A Sinking Island egy francia stúdió, a White Birds (Sokal volt az egyik alapító, most nem csak játékokon dolgoznak, hanem egész estés, 3D-s animációs filmen is)
második játéka. Ha így elsőre nem ismerős számotokra, akkor elárulom,
ők fejlesztették a Paradise kalandot is, szintén Benoît Sokal égisze
alatt. A képregényekkel ismertté vált művész most egy gyilkosság
történetét mutatja be, érdekes környezetbe helyezve azt.
Jack Norm, egy magánnyomozó - korábban a rendőrségnek dolgozott - a főszereplő, őt lehet majd irányítani. Kap egy hívást, miszerint Sagorah szigetére kell utaznia, hogy ott kinyomozza ki ölte meg annak tulajdonosát, Walter Jonest. Ez a gazdag, excentrikus üzletember egy óriási hotelt építtetett, art deco stílusban, de már nem érte meg a megnyitó ünnepséget. Az is rejtély, vajon miért gondolta, hogy ez ideális hely az építménye számára, mert pocsék arrafelé az időjárás. Amint megérkezik, az elhunyt ügyvédje egyből odaviszi a tett színhelyére, ahol azt mondja, ő látta, amint valaki lelöki a főnökét. Ezt meg is erősítik a halott arcán látható karmolásnyomok. Ráadásul kiderül, hogy az épület nagy súlya miatt a sziget elkezdett süllyedni. Így az idő is sürgeti a nyomozást.
A játékmenet a nyomozás köré épül fel, össze kell gyűjteni a nyomokat, átkutatni a szobákat és kihallgatni a gyanúsítottakat, majd ezekből levonni a megfelelő következtetéseket, de természetesen a klasszikus puzzle feladatok sem maradnak el. Levehetünk ujjlenyomatokat és fényképezhetünk is, ahol kell, és mindez a PPA-ban (Személyi Rendőrségi Asszisztens) lesz eltárolva, ahol minden más információt is megtalálunk, köztük a tíz gyanúsítottról az állandóan frissített információkat, de ezzel lehet az ujj és láblenyomatokat is azonosítani.
Ugyanez a kis kütyü tárolja a feladatainkat, melyekhez tippeket is ad, például megmondja, hogy kell egy vallomás és egy fotó. Ekkor nekünk kell megszerezni a megfelelő cuccot, és kapjuk is a következő adagot. De ez nem lesz ez olyan könnyű, mint ahogy hangzik, mert 1-2 dologhoz akár több, mint tíz nyomot is végig kell járni, mire kiderül az igazság. A történet pedig tele lesz csavarokkal, a helyszín bonyolult részekkel, így nem árt majd éberen figyelni minden részletre.
Ha fentiek nem elégítenék ki mindenki igényét, akkor itt van a következő tulajdonsága a játéknak, ami egyeseknek talán nem fog tetszeni. Nem csak a megszokott nyugodt nyomozgatás kap szerepet a játékban, hanem lesz olyan feladat is, amit időre kell teljesíteni. Ez úgy működik majd, hogy ha nem leszünk ott időben valahol, akkor bizonyos nyomok elérhetetlenek lesznek vagy nem tudunk időben beszélni valakivel, hiszen az események megtörténnek, akár ott vagyunk, akár nem. Ha pedig lekésünk mindent, akkor a főnökünk felhív (ezt rendszeresen teszi, hogy jelentsük neki a dolgok állását), hogy visszarendeljen, ám tippet is ad, ha még nincs minden veszve. Viszont ha már elbuktuk a feladatunkat, akkor a játék visszavisz oda, ahol még van esélyünk megoldani.
A grafika gyönyörű, művészien kidolgozott, de ez azt hiszem, el is várható Sokaltól. A 3D-s modelleket kiadták külsős csapatoknak, a részletes koncepciórajzokkal és konkrét utasításokkal együtt. A nyomasztó atmoszférát, a rossz időjárást szép effektekkel jelenítik meg, a kiemelkedő minőségű dizájnmunkáról már nem is beszélve. A környezet gazdagon berendezett lesz, tele animációval (például a szélben lengedező pálmafák) és interaktivitással.
A megjelenést francia nyelvterületen szeptemberre tervezik, az USA-ban idén ősszel, míg más európai országokban jövő év elején szeretnék kiadni a játékot. Ezzel azonban még nem érnek véget Jack Norm kalandjai, a következő gyilkosság majd New Yorkban vár rá, amire még 2008 végéig vagy 2009 elejéig kell majd várni.
