...hiszen ahogy Holly Rockwood, az EA szóvivője közölte, ez nem a végleges változat, csak a világ felét tartalmazza, hiányzik belőle egy teljes város, plusz tele van bugokkal. Azt már én teszem hozzá, hogy mi épp azért „száműztük” a Sims tesztjét a következő magazinba (eredetileg a nemrég megjelent 6. számba szerettünk volna anyagot készíteni róla), mert ezzel a verzióval szenvedtem sokáig (mielőtt valaki félreérti: természetesen az EA-től kapott tesztpéldányról van szó, amelyet valami okos kolléga lőhetett fel aztán a webre), de nyilvánvaló volt, hogy nem alkalmas még a véleményalkotásra, így csak megerősíthetem a hölgy szavait; a végleges változat, amelyet végül górcső alá vontam, jelentős mértékben eltért ettől a verziótól.
A fájlmegosztó hálózatokat figyelő BigChampagne LLC. jelentése szerint május 18-21. között 180 ezer letöltést regisztráltak, ami beelőzi a Spore-t is, amelyre három hét alatt 400 ezren tettek szert. Will Wright evolúciószimulátora volt egyébként 2008-ban a legnagyobb siker az illegális szoftverek piacán, egy német weboldal 1,7 milliós letöltést jegyzett fel, második helyen a Sims 2 áll 2004 szeptemberéből 1,15 millióval, míg a dobogó alsó fokán az Assassin's Creed tartózkodik a maga 1,07 millió találatával. Sokan hozzáteszik persze, hogy a Spore eme kétes népszerűségéért a sokat szidott, ám a crackerek által igen hamar kijátszott DRM (jogvédelmi eljárás) okolható, ami viszont szerencsére már nem játszik a TS3 esetében. Ahogy a hír forrásaként szolgáló Bloomberg-cikkben olvasható, a Business Software Alliance adatai szerint 2008-ban a PC-kre installált szoftverek 41 százaléka volt illegális verzió.
Amennyiben a 49,99 dolláros javasolt fogyasztói árral számolunk, az említett 180 ezer letöltés közel 9 millió dolláros veszteséget jelent az EA számára, és nem meglepő módon az árérzékeny piac erre rögtön reagált is, a részvények árfolyama 11 centtel csökkent. Egy piaci elemző szerint e korai verzió kiszivárgása miatt az eladások elmaradnak majd a Sims 2 debütálásakor mért számoktól, az akkori (két hét alatt elkapkodott) 3 millió példány helyett most csak 2,5 milliós értékesítésre számítanak. Persze ez is visszahozza a pénzt a kiadónak, de ugye itt nemcsak anyagi, erkölcsi károkról is szó van, azt pedig nehezebb kompenzálni...
(A hozzászólóknak előre jelzem, hogy a PGO szabályzata a hírkommentárokra is vonatkozik...)
A fájlmegosztó hálózatokat figyelő BigChampagne LLC. jelentése szerint május 18-21. között 180 ezer letöltést regisztráltak, ami beelőzi a Spore-t is, amelyre három hét alatt 400 ezren tettek szert. Will Wright evolúciószimulátora volt egyébként 2008-ban a legnagyobb siker az illegális szoftverek piacán, egy német weboldal 1,7 milliós letöltést jegyzett fel, második helyen a Sims 2 áll 2004 szeptemberéből 1,15 millióval, míg a dobogó alsó fokán az Assassin's Creed tartózkodik a maga 1,07 millió találatával. Sokan hozzáteszik persze, hogy a Spore eme kétes népszerűségéért a sokat szidott, ám a crackerek által igen hamar kijátszott DRM (jogvédelmi eljárás) okolható, ami viszont szerencsére már nem játszik a TS3 esetében. Ahogy a hír forrásaként szolgáló Bloomberg-cikkben olvasható, a Business Software Alliance adatai szerint 2008-ban a PC-kre installált szoftverek 41 százaléka volt illegális verzió.
