Frissült a Star Wars Battlefront adatlapja az Originen, mégpedig egy, PC-s szemmel roppant fontos információval, a gépigénnyel. A DICE vége nyilvánosságra hozta a minimum és az ajánlott követelményeket, amelyek a következőképpen alakultak:
Star Wars Battlefront MINIMUM GÉPIGÉNY
- Operációs rendszer: Windows 7 64 bit
- Processzor: Intel i3 6300T
- Memória: 8 GB RAM
- Videokártya: nVidia GeForce GTX 660 2GB / ATI Radeon HD 7850 2GB
- HDD: 40 GB
Star Wars Battlefront AJÁNLOTT GÉPIGÉNY
- Operációs rendszer: Windows 10 64 bit
- Processzor: Intel i5 6600
- Memória: 16 GB RAM
- Videokártya: nVidia GeForce GTX 970 4GB / AMD Radeon R9 290 4GB
- HDD: 55 GB
Nálad menni fog a Star Wars Battlefront?
Alapvetően egyébként a probléma az, hogy hiába van akármilyen technológia is a játék mögött, ami teszem azt baromi high-end és kell neki az iszonyatos erőforrás, ha egyszer a végső hatás olyan, hogy egy c-64-en is közel ilyen lesz a vizuális élmény. Tudom, erős túlzás, de pont maga az alkalmazott technológia az elhibázott döntés, ha azt érzem, hogy egy töredék gépigényű 5 éves játék ugyanezt a vizuális élményt hozza. Akkor ott el kellene gondolkodni, hogy nem-e esetleg téves az irány amerre haladunk. Vagy ki kéne rúgni a teljes design teamet :)))
Azért azt se felejtsük el, hogy konzolokon is produkálnia kell 30fps-t szaggatás nélkül, azok meg a közelébe sem érnek egy 4gigás videokártyának, 16giga memóriával és i5-ös procival megtámogatva...
Egyébként 10évvel ezelőtt nem is foglalkoztunk a gépigénnyel, felraktuk és vagy futott vagy nem :D
Nem kell előrendelni, meg kell várni milyen visszajelzések vannak róla, ténylegesen milyen gépen fut, utána be lehet rá ruházni.
Azért azt se felejtsük el, hogy konzolokon is produkálnia kell 30fps-t szaggatás nélkül, azok meg a közelébe sem érnek egy 4gigás videokártyának, 16giga memóriával és i5-ös procival megtámogatva...
Egyébként 10évvel ezelőtt nem is foglalkoztunk a gépigénnyel, felraktuk és vagy futott vagy nem :D
Nem kell előrendelni, meg kell várni milyen visszajelzések vannak róla, ténylegesen milyen gépen fut, utána be lehet rá ruházni.
Bodak meg Mark teljesen jól mondja, olyanokat kapunk a szemünk elé, hogy igazából nagyon nem lepődhetne meg senki ezen a gépigényén és egy közepesen erős gamer pc (ami kb. majdnem az ajánlott) simán elfog bírni vele.
Másrészről meg annyira, de annyira azt hiszik magukról az átlag userek, hogy egy kép meg egy videó alapján megtudják mondani, mekkora munka kell ahhoz, hogy az amit látsz a monitorodon legyen, szépen, fixen. Egy adott játék játék adott gépigénye, nem "csak" a vizuális látványtól függ. Ha csak átlag szemmel nézed, akkor is ott van, hogy mekkora területet tölt be egyidejűleg a gép, milyen textúrákkal, stb, stb. Még sorolhatnánk órákig.
Javítson ki valaki ha tévedek, de a megjelenítésre szánt textúrák a grafikus kártya fedélzeti memóriájában kerülnek tárolásra. Az "előtöltött", tömörített textúrák vannak (egyebek mellett) a RAM-ban tárolva.
Nagy felbontás -> nagy fájlok (4K+)
Innen már sejthetjük az összefüggést. Minimum 2GB VRAM + 8GB RAM. Az ajánlott a kétszerese. A nagyobb felbontású textúracsomagokat tölt be ha meg van a megfelelő hardver, vagy nem "skálázza le" a felbontásukat, ezért kell annyi hely.
Tehát igen, gyakorlatilag a fél játékot betölti, mert megteheti, hogy gyorsan és szép küllem mellett fusson.
Egy játékot sem láttam még amindek mindenképpen szüksége volt 16Gb ram-ra ajánlott gépigénynél. Mire fel kell neki ennyi? Meg a legújabb Skylake i5? Fogadok egy 2-3. Gen. i5+8Gb ram is vinné. VGA is túlzásnak tűnik, a vram az amit elhiszem hogy szükséges lehet.