Bizony, még sajnos sok időnek kell eltelnie, hogy elkezdhessük szolgálni a Föderációt. A fejlesztés jelenlegi állása szerint még az előkészületi fázisban van a játék, azaz megvannak az eszközök és a technológiák, amivel neki lehet esni a világok megtervezésének. A játékmenet alapjai földön és űrben egyaránt ki vannak találva és a művészi irányzat is be van lőve, illetve a játék világát már alaposan kidolgozták és behatóan ismerik a működését. Azt is tudják a Perpetualnál, hogy milyen helyeket látogathatunk meg és milyen fajokkal találkozunk útközben. Jövőre indul el a gyártósor, mikor elkészítik azokat a tárgyakat, épületeket, karaktereket és minden mást, ami ahhoz kell, hogy megtöltsék élettel a játékteret.
A történetet és a játék időszakát 25 évvel a Nemesis című, tizedik Star Trek film utánra helyezték, a Picard kapitány utáni érába. Noha elvileg mindenki ugyanazon az oldalon lesz a játékosok közül, de erre is van megoldása a fejlesztőknek, és értelmet nyernek majd a PvP meccsek, illetve játék közben a fikciónak hála lesz bőven alkalom csatázni.
A játék elején választható karakterosztályok hasonlóak lesznek más MMOG-khoz, csak itt szakmáknak hívják majd ezeket. Olyan fő változatok lesznek, mint a tudományos, taktikai, biztonsági tiszt vagy mérnök/gépész, de ezek majd szétágazhatnak új osztályokba, egyre több lehetőséggel, hogy minél inkább személyre szabjuk őket, ahogy fejlődünk. Külsőleg is könnyen meg lehet majd különböztetni a játékosokat, foglalkozás és faj alapján is, mert a fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek a karakterek megtervezésére is. Választható fajokból kilenc lesz, mégpedig a következők: emberek, klingonok, vulkániak, bajoriak, bolianok, andoriaiak, tellariták, kardassziaiak és a ferengik. A csoportok méretét még nem véglegesítették, de átlagosan 5 fő tűnik az ideális mennyiségnek.
Mindenkinek lesz majd hajója, bár eleinte csak egy kis siklóval kezdünk, ám nem kell csüggedni, mert gyorsan lehet majd szerezni nagyobb hajókat is, ahogy lépkedünk feljebb a ranglistán. Ezekkel lehet majd bejárni a galaxist, és akár az űrben is csatlakozhatunk csoportokhoz. Aki viszont arra számít, hogy majd egészen odáig jut, hogy végül egy hatalmas, Enterprise-hoz hasonló méretű csillaghajót irányíthat, az csalódni fog, mert ezek a monstrumok is afféle városokként funkcionálnak majd. De ha belegondolunk, nem is lenne túl izgalmas az, ha mi lennénk a kapitánya egy ilyen hajónak, mert akkor állandóan arra kellene várni, hogy minden posztra legyen ember és azok jól is végezzék a munkát. Ehelyett ezzel a módszerrel fel lehet tölteni a hajókat emberekkel, így sokkal kevesebb NPC-re lesz szükség, hogy ne tűnjön kihaltnak a hely.
A guildeket itt flottáknak, míg a "raideket" (portyákat - soktagú, általában húsznál is több főt magába foglaló csoportok számára elérhető kalandokat) armadáknak hívják majd. Természetesen lesz PvP (megegyezésen alapuló és mindenki-mindenki-ellen típusú) is, amit vagy a játék világában vagy a holofedélzeteken tartanak. A "valóságban" lejátszandó meccsek főleg a Föderáció és ellenfelei közt zajlanak majd, illetve néha a különböző frakciók között, de mivel tudjuk, hogy a Star Trek univerzumban semmi sem lehetetlen, köszönhetően főleg a holofedélzetnek, még az is elképzelhető, hogy régebbi korokat látogatunk majd meg és vállvetve küzdünk akár magával Kirk kapitánnyal. De a fejlesztők terveznek olyan lehetőséget is, hogy bejárhatjuk majd minden szegletét egy olyan hajónak is, mint amilyen a USS Stargazer (Picard kapitány hajója). Viszont ezen kívül is számíthatunk majd más kihasználására is a jövő csodás technológiájának, hiszen nem csak a mindenféle, amúgy elképzelhetetlen csavarokat teszi lehetővé a kalandokban, hanem még számtalan más dologra lehet jó. Reméljük, alaposan kiaknázzák ezt a Perpetualnál.