Amennyiben a 49,99 dolláros javasolt fogyasztói árral számolunk, az említett 180 ezer letöltés közel 9 millió dolláros veszteséget jelent az EA számára, és nem meglepő módon az árérzékeny piac erre rögtön reagált is, a részvények árfolyama 11 centtel csökkent. Egy piaci elemző szerint e korai verzió kiszivárgása miatt az eladások elmaradnak majd a Sims 2 debütálásakor mért számoktól, az akkori (két hét alatt elkapkodott) 3 millió példány helyett most csak 2,5 milliós értékesítésre számítanak. Persze ez is visszahozza a pénzt a kiadónak, de ugye itt nemcsak anyagi, erkölcsi károkról is szó van, azt pedig nehezebb kompenzálni...
(A hozzászólóknak előre jelzem, hogy a PGO szabályzata a hírkommentárokra is vonatkozik...)
Kedves DnPRuLZ!Sok dologban igazad van a játékkal kapcsolatban, és most leginkább a fejlesztői oldalra gondolok, de az, hogy minden üzeneted arról szól, hogy Te mennyire és miért utálod a játékot, az már kezd nagyon unalmas lenni!Értjük, hogy nem szereted! Mostmár, hogy közölted velünk és rendesen lefikáztad, remélem jobban alszol éjszaka!Biztos vannak olyan játékok,amiket Te szeretsz, akkor játsz azokkal!És nem kell tovább ragozni!
Nem tudom, feltűnt-e, hogy éppen egy Sims játékhoz írogatsz? Vagy eddig még nem jutottál el felismeréseid során? Nem én járok a te ajtód elé -ni, hanem te próbálgatod ezt velünk és közben hatalmas elméddel képtelen vagy felfogni, hogy ez miért nem tetszik nekünk!
Tényleg? Voltál nyári táborban, ahol katonaruhában kellett maskarát játszani? Ha a korod is ennek megfelelő lenne, nem csak a szád és a fantáziád, nem égetnéd magad ilyen bőségesen.
Persze ha neked a való világ csak fellengzősködést jelent, akkor őszinte részvétem nagy bölcsességednek! Ha gondolod, hogy a te módodra én is csak durrogatok a levegőbe, akkor érdeklődj utánam a PGO-n!
De akár megnézheted az adatlapomat is. Én nem hülycsyzésből töltöttem ki.
Esetleg nem lehetne, hogy abbahagyod egy közösség cseszegetését és önmagad egyre mélyebbre égetését?
Tudomásul vettük, hogy te olyan szellemi magasságokban lebegsz, mint Mohamed koporsója. De ezt lassan megtarthatnád magadnak.
Ez a hír azoknak szól, akik várják a Sims 3-at és rajongói a játéknak.
Nem azoknak, akiknek a por és saját váladékuk keverékének orrocskájukból való eltávolítása a legjobb szórakozásuk.
Keress magadnak egy hozzád illő játékot és azzal éld ki magad, ha kérhetlek!
Ha nem tudod, hogy miről beszélsz, nem tudsz írni és olvasni (hiszen a saját elképzeléseiden túl semmit sem értesz a világból!), akkor felesleges vitáznod.
Csukd magadra az ajtót és képzeld el, hogy neked mindig és mindenben igazad van!
De akkor ki is él álomvilágban?
Senki sem mondta, hogy játssz a Sims 3-mal! Csak azt kértük, hogy hagyjál békén bennünket! Nehéz megérteni? Ha nem érdekel a Sims, ha soha nem játszanál vele, akkor minek koptatod itt a billentyűzetet?
Ezért neveztelek kis p ....-nek.
Neked van fogalmad a való világról? Vagy elmeséled nekem, hogy három huszonéves fiú felnevelése után, szerető feleséggel az oldalamon, 25 évi házassággal mögöttünk, hogyan kell ÉLNI? És hogy megvigasztaljalak, én megtettem azt, amiről te már csak álmodhatsz! Igazi fegyverekkel, sőt tankkal is lövöldöztem. Nem egy álomvilágban, hanem a valóságos lőtéren.
