2008. október 21-e az a nap, amelyet mind a Star Wars rajongók, mind a szerepjáték rajongók arany filctollal fognak körberajzolni a naptárban -- megtörtént ugyanis a nagyon régóta várt, és legalább ennyi ideje sejtett új Star Wars szerepjáték bejelentése! A Star Wars: The Old Republic egy történetközpontú, masszívan internetre kihegyezett program lesz -- kizárólag PC-re! --, amely folytatja a Knight of the Old Republicban megismert, a filmek előtt valamivel több mint ötezer esztendővel játszódó sorozatot. Kiadóként -- milyen meglepő -- a LucasArts tetszeleg, a fejlesztő a KOTOR első részével magát az egész univerzumot megteremtő, és az MMO-k világába így belépni kívánó BioWare. Amit ígérnek dióhéjban: innovatív és elképesztő interaktív szórakozást, remek történetmeséléssel, dinamikus harcokkal, és intelligens kísérőkarakterekkel.
A Star Wars: The Old Republic játékosaként feladatunk felfedezni azt a Star Wars galaxist, amelyet a Skywalker család majd több ezer esztendő múlva dúl csak szét -- itt még a Sith Birodalom és a régi köztársaság vívja elkeseredett harcát. Lehetőségünk lesz jedi vagy sith lovagot indítani -- sőt, jó pár egyéb, a Star Wars univerzumban már ismerős más karakterrel is csámboroghatunk, megírva a saját történetünket, bejárva az utunkat az erő sötét, vagy éppenséggel jó oldalán. Miközben a történetünk alakul, lehetőségünk lesz társakra szert tennünk, akik harcolnak az oldalunkon, és akik elárulhatnak bennünket, függően attól, ahogyan cselekszünk -- de a barátainkból is toborozhatunk sereget, hogy összecsapjunk az ellenséggel, egy idáig sohasem látott dinamikus Star Wars küzdelemben...
Bár a részletekben még nem dúskálunk, elindult a játék hivatalos honlapja is, ahol jó pár, fontosnak tűnő információra is bukkanhatunk. Megismerhetjük a környezetet (amely nem szorul túl nagy bemutatásra, mármint azoknak, akik játszottak a KOTOR bármelyik részével -- éppen csak ugranunk kell úgy 300 évet), a galaktikus köztársaságot és a sith birodalmat, betekintést nyerhetünk a jedi rendbe és a Sith Lordok intrikákkal teli világába, és olvashatunk pár szót két, már felfedett bolygóról, a Tythonról (amely planéta a Galaktikus Köztársaságban van, hegyek és erdősségek fedik, és az ősi otthona a jediknek), valamint a Korribanról (amely a Sith Birodalom kezén van, vörös, sziklás sivatagok fedik, és a sithek szülőhazája).
Egy külföldi oldal jó pár egyéb információt is szerzett, például hogy a BioWare felvásárlásának elsősorban ez a projekt volt az oka (vagyis az EA, akár csak a warhammeres Mythic esetében, saját MMOG helyett egy már készülőt vett meg, brigádostul), vagy hogy a már említett bolygókon kívül szerepel majd még a Coruscant, az Alderran, az Utapau, az Agamar, a Dethomir, és a Manaan is -- ezek közül jó néhányon folyamatosan dúl a háború, vagyis ki itt belépsz (a légkörbe), hagyj fel minden reménnyel. Bár béke van a frakciók között, a helyzet igen csak ki van élezve, afféle hidegháborús környezetbe csöppenhetünk, miközben haladunk előre a történetben (amely állítólag hosszabb és szerteágazóbb lesz, mint az összes többi BioWare játékban együttvéve...). Valljuk be, ez jól hangzik, nem igaz?
