A Star Conflict 2014 szeptemberében hagyta el a bétastátuszt, és azóta bárki számára elérhető, de azért bemutatnád röviden a játékot?
Stanislav Smirnov (PR menedzser): A projekt története 2012 februárjáig nyúlik vissza: egy hosszú és alapos belső tesztelés után indítottuk el a bétát. A Star Conflict ezen változata még csak PvP-csatákat tartalmazott, csak ezt követően adtuk hozzá a PvE-küldetéseket, egy csomó új hajót, fegyvert, és magát a hajófejlesztést. Tavaly nyáron az „Attacked Sectors” játékmódot engedtük szabadjára, ahol a játékosok szabadon felfedezhetik az űrt, küldetéseket vehetnek fel, NPC-kkel beszélhetnek (és persze más pilótákkal is). Tavaly szeptemberben hivatalosan is hátrahagytuk a bétát, mindenki számára megnyitottuk az „Attacked Sectors” módot – azért is hívják így, mert a történet szerint egy masszív űrlény invázió indult el, és jelenleg is ez zajlik…
Két éven át voltatok bétában: tényleg szükség volt egy ennyire hosszú tesztidőszakra? Mit tanultatok belőle?
Nikolai Seleznev (projektmenedzser): Nem terveztük, hogy ilyen sokáig fog tartani. A PvP-modul kiadása után folytattuk a munkát a többi tartalmon (a PvE-n, a sandbox módon), megpróbálva az egyensúlyt a játékosok visszajelzései alapján, kooperációban kialakítani. Azonban menet közben kiderült, hogy elem nem bizonyult népszerűnek (például a hajók között alig volt különbség), úgyhogy sok időt kellett beleölnünk abba, hogy ezt helyrehozzuk. Ennek köszönhetően született meg a fejlesztési fa, vagy a hajótípusok közti markánsabb eltérések.
Hiába a stabil alapok, hiába a publikus státusz, a Star Conflict mégse lett tömegjáték – mi lehet ennek az oka?
Az űrhajós téma meglehetősen szubkult, nagyon nehéz szélesebb közönséget megszólítani (hacsak nem Chris Robert vagy David Braben vagy), nem annyira izgalmas, mint a fantasy vagy a második világháború. A célunk most az, hogy kibővítsük a játékostábort.
Több módon is meg lehet nyitni az új tartalmakat a játékban – hogyan működik a rendszeretek, és mennyire fontos valós pénzt invesztálni bele?
Andrei Katorgin: A játék nem annyira komplikált, mint amilyennek tűnik: igazából elég csak szintet lépni. Az új hajók és a modulok a fiktív valutával vásárolhatók meg, a valós pénz használata csak felgyorsítja a folyamatot.
Nikolai Seleznev: Néhány különlegesen festő hajót, avatart, festéseket csak DLC-k megvásárlásával lehet elérni, és van egy-két a kényelmet szolgáló modul is ami ebbe a kategóriába esik (de ezek nincsenek hatással a harci képességekre), de igyekszünk az aranyért megvásárolható termékekhez alternatívát is kínálni. Például te magad is létrehozhatod a különleges lőszereket, nem kötelező érte fizetni.
A free-to-play játékok kapcsán mindig van egy hangos többség, akik pay-to-win modellel vádolják a játékot. A Star Conflict esetében ez mennyire hiteles?
Nikolai Seleznev: Találkoztunk ezzel a jelenséggel.A legtöbbször ez mindig alaptalan, és csak a gyűlölet áll mögötte. Mivel mi sose terveztük, hogy a pay-to-win modell felé mozduljunk el, ezért nem is igazán aggódunk az ilyen vádak miatt, inkább megpróbáljuk megérteni, követni a játékosok visszajelzését, és ezeknek megfelelően módosítani a dolgokat. A legjobb, hogy sokszor maguk a játékosok reagálnak az ilyen vádakra, és akár el is magyarázzák, hol hibázott, vagy mit értett félre a posztoló.
Hogy látjátok, milyen állapotban van most a Star Conflict? Már termel bevételt, vagy még mindig a bevezetési szakaszban vagytok? Mennyi ideig tervezitek támogatni, bővíteni?
Stanislav Smirnov: Rengeteg ötletünk van. Továbbra is keményen fogunk dolgozni a játékon, ápolva az egyensúlyt, gyártva az új tartalmakat. Új hajókkal, új modulokkal, új fegyverekkel készülünk.
Nikolai Seleznev: A free-to-play modell már bizonyított. Nagyon érdekes egy ilyen környezetben dolgozni, hiszen egy aktív közösséggel kell együttdolgozni, akik minden változtatást, módosítást kommentelnek, mindenre reagálnak, és ennek hatására bizony maga a játék is változik, fejlődik. Nagyon izgalmas ez az egész. A játékot pedig addig tervezzük támogatni, fejleszteni, míg ki nem fogyunk az ötletekből, és abból mindig vagy százszor több van, mint rendelkezésre álló időből, úgyhogy még jódarabig fogunk a Star Conflicttal foglalkozni
Milyen új dolgokra számíthatunk a jövőben?
Stanislav Smirnov: A Sector Conquest mód bővítését mindenképp folytatjuk, új helyszínekkel, új térképekkel. A határ menti területeken ismét lecsaphatnak az űrlények. Igyekszünk egy folyamatosan változó világot felépíteni, amelynek politikai és gazdasági élete is van.
Nikolai Seleznev: Semmiképp sem akarunk olyan forradalmi változtatásokat eszközölni, melyek szétrombolnák a mostani játékélményt. Inkább frissíteni szeretnénk a jelenlegi tartalmat, új térképekkel, hajókkal, fegyverekkel. Azért persze vannak izgalmas dolgok a tarsolyunkban, például a továbbfejlesztett, 2.0-s fizika, vagy egy új gazdasági modell.
A Star Conflictról részletesebben az április 9-én megjelenő áprilisi PC Guruban írtunk!
A következő oldalon az interjú eredeti, angol változata olvasható.
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!