- Már 2017-ben elfogyott a pénz a Star Citizenre
- Azóta az űrhajó modellekből élnek
- Egyre több játékos kéri vissza a pénzét
- Több volt dolgozó szerint is a fejlesztéssel a legfőbb gond maga Chris Roberts
Lehetséges, hogy a sok-sok ígérettel teli Star Citizen nevű lufi, lassan, de biztosan leereszt. Anno én is hittem benne, még pénzt is dobtam be a kalapba, de évek óta nem kerültünk közelebb a befejezéshez, és amikor olyanokkal hitegetik az embert, hogy az egyszemélyes kampány, a Squadron 42 2020-ban talán belép a bétába, miközben a játékot már 2011 óta fejlesztik, akkor be kell látni, hogy itt valami nagyon nem kerek.
A Forbes legújabb cikke szerint valóban komoly gondok vannak a Star Citizen körül. A legfontosabb, hogy a fejlesztésre összehozott 288 millió dollárból (ebből 242 millió jött támogatásból) 2017-ben már csak 14 millió volt meg. Chris Roberts ekkor állt elő azzal az ötlettel, hogy több ezer dollárért adjanak el hajómodelleket. Az ár 1000-től 4500 dollárig terjed, ami forintban 280 ezer és 1,3 millió között van. Ez úgy-ahogy meg is mentette a projektet, azóta is részben ebből éldegélnek.
Ugyanakkor egyre többen fordulnak a fogyasztóvédelemhez és követelik vissza a pénzüket. Egész pontosan eddig 129-en éltek ezzel a lehetőséggel, és összesen 24 ezer dollárt követelnek vissza. Van, aki azzal érvel, hogy a játékot fejlesztő Cloud Imperium Games egyszerűen átveri a játékosokat, mert a program ennyi idő után is még alfa változatban van, a teljesítmény szörnyű, a beígért 100 naprendszerből meg még egy sincs készen.
Mark Day, aki cégével 2013 és 2014 között dolgozott a Cloud Imperium Games mellett a Star Citizenen, elárulta, hogy a gondok valószínűleg Chris Roberts régi, rossz szokásaiból erednek. Őt már akkoriban sokkolták Roberts hihetetlen ígéretei, amik szerinte mostanra csúsznak ki a kezéből.
A Cloud Imperium több egykori alkalmazottja is megerősítette a Forbesnak, hogy Roberts sok gondot jelent a fejlesztésben. Mindent mikromenedzselni akar, mindenbe beleszól. Egyszer az egyik grafikusnak miatta hónapokig kellett dolgoznia egy pajzseffekten. David Jennison vezető művészeti tervezőnek pedig 17 hónapjába került, mire elkészült öt karakterrel, szintén Roberts miatt, aki a legapróbb részletekig próbál mindent az irányítása alatt tartani.
A hülyét meg ly-al írják.
Szia 0/
mintha a falnak beszélnék...
nem mondtál te semmit se azon kívül hogy a helyesíráson rugózol fel alá már két komment óta... ami hát egyértelmű jele annak hogy nem igazán tudsz már semmi érdemlegeset hozzátenni a témához vagy egyáltalán értelmesen ellenérvelni, innentől fogva meg már inkább az okos enged szamár szenvedjen felállás kezd körvonalazódni... ;)
további jó elmélkedést azon hogy miért nem képes a játék egyről a kettőre jutni már évek óta.
"nézzél már más hűjének" legalább írnád le rendesen ha már valakit lehülyézel :D
jujj kimaradt egy t betű, nem hiszem hogy olyan eget rengetően nehéz lett volna kikövetkeztetni a lényeget, báár látva azt hogy úgy értelmezed mintha rád mondtam volna ismét csak bizonyítja hogy tojsz arra mit magyaráz neked a másik...
A hülyét meg ly-al írják.
