Az új megafolt legfőbb újdonsága a szólista free play, azaz szabadjáték mód lesz, és azok élvezhetik, majd, akik már végigjátszották a cuccot. Oleg Javorszkij vezető producer jellemzése szerint Itt csak te leszel és az A-life (azaz a mesterséges intelligencia terelgette NPC-k), nem lesz sztorimód-kötöttség. Szabadon mászkálhatsz bármerre (még Pripjaty is teljesen bejárható lesz), elvállalhatsz küldetéseket (egy csomó új feladatot írtak erre a módra, ezek közül a motor véletlenszerűen válogat), és új lehetőségek is előtted állnak majd, mint például megbízás végrehajtása a katonaság számára. Ebben a módban a minősítésünk kulcsszerepet fog játszani.
A folt telepítése után egy új, extrém nehézségi szintet is kapunk, melyet a producer szerint a hardcore játékosok nagyon fognak élvezni. A további javítások között első helyen az NPC-k okosítása szerepel; a dinamikus akadályok elkerülése, prioritások beállítása, hogy a játékos támadását megfelelően reagálják le csakúgy, mint a közeli hangos zajokat, lövéseket, és a keresési algoritmusuk is változott, és a mászkálásuk is kötetlenebb, hiszen korábban bizonyos terepeken nem tudtak mozogni. A teljesítményen is állítólag sikerült javítani, így 10-15%-nyi FPS-növekedésre számíthatunk, és a kétmagos procik optimalizálására is sort kerítettek, plusz a hálózati kód is javult, csökkent a lag. A játékmeneten, fizikán is csiszoltak - végre nem vibrál idegesítően a fű, a szörnyek életszerűbben vonszolják a hullákat, a holttestek nem tűnnek el, a karakterek nem lógnak át a vékony falakon és nem ragadnak a padlóba. Van még egy érdekesség: egy játékmentés-konverter, melynek segítségével a korábbi, eltérő verziók mentéseit használhatóvá tehetjük. Végül a moddoló eszközkészlet támogatása is bekerült a csomagba.
Hogy mikor jön ki a patch, még nem tudni, Oleg barátunk elmondta, hogy a kiadók nagyon szigorú szabályokhoz ragaszkodnak, és nekik, mint fejlesztőknek ehhez alkalmazkodniuk kell. A cuccot folyamatosan tesztelik, néhány kisebb frissítést hozzá már átadtak a THQ-nak, így nyilván az csak akkor fogja megjelentetni, ha mindenben megfelel az elvárásoknak, és nem lesz olyan, mint korábban, amikor a folt kiadása után derült ki, hogy a játékmentések nem kompatibilisek az új verzióval (épp emiatt kellett a fenti eszközt összedobnia a srácoknak). Ha ezt nézzük, meg kell érteni a kiadót, és el kell ismerni, hogy jogosak az érveik és elvárásaik...
A folt telepítése után egy új, extrém nehézségi szintet is kapunk, melyet a producer szerint a hardcore játékosok nagyon fognak élvezni. A további javítások között első helyen az NPC-k okosítása szerepel; a dinamikus akadályok elkerülése, prioritások beállítása, hogy a játékos támadását megfelelően reagálják le csakúgy, mint a közeli hangos zajokat, lövéseket, és a keresési algoritmusuk is változott, és a mászkálásuk is kötetlenebb, hiszen korábban bizonyos terepeken nem tudtak mozogni. A teljesítményen is állítólag sikerült javítani, így 10-15%-nyi FPS-növekedésre számíthatunk, és a kétmagos procik optimalizálására is sort kerítettek, plusz a hálózati kód is javult, csökkent a lag. A játékmeneten, fizikán is csiszoltak - végre nem vibrál idegesítően a fű, a szörnyek életszerűbben vonszolják a hullákat, a holttestek nem tűnnek el, a karakterek nem lógnak át a vékony falakon és nem ragadnak a padlóba. Van még egy érdekesség: egy játékmentés-konverter, melynek segítségével a korábbi, eltérő verziók mentéseit használhatóvá tehetjük. Végül a moddoló eszközkészlet támogatása is bekerült a csomagba.
Hogy mikor jön ki a patch, még nem tudni, Oleg barátunk elmondta, hogy a kiadók nagyon szigorú szabályokhoz ragaszkodnak, és nekik, mint fejlesztőknek ehhez alkalmazkodniuk kell. A cuccot folyamatosan tesztelik, néhány kisebb frissítést hozzá már átadtak a THQ-nak, így nyilván az csak akkor fogja megjelentetni, ha mindenben megfelel az elvárásoknak, és nem lesz olyan, mint korábban, amikor a folt kiadása után derült ki, hogy a játékmentések nem kompatibilisek az új verzióval (épp emiatt kellett a fenti eszközt összedobnia a srácoknak). Ha ezt nézzük, meg kell érteni a kiadót, és el kell ismerni, hogy jogosak az érveik és elvárásaik...
1.1-es patch lesz, ugye? Legalábbis eddig úgy volt.
Nagy dicséret érte a fejlesztőknek, már most! Nem sok játéknál van ilyen, hogy egy patch-ben is ilyen markáns újításokat, bővítéseket eszközölnek.
Ez a free mód tulajdonképpen azt jelenti, hogy a készítők megvalósítják, amit eredetileg akartak... Tehát az A-Life most tényleg megmutathatja, mit tud!
Én járműveket is elfogadnék végre normális formában, de nem, nem vagyok telhetetlen .
A Clear Sky-ig biztosan elleszünk ezzel a Free Mód-dal .