A Star Wars: The Old Republic játékosaként feladatunk felfedezni azt a Star Wars galaxist, amelyet a Skywalker család majd több ezer esztendő múlva dúl csak szét -- itt még a Sith Birodalom és a régi köztársaság vívja elkeseredett harcát. Lehetőségünk lesz jedi vagy sith lovagot indítani -- sőt, jó pár egyéb, a Star Wars univerzumban már ismerős más karakterrel is csámboroghatunk, megírva a saját történetünket, bejárva az utunkat az erő sötét, vagy éppenséggel jó oldalán. Miközben a történetünk alakul, lehetőségünk lesz társakra szert tennünk, akik harcolnak az oldalunkon, és akik elárulhatnak bennünket, függően attól, ahogyan cselekszünk -- de a barátainkból is toborozhatunk sereget, hogy összecsapjunk az ellenséggel, egy idáig sohasem látott dinamikus Star Wars küzdelemben...
Bár a részletekben még nem dúskálunk, elindult a játék hivatalos honlapja is, ahol jó pár, fontosnak tűnő információra is bukkanhatunk. Megismerhetjük a környezetet (amely nem szorul túl nagy bemutatásra, mármint azoknak, akik játszottak a KOTOR bármelyik részével -- éppen csak ugranunk kell úgy 300 évet), a galaktikus köztársaságot és a sith birodalmat, betekintést nyerhetünk a jedi rendbe és a Sith Lordok intrikákkal teli világába, és olvashatunk pár szót két, már felfedett bolygóról, a Tythonról (amely planéta a Galaktikus Köztársaságban van, hegyek és erdősségek fedik, és az ősi otthona a jediknek), valamint a Korribanról (amely a Sith Birodalom kezén van, vörös, sziklás sivatagok fedik, és a sithek szülőhazája).
Egy külföldi oldal jó pár egyéb információt is szerzett, például hogy a BioWare felvásárlásának elsősorban ez a projekt volt az oka (vagyis az EA, akár csak a warhammeres Mythic esetében, saját MMOG helyett egy már készülőt vett meg, brigádostul), vagy hogy a már említett bolygókon kívül szerepel majd még a Coruscant, az Alderran, az Utapau, az Agamar, a Dethomir, és a Manaan is -- ezek közül jó néhányon folyamatosan dúl a háború, vagyis ki itt belépsz (a légkörbe), hagyj fel minden reménnyel. Bár béke van a frakciók között, a helyzet igen csak ki van élezve, afféle hidegháborús környezetbe csöppenhetünk, miközben haladunk előre a történetben (amely állítólag hosszabb és szerteágazóbb lesz, mint az összes többi BioWare játékban együttvéve...). Valljuk be, ez jól hangzik, nem igaz?
Prince of Persia rajzolva? Oké, szép. Team Fortress rajzolt karakterekkel? Oké. De, hogy Star Wars gumiemberekkel!?!?!?!? Ki volt az a perverz állat, akinek ez kipattant a fejéből!?
egyébként kicsit tényleg túloztam, de ha a grafikát lecserélik (KÖNYÖRGÖM, nem ezért vettem új gépet ), akkor a hangulat 5* (Bio játéknak alapban van hangulata, még ha tele van buggal is /BW játék másik ismertetői a bugok /).
amúgy az alap helyzet tényleg nagyon érdekes (akik nem tudnak angolul, vagy nem olyan jól, azoknak a blogomon van egy fordítás, szal mindenki képben lehet).
mondjuk ez a sithek uralják a galaxist kicsit fura, de legalább magyarázatot ad arra, hogy miért van egy rakat sith mindenütt (mindenki őket akarja választani majd... ), viszont a jedikre nem ad sok magyarázatot. meg ugye akkor lesz-e PvP?! mert ha meglát egy sith játékos az utcán egy jedit, mit csinálna? megkéri, hogy menjenek már az arénába?! DDDDD
ami gázos lehet, az a fizetősség. ha egyszer megveszed, és játszhatod, akkor sárba döngöli a WoW-ot. ha havonta kell fizetni, akkor csak egyszerűen alázza...
remélem ha már fizetős, lesz olyan mint a LotRO-ban, hogy vehetsz egy "örök accountot"