Szia 0/
"nézzél már más hűjének" legalább írnád le rendesen ha már valakit lehülyézel :D
"nézzél már más hűjének" legalább írnád le rendesen ha már valakit lehülyézel :D
jujj kimaradt egy t betű, nem hiszem hogy olyan eget rengetően nehéz lett volna kikövetkeztetni a lényeget, báár látva azt hogy úgy értelmezed mintha rád mondtam volna ismét csak bizonyítja hogy tojsz arra mit magyaráz neked a másik...
"nézzél már más hűjének" legalább írnád le rendesen ha már valakit lehülyézel :D
tetszik nem tetszik ez alól roberts bá sem kivétel, és mivel sajnálatos módon a támogatók nyavalygása is nagyot nyom a latba ezért soha nem is fognak egy épkézláb terméket a piacra dobni, főleg úgy hogy az idő teltével arányosan az elvárások is növekszenek.
"Te se nagyon figyelsz."
figyelembe véve az előző kommentjeidet ezt elég nehéz komolyan venni.
A többire no komment, nincs köze a témához.
Ami nagyot változott most az a flight modell de ez is a backerek visszajelzése miatt történt leginkább. Többek között ezért is lassú a fejlesztés, a visszajelzéseket figyelembe veszik és a szerint változtatnak.
Valamint a live-ra kitett releasekre is megy fix/polish (ez mondjuk pont a nyavalygás miatt, sokan nem értik mi az alfa és elvárják, hogy bugmentes legyen).
Az SQ42 szerintem amúgy fix, hogy elkészül. SC is, csak ott valószínűleg feature cut lesz és majd post launch után jön az ami maradt.
tetszik nem tetszik ez alól roberts bá sem kivétel, és mivel sajnálatos módon a támogatók nyavalygása is nagyot nyom a latba ezért soha nem is fognak egy épkézláb terméket a piacra dobni, főleg úgy hogy az idő teltével arányosan az elvárások is növekszenek.
"Te se nagyon figyelsz."
figyelembe véve az előző kommentjeidet ezt elég nehéz komolyan venni.
Ami nagyot változott most az a flight modell de ez is a backerek visszajelzése miatt történt leginkább. Többek között ezért is lassú a fejlesztés, a visszajelzéseket figyelembe veszik és a szerint változtatnak.
Valamint a live-ra kitett releasekre is megy fix/polish (ez mondjuk pont a nyavalygás miatt, sokan nem értik mi az alfa és elvárják, hogy bugmentes legyen).
Az SQ42 szerintem amúgy fix, hogy elkészül. SC is, csak ott valószínűleg feature cut lesz és majd post launch után jön az ami maradt.
Eltekintve a fanboy tengely - mindenki más parttalan vitától, inkább kipróbáltam ismét, mennyit fejlődöt a játék. Egyértelmű, hogy fejlődött, viszont 8 év alatt többet vártam volna (igen, az előkészítés fázis is a fejlesztéshez tartozik), fele ekkora költségvetésből, fele ekkora gárdával, fele ennyi idő alatt is elkészültek már korszakalkotó, közel hibátlan játékok. Egy biztos, Roberts történelmet ír, de van egy olyan sejtésem, hogy nem így akarta...
Ezen felül mindenkit arra kérek, hogy nyugi legyen, a kritikát meghallgatjuk, ha konstruktív és emberileg végrehajtható, akkor igyekszünk megfogadni. DE a passzív-agresszív, borderline személyeskedő és áttételesen a PGO-t fikázó közbeszúrásokat mellőzzétek most és a jövőben is. Kösz.
igen tudom, mint mondtam én is figyelemmel kísérem a játékot(figyelsz egyáltalán?) ez igaz... és ezzel is köszönöm hogy alátámasztod az állításomat, ez is bizonyítja hogy egyszerűen képtelenek megállapodni egy előre megtervezett fejlesztési útvonalon, mindig van valami kényszer aminek meg akarnak felelni, vagy épp a nyavalygó ultra fanoknak, vagy épp robi bácsi új behaluzott ötleteinek, vagy mert van épp valami új trend ami nagy népszerűségnek örvend.