Úgyhogy mesélj még az álomvilágodról, okos kicsi fiú!
Könnyen lehet, hogy az a 2,5 millió sem lesz meg, viszont ki tudhatja, hogy ez a kalózkodás, vagy a válság számlájára írható-e?
Van egy meglepően népszerű játék, melynek a Sims-hez hasonlóan a harmadik részét készítik. Hogy miről szól ez a játék? El kell kezdeni futni, felkapni a fegyvert, felkapni a lőszert, felkapni a"páncélt", és lőni. Mert dögivel özönlenek az "elenfelek". Nem kell gondolkozni,nem kell taktikázni, csak futni, és lőni. Akár órákon át.
Félelmetesen nagy, és élvezetes tartalom!
Aki kitalálja, melyik játékra céloztam, kap egy virtuális nyalókát, hogy ne follyon hiába a köpködés közben a nyála!
Egyszer már ajánlottam egy kihívást a fikázóknak, most megismétlem!
Tessék egy közepes méretű házban egy nyolc tagú családot elkommandírozni a Sims 2-ben! Nulla tartalom mellet, okostojáskák, nagyjából tíz perc után bedobnátok a törülközőt! Mert ez bizony nagyon komoly kihívás a taktikai érzéknek!
Mellesleg DnPRuLZ minden hozászólásod csak két dolgot bizonyít.
Egy: soha életedben nem tanultál meg gondolkodni és érvelni.
Kettő: öntelt, beképzelt kis p..... vagy, aki azt hiszi, hogy a spanyolviasz mögötte keletkezik a lakásuk legkisebb helyiségében.
Tudom, nehéz megérteni egy hozzád hasonlóan "művelt" egyénnek, hogy a játékok világában imár tucatnyinál több féle stílus létezik. És attól, hogy valaki olyan játékstílust választ, ami neked nem jön be, esetenként akár sokkal jobb ember is lehet nálad.
De neked ez a felismerés a műveltség meghódíthatatlan, havas csúcsain rejtőzik.
Nekem nem jönnek be az FPS lövöldözős játékok, mégsem járok oda köpködni-fikázni, ahogyan te teszed itt.
Nem jönnek be az autós játékok sem, de valamiért oda sem járok fikázni.
Sorolhatnám tovább is, hogy miért undorító, amit művelsz, de aki érti miről beszélek, már régen megértette.
Hogy mi az a nulla tartalom, ami engem nagyon le tud kötni? Létrehoztam egy egész város, melynek minden házát én terveztem, építettem és rendeztem be. Minden családját én terveztem meg és hoztam össze a történetükkel együtt.
Persze akinek terhet jelent a gondolkodás, annak ez csak nulla tartalmat jelent.
Akkor elárulom, hogy nekem miről. Számomra a Sims egy jó stratégiai játék. Létrehozok egy emberkét, kijelölök neki egy életcélt (ezt már a TS3-ban tényleg én jelölhetem ki), és megpróbálom elérni ezt a célt, mielőtt a kaszás eljönne érte. Aki valaha is kipróbálta a játékot, tudja, hogy ez nem is olyan egyszerű. Főleg a TS3-ban, ahol akár olyan jellemvonást is beállíthatok emberemnek, amely megnehezíti ezt a "küldetést", és ahol akár le is rövidíthetem simem életciklusát.
Ez az egyik része, a másik pedig a kreativitás kiélése. Építhetek házakat, egész városokat. Szabad kezet kapok az ötleteim megvalósítására, és kihívás, ha mondjuk elhatározom, hogy egy templomot építek, vagy egy klassz galériát, és a többi. Ez is a Sims.
44 éves vagyok, férfi, értelmiségi. Teljes életet élek, ám szeretem a Simset, szívesen játszok vele. Ha ezért bárki kigúnyol és lesajnál, leszarom. Ez az ő saját ostobasága és szűklátókörűsége.