Induláskor 25 szektor áll majd rendelkezésre és ezek mindegyike rendelkezni fog a saját arculatával, illetve történetével. Ahogy azt a filmekben, sorozatokban megszokhattuk, a valós, ma aktuális problémákkal is foglalkoznak majd, hiszen a Star Trek nem arról szól, hogy ész nélkül elzavarjanak véres csatákba. Ilyen téma lesz például a környezetszennyezés. A fentieken kívül csak egy érdekes részlet van még hátra, amit érdemes a program jelenlegi stádiumában megemlíteni, ez pedig a kis "tribble" nevű szőrmókok jelenléte. Igaz, a játékban nem olyan aranyos, ártatlan (bár szapora szaporodásukkal Kirk kapitányéknak kétségkívül sok gondot okozó) természetűek lesznek, hanem gyilkos tribble-ök. Igaz, nem tudni, ezt mennyire nézi majd jó szemmel a jogok birtokosa, a CBS, de erre is van megoldás, az alternatív univerzum, ahol sok minden az ellentéte a már ismert dolgoknak.
Per pillanat nagyjából 40 fő dolgozik serényen a játékon, de jövő év elején indul be majd igazából a gépezet, akkortól lehet majd konkrétabb információkat várni, mert addigra megjelenik a fejlesztők másik MMO-ja, a Gods & Heroes és minden figyelmüket erre összpontosíthatják. Az eddigiek alapján azt kell mondjam, nagyon biztatónak tűnik a Star Trek Online, és még én is azt fontolgatom, legalább egy hónapig elmerülök a játékban, pedig nem rajongok a stílusért, azonban a Föderáció lelkes híve vagyok és ez erősebb. A hivatalos honlapon várhatóan év vége felé lesz több tartalom, de erről is beszámolunk majd, amint lesznek további fejlemények.
A történetet és a játék időszakát 25 évvel a Nemesis című, tizedik Star Trek film utánra helyezték, a Picard kapitány utáni érába. Noha elvileg mindenki ugyanazon az oldalon lesz a játékosok közül, de erre is van megoldása a fejlesztőknek, és értelmet nyernek majd a PvP meccsek, illetve játék közben a fikciónak hála lesz bőven alkalom csatázni.
A játék elején választható karakterosztályok hasonlóak lesznek más MMOG-khoz, csak itt szakmáknak hívják majd ezeket. Olyan fő változatok lesznek, mint a tudományos, taktikai, biztonsági tiszt vagy mérnök/gépész, de ezek majd szétágazhatnak új osztályokba, egyre több lehetőséggel, hogy minél inkább személyre szabjuk őket, ahogy fejlődünk. Külsőleg is könnyen meg lehet majd különböztetni a játékosokat, foglalkozás és faj alapján is, mert a fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek a karakterek megtervezésére is. Választható fajokból kilenc lesz, mégpedig a következők: emberek, klingonok, vulkániak, bajoriak, bolianok, andoriaiak, tellariták, kardassziaiak és a ferengik. A csoportok méretét még nem véglegesítették, de átlagosan 5 fő tűnik az ideális mennyiségnek.
Mindenkinek lesz majd hajója, bár eleinte csak egy kis siklóval kezdünk, ám nem kell csüggedni, mert gyorsan lehet majd szerezni nagyobb hajókat is, ahogy lépkedünk feljebb a ranglistán. Ezekkel lehet majd bejárni a galaxist, és akár az űrben is csatlakozhatunk csoportokhoz. Aki viszont arra számít, hogy majd egészen odáig jut, hogy végül egy hatalmas, Enterprise-hoz hasonló méretű csillaghajót irányíthat, az csalódni fog, mert ezek a monstrumok is afféle városokként funkcionálnak majd. De ha belegondolunk, nem is lenne túl izgalmas az, ha mi lennénk a kapitánya egy ilyen hajónak, mert akkor állandóan arra kellene várni, hogy minden posztra legyen ember és azok jól is végezzék a munkát. Ehelyett ezzel a módszerrel fel lehet tölteni a hajókat emberekkel, így sokkal kevesebb NPC-re lesz szükség, hogy ne tűnjön kihaltnak a hely.
A guildeket itt flottáknak, míg a "raideket" (portyákat - soktagú, általában húsznál is több főt magába foglaló csoportok számára elérhető kalandokat) armadáknak hívják majd. Természetesen lesz PvP (megegyezésen alapuló és mindenki-mindenki-ellen típusú) is, amit vagy a játék világában vagy a holofedélzeteken tartanak. A "valóságban" lejátszandó meccsek főleg a Föderáció és ellenfelei közt zajlanak majd, illetve néha a különböző frakciók között, de mivel tudjuk, hogy a Star Trek univerzumban semmi sem lehetetlen, köszönhetően főleg a holofedélzetnek, még az is elképzelhető, hogy régebbi korokat látogatunk majd meg és vállvetve küzdünk akár magával Kirk kapitánnyal. De a fejlesztők terveznek olyan lehetőséget is, hogy bejárhatjuk majd minden szegletét egy olyan hajónak is, mint amilyen a USS Stargazer (Picard kapitány hajója). Viszont ezen kívül is számíthatunk majd más kihasználására is a jövő csodás technológiájának, hiszen nem csak a mindenféle, amúgy elképzelhetetlen csavarokat teszi lehetővé a kalandokban, hanem még számtalan más dologra lehet jó. Reméljük, alaposan kiaknázzák ezt a Perpetualnál.