sajnos így sehová nem lehet haladni ha mindig alapokról újra van kezdve a játék, mondanom se kell ha minden játékfejlesztés így haladna akkor a félkész mmo játékotok kívül más épkézláb termék sose jelenne meg a piacon.
lehet ezt csűrni csavarni a végtelenségig de a vége mindig ugyan az lesz, előbb utóbb vagy a pénzből vagy az időből fognak kifutni, aztán mikor fel kéne mutatni valamit akkor lesz a nagy pofára esés.. ahogy arra már számtalan példa volt.
Ami nagyot változott most az a flight modell de ez is a backerek visszajelzése miatt történt leginkább. Többek között ezért is lassú a fejlesztés, a visszajelzéseket figyelembe veszik és a szerint változtatnak.
Valamint a live-ra kitett releasekre is megy fix/polish (ez mondjuk pont a nyavalygás miatt, sokan nem értik mi az alfa és elvárják, hogy bugmentes legyen).
Az SQ42 szerintem amúgy fix, hogy elkészül. SC is, csak ott valószínűleg feature cut lesz és majd post launch után jön az ami maradt.
Aki az elejétől követi őket az tudja, hogy miért húzódik a fejlesztés de segítek: a tavaly év elején érkezett 3.0-al teljesen új alapokra fektették a játékot ami teljesen eltért a kezdeti elképzelésektől (instace-olt világ progen planet nélkül -> open world progen planettel, server meshinggel).
Ez pedig azzal járt, hogy a kód nagy részét, és ezzel együtt a CE-t is, újra kellett írni, valamint meg kellett csinálni az össze toolt ami ehhez kellett és kell, Ez időbe kerül, sokba.
De pont az látszik, hogy mióta ez megvan azóta halad a projekt, gyakorlatilag többet értek el azóta mint előtte összesen.
igen tudom, mint mondtam én is figyelemmel kísérem a játékot(figyelsz egyáltalán?) ez igaz... és ezzel is köszönöm hogy alátámasztod az állításomat, ez is bizonyítja hogy egyszerűen képtelenek megállapodni egy előre megtervezett fejlesztési útvonalon, mindig van valami kényszer aminek meg akarnak felelni, vagy épp a nyavalygó ultra fanoknak, vagy épp robi bácsi új behaluzott ötleteinek, vagy mert van épp valami új trend ami nagy népszerűségnek örvend.
sajnos így sehová nem lehet haladni ha mindig alapokról újra van kezdve a játék, mondanom se kell ha minden játékfejlesztés így haladna akkor a félkész mmo játékotok kívül más épkézláb termék sose jelenne meg a piacon.
lehet ezt csűrni csavarni a végtelenségig de a vége mindig ugyan az lesz, előbb utóbb vagy a pénzből vagy az időből fognak kifutni, aztán mikor fel kéne mutatni valamit akkor lesz a nagy pofára esés.. ahogy arra már számtalan példa volt.
Azóta az űrhajó modellekből élnek" konkrétan nem igaz. Már a KS kampány óta ebből élnek, ez nem újdonság senki. A csomagok és hajók eladásából származik a bevételük ami azóta is folyamatos. Nem tudom mi fogyott volna el.
Ha a cikíró tényleg támogató és még ezt sem tudja...nos akkor vannak problémák.
tudod itt nem engem kell számonkérni hanem a drágalátos fejlesztőket... illetve robi bácsit, miért nem képesek tartani magukat egy előre kitűzött célhoz se? miért nem képesek végre túlesni egy értelmes tesztelési fázison ha elkészültek nagy nehezen valamivel? miért nem képesek kiirtani több éves bugokat amik már hosszú évek óta dokumentálva vannak?
tetszik nem tetszik de a star citizen is kezd bele esni a duke nukem forever szindrómába, mindig van valami új "ötlet" amit beleakarnak tenni, mindig van valami új trend aminek meg akarnak felelni, mindig ki kell tolniuk a megjelenési dátumokat mert robi bácsi megint belepofázik valamibe, mindig van valami szarság amin elcsúsznak...
tudod ezt el lehet játszani hosszú évekig... de előbb utóbb vagy a támogatók unják meg a pénz lapátolását a fejlesztésbe, vagy a játékipar halad el mellettük és egyszerűen érdektelenné válik az egész játék a nagyközönségnek.
