A Cloud Imperium Games nem olyan rég közölte, hogy a Star Citizen és Squadron 42 az Amazon által módosított (Lumberyard néven futó) CryEngine-t fogja használni a 2.6-os update után. Az átállás viszont nem jelentett komoly problémát a fejlesztőknek, mivel a Star Citizen eredeti motorja (ez is a Crytek motorjának továbbfejlesztése, szintén egy szép névvel: StarEngine) és a Lumberyard azonos alapokon nyugszik. Mind a Cloud Imperium Games StarEngine, mind az Amazon Lumberyard motorja a 2015-ös év végén megjelent CryEngine buildre épül, így különösebb nehézség és mindenféle veszteség nélkül, gyorsan tudtak váltani.
Ez az egész azért volt fontos, mert bár így a játék lényegi része változatlan maradt (nem veszett el semmi és nem kellett módosítani semmit), de az amazon motorja (ahogy az a saját játékaikon is látszik) a Star Citizenhez hasonlóan online játék készítésére lett tervezve, így a Lumberyard sokkal jobban megfelet a Star Citizen igényeinek. Szóval gyakorlatilag nem is igazi csere volt ez, csupán a számukra is hasznos elemeket emelték át az amazon munkájából.
Eddig CIG a google data centerén futtatta a szervereit (google cloudon) most meg átmentek Amazonhoz. Ők meg a saját CE alapú lumberyard motorjukba szépen megcsinálták a saját felhő szolgáltatásuk (amazon web services) támogatását, CIG meg ezt vette át.