A múlt hétvégén két nagyágyú mérkőzött meg egymással az észak-amerikai mozikban: Sonic és Mufasa párbajából, ahogy azt előre megjósolták, végül az előbbi került ki győztesként. A kék sündisznó harmadik filmje összesen 62 millió dollárral nyitott kicsivel az elvárások felett, ezzel felülmúlva az első felvonás 58 milliós startját (ugyebár a második rész anno 72 millióval nyitott, ezt már nem tudta lekörözni). Az alkotás pozitív kritikai fogadtatásban részesült, így több mint valószínű, hogy a továbbiakban is jól szerepel majd, és természetesen az ünnepi szezonból is profitálhat. A nemzetközi piacon karácsonykor mutatkozik be az ikonikus karakter újabb kalandja, szóval akár még az is előfordulhat, hogy a Sonic 3 összebételét tekintve az előző két fejezetre is rálicitál.

A Mufasának ezzel szemben egyelőre csalódást keltő a teljesítménye. Az oroszlánkirály 2019-es élőszereplős remake-jének az előzményfilmje 35 millió dollárt hozott, ráadásul 4100 nagyvásznon (tehát több helyen vetítették, mint a Sonic 3-at), és ezzel csupán a második helyet tudta elfoglalni. A becslések 48-52 millió körüli nyitóhétvégéről szóltak, szóval végeredményben az elvárások alatt szerepelt, arról nem is beszélve, hogy a 2019-es Az oroszlánkirály annak idején 191,8 millióval startolt az USA-ban, majd egészen 1,66 milliárd dollárig jutott globálisan. A Mufasa viszont a 35 milliós eredményével a gyengén kezdő Disney-remake-ek közé sorakozott fel, habár az aranyérmet nem vitte el. A Demóna: A sötétség úrnője (36,9 millió), a Dumbó (46 millió) és a Hamupipőke (67,9 millió) is megelőzi, azonban a becsületére legyen mondva, hogy láttunk már ennél rosszabb teljesítményt ebben a kategóriában.

Noha a kritikusok alapvetően vegyesen értékelték a filmet (Rotten Tomatoes: 5,7/10) a nézők szeretik (4,1/5 ugyanitt), szóval ha a közönség körében pozitív marad a szájhagyománya, akkor a Mufasa talán szépíthet valamit az ünnepek alatt a csalódást keltő startján, azonban némi aggodalomra adhat okot, hogy az alkotás költségvetése 200 millió dollár volt, és további 100 millió ment el a marketingre.

A Kraven, a vadász azonban nemhogy elvérzett, de gyakorlatilag már az előtt meghalt, hogy élhetett volna: rongyos 11 millióval kezdve a mozis pályafutását az USA-ban, és múlt hétvégén 72%-kal csökkent a bevétele, tehát összesen 17,4 milliót szedett össze eddig hazai pályán, globálisan pedig 42 milliót. A Sony képregényfilmje 110-130 millióból készült, szóval bizton kijelenthető, hogy a Morbius és a Madame Web után a stúdió újabb hatalmas bukást könyvelhet el.

A borítóképek forrása: THR