Ennek ellenére már az első Sims is nagyon tetszett és azóta is rajongója vagyok a sorozatnak. Pedig nem vagyok nő!
De annyira sokrétű a Sims-sorozat, hogy bár nekem nem ugyanaz a kedvencem benne, mint másoknak, nekem is maradéktalan szórakozást nyújt.
A piaci elemzőkkel viszont nem feltétlen értek egyet... "Az említett 180 ezer letöltés közel 9 millió dolláros veszteséget jelent az EA számára." Ez csak abban az esetben lenne igaz, ha az említett 180 ezer ember tényleg meg is vette volna a Sims-t, illetve ha a bugos és béta verzió nem generálna épphogy vásárlást. Hogy mire gondolok? Rengeteg olyan játékos lesz, aki csak azért töltette le ezt a verziót, mert már nagyon kíváncsi rá, de lévén a Sims 3 tényleg jó lett, biztosan meg fogja vásárolni. Ez nem optimizmus, hanem a piac így (is) működik. Más játékok esetében talán ez nem feltétlen igaz, de a Sims 3 pont az a termék, amelyet azért éri megvenni világszerte, mert a legális verzió sokféle olyan tartalommal bír (például nem full bugos), amely a törtben nincs benne.
Egyébként sem kell féltenie a Sims 3-at az EA-nak, nem véletlenül volt a legnyereségesebb terméke éveken keresztül. (Egy olyan sorozatról beszélünk amely 7-8 éven keresztül, 2000 óta az eledási top listák legtetején volt éveken keresztül!). Hogy kik fogják biztosan megvenni és az EA-nak hatalmas bevételt okozni? Az az ún. alkalmi ("casual") játékosréteg, aki a korábbi részeket is megvette és aki nem szokott letöltögetni, részben azért, mert nem is foglalkozik ilyesmivel, nem is nagyon érdekli a letöltögetés,és amúgy más játék sem nagyon. (Például a nők, akik a Sims játékosainak nagy részét teszik ki.) Ha ez a réteg nem létezne, akkor nem lettek volna ennyire brutálisan jók a Sims játékok és kiegészítők eladásai...
Azt kell mondjam, hogy vagy divatból nagyot lódítanak, vagy igen gyenge színvonalon állnak.
Nehéz felfogni, hogy miért kell egyeseknek azonnal, pavlovi reflex-szel szidni egy játékstílust, ami nekik éppen nem jön be. De nagyon megfigyelhető a réges-régi kutyakísérlet újabb kori menete. Megszólal a csengő, hogy megjelent egy újabb Sims-rész, vagy kiegészítő, erre beindul a nyáltermelődés a kísérlet alanyainál és már fröcsögnek is!
Ha bárki túl durvának érzi, amit írtam, próbálja tetten érni ugyanezt az ellenérzést a kalandjátékok és az FPS lövöldözős gamák rajongói között! Pedig azok is eltérő stílusok. És rajtuk kívül is van még egy pár stílus, amelyekre mégsem kezd el köpködni senki.
Szóval érdekes jelenség ez bizonyos embertípusnál! Inger: Sims megjelenés. Reflex:köpködés. Következtetés? IQ-nuku.
A Sims utálók és szeretők között soha sem lesz béke, ez már úgy látom belátható.
Na de a Sims utálók is csak azért utálók, mert azt hiszik, hogy ez a játék = az élettel. NEM! Hülyeség!
- ha majd eljuttok oda, hogy sztár legyek, vagy híres orvos, vagy egy órási házam a tengerparton, akkor majd szóljatok Oké? Mert belőlünk átlagos emberek lesznek! A felhasználók többségéből... mert nem biztos, hogy mindenkinek lesz gyereke, vagy felesége. Nem? És miért ne próbálhatnánk ki JÁTÉK formában??
Egy egész világkorszak nem lenne elég, hogy egy játékot egyenlővé tegyenek egy életté. Ez egy játék, aminek az alapja az élet.. Istenem, ha felfognák ezt egyesek..