Jack Norm, egy magánnyomozó - korábban a rendőrségnek dolgozott - a főszereplő, őt lehet majd irányítani. Kap egy hívást, miszerint Sagorah szigetére kell utaznia, hogy ott kinyomozza ki ölte meg annak tulajdonosát, Walter Jonest. Ez a gazdag, excentrikus üzletember egy óriási hotelt építtetett, art deco stílusban, de már nem érte meg a megnyitó ünnepséget. Az is rejtély, vajon miért gondolta, hogy ez ideális hely az építménye számára, mert pocsék arrafelé az időjárás. Amint megérkezik, az elhunyt ügyvédje egyből odaviszi a tett színhelyére, ahol azt mondja, ő látta, amint valaki lelöki a főnökét. Ezt meg is erősítik a halott arcán látható karmolásnyomok. Ráadásul kiderül, hogy az épület nagy súlya miatt a sziget elkezdett süllyedni. Így az idő is sürgeti a nyomozást.
A játékmenet a nyomozás köré épül fel, össze kell gyűjteni a nyomokat, átkutatni a szobákat és kihallgatni a gyanúsítottakat, majd ezekből levonni a megfelelő következtetéseket, de természetesen a klasszikus puzzle feladatok sem maradnak el. Levehetünk ujjlenyomatokat és fényképezhetünk is, ahol kell, és mindez a PPA-ban (Személyi Rendőrségi Asszisztens) lesz eltárolva, ahol minden más információt is megtalálunk, köztük a tíz gyanúsítottról az állandóan frissített információkat, de ezzel lehet az ujj és láblenyomatokat is azonosítani.
Ugyanez a kis kütyü tárolja a feladatainkat, melyekhez tippeket is ad, például megmondja, hogy kell egy vallomás és egy fotó. Ekkor nekünk kell megszerezni a megfelelő cuccot, és kapjuk is a következő adagot. De ez nem lesz ez olyan könnyű, mint ahogy hangzik, mert 1-2 dologhoz akár több, mint tíz nyomot is végig kell járni, mire kiderül az igazság. A történet pedig tele lesz csavarokkal, a helyszín bonyolult részekkel, így nem árt majd éberen figyelni minden részletre.
Ha fentiek nem elégítenék ki mindenki igényét, akkor itt van a következő tulajdonsága a játéknak, ami egyeseknek talán nem fog tetszeni. Nem csak a megszokott nyugodt nyomozgatás kap szerepet a játékban, hanem lesz olyan feladat is, amit időre kell teljesíteni. Ez úgy működik majd, hogy ha nem leszünk ott időben valahol, akkor bizonyos nyomok elérhetetlenek lesznek vagy nem tudunk időben beszélni valakivel, hiszen az események megtörténnek, akár ott vagyunk, akár nem. Ha pedig lekésünk mindent, akkor a főnökünk felhív (ezt rendszeresen teszi, hogy jelentsük neki a dolgok állását), hogy visszarendeljen, ám tippet is ad, ha még nincs minden veszve. Viszont ha már elbuktuk a feladatunkat, akkor a játék visszavisz oda, ahol még van esélyünk megoldani.
A grafika gyönyörű, művészien kidolgozott, de ez azt hiszem, el is várható Sokaltól. A 3D-s modelleket kiadták külsős csapatoknak, a részletes koncepciórajzokkal és konkrét utasításokkal együtt. A nyomasztó atmoszférát, a rossz időjárást szép effektekkel jelenítik meg, a kiemelkedő minőségű dizájnmunkáról már nem is beszélve. A környezet gazdagon berendezett lesz, tele animációval (például a szélben lengedező pálmafák) és interaktivitással.
A megjelenést francia nyelvterületen szeptemberre tervezik, az USA-ban idén ősszel, míg más európai országokban jövő év elején szeretnék kiadni a játékot. Ezzel azonban még nem érnek véget Jack Norm kalandjai, a következő gyilkosság majd New Yorkban vár rá, amire még 2008 végéig vagy 2009 elejéig kell majd várni.
amúgy én a syberiát imádtam végig toltam mindkettőt párszor
a paradise nem jött be túlzottan
erre kiváncsi vagyok
mondjuk az időre megoldandó feladatok már most jelzik számomra hogy lesz itt hajkitépés dögivel