Aki az elejétől követi őket az tudja, hogy miért húzódik a fejlesztés de segítek: a tavaly év elején érkezett 3.0-al teljesen új alapokra fektették a játékot ami teljesen eltért a kezdeti elképzelésektől (instace-olt világ progen planet nélkül -> open world progen planettel, server meshinggel).
Ez pedig azzal járt, hogy a kód nagy részét, és ezzel együtt a CE-t is, újra kellett írni, valamint meg kellett csinálni az össze toolt ami ehhez kellett és kell, Ez időbe kerül, sokba.
De pont az látszik, hogy mióta ez megvan azóta halad a projekt, gyakorlatilag többet értek el azóta mint előtte összesen.
tudod itt nem engem kell számonkérni hanem a drágalátos fejlesztőket... illetve robi bácsit, miért nem képesek tartani magukat egy előre kitűzött célhoz se? miért nem képesek végre túlesni egy értelmes tesztelési fázison ha elkészültek nagy nehezen valamivel? miért nem képesek kiirtani több éves bugokat amik már hosszú évek óta dokumentálva vannak?
tetszik nem tetszik de a star citizen is kezd bele esni a duke nukem forever szindrómába, mindig van valami új "ötlet" amit beleakarnak tenni, mindig van valami új trend aminek meg akarnak felelni, mindig ki kell tolniuk a megjelenési dátumokat mert robi bácsi megint belepofázik valamibe, mindig van valami szarság amin elcsúsznak...
tudod ezt el lehet játszani hosszú évekig... de előbb utóbb vagy a támogatók unják meg a pénz lapátolását a fejlesztésbe, vagy a játékipar halad el mellettük és egyszerűen érdektelenné válik az egész játék a nagyközönségnek.
igazad van ez nem lufi... ez hidrogénbomba lesz mikor kidurran.
fölösleges mentegetni a játékot itt, illetve videókat ajánlgatni, az elmúlt majd egy évtizedben már számos alkalommal figyelemmel kísértem a játékot de sajnos mindig azt kellett látnom hogy mindig valami új marhasággal rukkolnak elő és azzal kezdenek el foglalkozni... az előző munkafolyamatok és fejlesztések meg félbemaradnak, illetve lógnak a levegőben.
így nem lehet játékot fejleszteni.
(csak nem tán mister paydogs tette "tiszteletét" itt?)
igazad van ez nem lufi... ez hidrogénbomba lesz mikor kidurran.
fölösleges mentegetni a játékot itt, illetve videókat ajánlgatni, az elmúlt majd egy évtizedben már számos alkalommal figyelemmel kísértem a játékot de sajnos mindig azt kellett látnom hogy mindig valami új marhasággal rukkolnak elő és azzal kezdenek el foglalkozni... az előző munkafolyamatok és fejlesztések meg félbemaradnak, illetve lógnak a levegőben.
így nem lehet játékot fejleszteni.
(csak nem tán mister paydogs tette "tiszteletét" itt?)
btw már épp ideje volt hogy kidurranjon ez a lufi, a fejlesztőket meg a robi gyereket nem igazán fogja meghatni ha bedől a játék, max nyitnak egy új céget és előállnak egy újabb lufi tervel, a pénzt amit összeszedtek azt már elverték mindenféle *aszságra, akik itt igazán nagyot fognak esni azok a támogatók lesznek és azok akik jelentős mennyiségű pénzt fektetek be a játék fejlesztésébe.