Szinte hihetetlen, de ha rá akarunk bukkanni a Star Trek Online fejlesztésének kezdetére, egészen 2004-ig kell ugranunk az időben: ekkor történt, hogy egy azóta már csődbe ment cég, a Perpetual Entertainment nekilátott az első, valódi és vérbeli Star Trek MMOG fejlesztésének. A vállalat azonban 2008 elején befejezte a működését, és vitte magával a kódot, valamint a motort is. Ekkor történt, hogy az Atari, lecsapva a jogokra, megbízta a Cryptic Studiost, hogy "csapjon össze" valamit, amivel alávághatnak egy kicsit az idei nyári szezon egyik legnagyobb durranásának — ez lesz a Star Trek Online, ahogyan most ismerjük.
Azóta két esztendő telt el, a projekt mögött pedig a legmenőbb nyugati MMOG fejlesztők egyike áll (nekik köszönhettük a City of Heroes / City of Villains párost is!), és 30 esztendővel az EREDETI STAR TREK IDŐSÍK utolsó megbolygatása, a Nemesis után játszódik. A projekthez afféle reklámarcnak sikerült befűzni Leonard "Spock" Nimoyt, a relatíve rövid fejlesztési időt közel 100 fős gárda próbálta meg kompenzálni — most pedig már tudjuk, mikor fedezhetjük fel a legvégső határt. Egy Atari jelentésből kiderült, hogy a 2009-es pénzügyi esztendő végén, vagyis 2010 elején már a piacon szeretnék látni a terméket — tehát alig fél év, és belevághatunk.
Azóta két esztendő telt el, a projekt mögött pedig a legmenőbb nyugati MMOG fejlesztők egyike áll (nekik köszönhettük a City of Heroes / City of Villains párost is!), és 30 esztendővel az EREDETI STAR TREK IDŐSÍK utolsó megbolygatása, a Nemesis után játszódik. A projekthez afféle reklámarcnak sikerült befűzni Leonard "Spock" Nimoyt, a relatíve rövid fejlesztési időt közel 100 fős gárda próbálta meg kompenzálni — most pedig már tudjuk, mikor fedezhetjük fel a legvégső határt. Egy Atari jelentésből kiderült, hogy a 2009-es pénzügyi esztendő végén, vagyis 2010 elején már a piacon szeretnék látni a terméket — tehát alig fél év, és belevághatunk.
Remélhetőleg nem egy összecsapott féltermék fog a vásárlók kezei közé kerülni, mint a Conan esetében.