hogy erre egyelőre nem fordítanak nagy figyelmet a fejlesztők, nem meglepő: egyelőre még csak megsaccolni se nagyon lehet, hogy a konkrét büdzsé (annyiba kerül, amennyibe kell), illetve a leadási határidő nélkül (akkorra készül el, amikorra befejezzük) készülő cucc mikor kerül az üzletek polcaira, szóval van idejük rá, hogy fejlesztgessék.
Igazából már csak a nagyon kitartók maradtak velem, úgyhogy engedjétek meg, hogy itt és most befejezzem ezt a kis elemzést. Nagyon úgy érzem, hogy a Blizzard ismét megcsinálja klasszikust alkot. Az EA-tól szökött dizájner, valamint az egyjátékos kampány jelenlegi fókuszon kívülről helyezése ugyan bevallottan zavar egy kicsit, de van egy olyan érzésem, hogy az a fejlesztő, aki már két projektjét is lelőtte (a Sam Fisher babérjaira törő Ghostot, és a LucasArts kalandjátékok leváltására készülő Warcraft Adventurest), minőségi problémák miatt nem fog hibázni. Én bízom bennük...
A wormok tényleg kimaradtak, de azért, mert még mindig nem tiszta, hogy mi lesz a szerepük, mert hülyeséget nem akartam írni: amíg nem tudjuk, hogy csak zerglingek hordozására, vagy másra is használható lesz e, inkább hallgatok róla. Elnézést érte
Le se tagadhatnád,hogy nem vagy nagy SC-s
@Nightbagoly
Nem volt szuperfegyver a StarCraftban?Ha neked az atombomba nem szuperfegyver,akkor én kérek elnézést
Másik meg,hogy kihagytad a Nydus Wormöt
Az in-game videót már hétszer végignéztem,de még mindig nem tudok betelni vele.Ilyen gyönyörű,pörgős,addiktív kis trailert még nem láttam.Már egyszerűen nem bírom kivárni a megjelenést
MASS RESPECT A BLIZZARDNAK!
Pl a Quake4 a 2. rész hangulatát, játék élményét sehol nem éri utol.
De akkor ha így nem sértelek meg téged, vagy másokat, akkor hozzáteszem hogy ez csak a személyes véleményem.
(nálam a grafika mindíg csak a 3.-4. helyen áll)
Doom III, Quake IV, mind nagy nevek és mégis, mekkora bukta volt mind a kettő.
Szóval ennyit a "jó grafikáról".
Egyetértek Deltaleaderrel, még szinte semmit nem tudunk a játékról és itt máris a porba fikázzátok.
A Blizzard játékai pedig valóban nem a grafikájukkal hódítanak de ezt már tapasztalhattuk nem egyszer.
És végül: a Blizz eddig csak mestermunkákat adott ki a kezei közül, nem hinném hogy ez a lánc pont most fog megszakadni.
Remélem lassan, majd töb infót kapunk.
De ha láttál róla legalább egy olyan videót amikor harcolnak akkor a videó a képrernyőre varázsolja a Star Craft hamisítatlan hangulatát, élményét.
De az is lehet, hogy csak én vagyok elfogult
Itt a lényeg a hangulaton a játékélményen van. Az első rész is ronda még is töb ezrek játszanak vele multin.
Én már nagyon várom. Végre igazi klaszikus tér vissza...