Induláskor 25 szektor áll majd rendelkezésre és ezek mindegyike rendelkezni fog a saját arculatával, illetve történetével. Ahogy azt a filmekben, sorozatokban megszokhattuk, a valós, ma aktuális problémákkal is foglalkoznak majd, hiszen a Star Trek nem arról szól, hogy ész nélkül elzavarjanak véres csatákba. Ilyen téma lesz például a környezetszennyezés. A fentieken kívül csak egy érdekes részlet van még hátra, amit érdemes a program jelenlegi stádiumában megemlíteni, ez pedig a kis "tribble" nevű szőrmókok jelenléte. Igaz, a játékban nem olyan aranyos, ártatlan (bár szapora szaporodásukkal Kirk kapitányéknak kétségkívül sok gondot okozó) természetűek lesznek, hanem gyilkos tribble-ök. Igaz, nem tudni, ezt mennyire nézi majd jó szemmel a jogok birtokosa, a CBS, de erre is van megoldás, az alternatív univerzum, ahol sok minden az ellentéte a már ismert dolgoknak.
Per pillanat nagyjából 40 fő dolgozik serényen a játékon, de jövő év elején indul be majd igazából a gépezet, akkortól lehet majd konkrétabb információkat várni, mert addigra megjelenik a fejlesztők másik MMO-ja, a Gods & Heroes és minden figyelmüket erre összpontosíthatják. Az eddigiek alapján azt kell mondjam, nagyon biztatónak tűnik a Star Trek Online, és még én is azt fontolgatom, legalább egy hónapig elmerülök a játékban, pedig nem rajongok a stílusért, azonban a Föderáció lelkes híve vagyok és ez erősebb. A hivatalos honlapon várhatóan év vége felé lesz több tartalom, de erről is beszámolunk majd, amint lesznek további fejlemények.
A trillek kimaradását én is furcsállom, de a betazoidokét nem. Egyrészt ha belegondolunk elégé táp lenne, másrészt programozó legyen a talpán, aki telepatikus képességeket képes lekódolni
Bár mit számít ha fizetős lesz...
]{redenc, igaz, hogy furán hangzik, de ez a magyar megfelelője. Nekem is jobban tetszik eredetiben, de ha úgy nézzük, jó a fordítás, csak annak szokatlan, aki angolul nézi a sorozatokat/filmeket (ezt ajánlom egyébként mindenkinek, nem csak nagyobb az élvezet, de még a nyelvet is tanuljátok ).
andreas, bizony, sokan vagyunk. De jobban szeretnénk egy "normál", nem MMO RPG-t is, legalábbis bízok benne, hogy ez a többség véleménye és egyszer talán meghallgatásra kerül ez az óhaj. Ok, egy FPS-RPG is jó lenne, csak lenne... Sőt, egy ST: Elite Force 3-nak is nagyon örülnék. Vagy egy ST: Legacy 2-nek, amit nem több héttel azelőtt dobnak piacra, hogy rendesen elkészülnének vele.
(Elnézést, hogy előtört belőlem a Star Trek rajongó. -Persze, ha már úgyis belefogtam, akkor jöjjön normális ST film, a DS9 stábbal (Sisko története, ugyebár) vagy a Voyagerrel (egy Borg végjáték tetszene), meg folytassák az Enterprise sorozatot .)
]{redenc: A holofedélzet a hivatalos magyar fordítás. Több száz Star Trek rész után tudom (vagy kopna a memóriám?)
Bár számomra fura, ez a mindenkinek lehet saját hajója dolog, nomeg h a jelek szerint minden karakter az Akadémiáról szabadul majd, node majd meglássuk mi sül ki belőle.
Továbbá a valószínüség ellenére is reménykedem benne, h vagy ez (vagy legalább az SG Worlds) havidíjmentes lesz
paszi011: biztos jó képeket néztél te?
SkyHawk: mindezt magyarul is olvashatod a PGO-n . Egyébként meg nehogy elhasaljon ezen is a Perpetual... Mert akkor se gladiátorok, se klingonok...
Slade93: ha mindenki így vélekedne, akkor megszűnnének a fizetős MMOG-k... amíg viszont egy Magyarországnyi emberke fizet a WoW-ért, kezdheted fenni a késedet... (egyébként - off - mondjuk szeppukunak, az a hivatalos...)
http://community.godsandheroes.com/
Könyörgök ne fizetős legyen, ne fizetős legyen, ne fizetős legyen!!!
A WoW-al is azért nem játszom, mert fizetős... Ha ezt is elqrják azzal, hogy fizetőssé teszik... Esküszöm HARAKIRI!