A ruse szó angolul cselt, trükköt jelent, ennél jobb címet pedig véleményem szerint nem is adhattak volna a projektnek, hiszen a készítők nem a különböző egységek nyers erejére helyezték a hangsúlyt hanem arra, hogy a másik játékost mennyire tudjuk átverni. A játék fő motívuma ugyanis a RUSE kártyák lesznek, amikkel a térkép különböző területein megtévesztő hadműveleteket alkalmazhatunk. A küldetések elején meghatározott számú és képességű kártyát kapunk, amikkel piszkos kis trükköket hajthatunk végre, például álbázisokat építhetünk ellenségünk megtévesztésére, aki ezt megtámadva könnyen bajba kerülhet, hiszen mi már lesben várunk rá.
A párizsi székhelyű Eugen (Act of War: Direct Action, Act of War: High Treason) csapata kifejezetten az új játékukhoz építette meg az IrisZoom Engine-t, ami a Ubisoft illetékesei szerint 100 négyzetméteres, azaz körülbelül egymilliárd poligonból álló térképeket is könnyedén megjelenít, de ehhez persze egy bivaly gép is kell, ugyanis a program igazán jól csak az Intel Core i7-es processzorain fog futni, hiszen erre optimalizálják. Ez az erő pedig jó okkal kell, ugyanis a térkép három szintből fog állni, melyek között gyorsan kell majd váltogatni. Az első a R.U.S.E.-nézet, ami a műholdak magasságából mutatja a csatateret. Ezen a szinten vethetjük be a RUSE kártyákat, valamint osztogathatjuk az általános „menj ide” parancsokat. Egy szinttel alacsonyabban (lásd képünk) már közelebbről szemlélhetjük az eseményeket. Itt az erőforrások menedzselését, a bázisépítéseket, és a bonyolultabb, precízebb hadműveleteket bonyolíthatjuk le. Végül az utolsó „emeleten” a testközeli, hagyományos kameraállást kapjuk, ahol láthatjuk az ellenségeink elhelyezkedését, illetve azok létszámát, de az már nem derül ki, hogy a játékban szereplő hat kaszt közül melyekkel állunk szemben.
A GDC-s prezentációban egy kis ízelítőt is kaphattunk a játékmenetből, ugyanis a Ubisoft rangidős producere, Mathieu Girard végigjátszotta a Monte Casinó-i küldetés egy részét. A bemutatott misszió célja egy német tankok által védett kolostor visszafoglalása volt, amit úgy tehettünk meg, ha a szomszédos Ausonia falujából kiindulva meglepjük az ellenséget. Hogy mindezt végrehajtsuk, két RUSE kártyát használhattunk, az egyikkel teljes rádiócsöndet rendelhetünk el, ezzel eltűnve az ellenséges radarokról, a másikkal pedig megszerezhetjük a nácik haditerveit. Utóbbival az ellenséges egységek típusát, létszámát és pontos elhelyezkedését, valamint színes nyilakkal a várható hadműveleteket láthatjuk.
A beszámolók szerint az új IrisZoom néhány apróbb csuklást leszámítva egy rendkívül részletes tájat mutatott, tele korhű, szépen lemodellezett egységekkel és rombolható környezettel.
A 2010 elején megjelenő R.U.S.E. Európa és Észak-Afrika híres csatatereire fog elkalauzolni minket, ahol a helyszínnek megfelelően az angol, a francia, az amerikai, a német, az olasz vagy az orosz hadsereg színeiben csatározhatunk PC-n, Xbox 360-on és PS3-on.
A párizsi székhelyű Eugen (Act of War: Direct Action, Act of War: High Treason) csapata kifejezetten az új játékukhoz építette meg az IrisZoom Engine-t, ami a Ubisoft illetékesei szerint 100 négyzetméteres, azaz körülbelül egymilliárd poligonból álló térképeket is könnyedén megjelenít, de ehhez persze egy bivaly gép is kell, ugyanis a program igazán jól csak az Intel Core i7-es processzorain fog futni, hiszen erre optimalizálják. Ez az erő pedig jó okkal kell, ugyanis a térkép három szintből fog állni, melyek között gyorsan kell majd váltogatni. Az első a R.U.S.E.-nézet, ami a műholdak magasságából mutatja a csatateret. Ezen a szinten vethetjük be a RUSE kártyákat, valamint osztogathatjuk az általános „menj ide” parancsokat. Egy szinttel alacsonyabban (lásd képünk) már közelebbről szemlélhetjük az eseményeket. Itt az erőforrások menedzselését, a bázisépítéseket, és a bonyolultabb, precízebb hadműveleteket bonyolíthatjuk le. Végül az utolsó „emeleten” a testközeli, hagyományos kameraállást kapjuk, ahol láthatjuk az ellenségeink elhelyezkedését, illetve azok létszámát, de az már nem derül ki, hogy a játékban szereplő hat kaszt közül melyekkel állunk szemben.
A GDC-s prezentációban egy kis ízelítőt is kaphattunk a játékmenetből, ugyanis a Ubisoft rangidős producere, Mathieu Girard végigjátszotta a Monte Casinó-i küldetés egy részét. A bemutatott misszió célja egy német tankok által védett kolostor visszafoglalása volt, amit úgy tehettünk meg, ha a szomszédos Ausonia falujából kiindulva meglepjük az ellenséget. Hogy mindezt végrehajtsuk, két RUSE kártyát használhattunk, az egyikkel teljes rádiócsöndet rendelhetünk el, ezzel eltűnve az ellenséges radarokról, a másikkal pedig megszerezhetjük a nácik haditerveit. Utóbbival az ellenséges egységek típusát, létszámát és pontos elhelyezkedését, valamint színes nyilakkal a várható hadműveleteket láthatjuk.
A beszámolók szerint az új IrisZoom néhány apróbb csuklást leszámítva egy rendkívül részletes tájat mutatott, tele korhű, szépen lemodellezett egységekkel és rombolható környezettel.
A 2010 elején megjelenő R.U.S.E. Európa és Észak-Afrika híres csatatereire fog elkalauzolni minket, ahol a helyszínnek megfelelően az angol, a francia, az amerikai, a német, az olasz vagy az orosz hadsereg színeiben csatározhatunk PC-n, Xbox 360-on és PS3-on.
egyébként jónak ígérkezik, de még el kell válnia, mennyire fognak működni ezek a becsapós dolgok