- A Mass Effect 4 az Andromeda galaxisban fog játszódni
- Mi egy felfedezőt alakítunk, aki az emberiségnek keres új otthont
- Kolóniákat alapíthatunk, ezeket meg is kell védenünk
- A remnant nevű, mitikus faj kulcsfontosságú lesz
- Indíthatunk Strike Teameket küldetésre
- A multiban mi is mehetünk Strike Team küldetésekre
- Lesz egy Horde mód is
- Lesz három küldetéstípus: Remnant Vault Raids, Elite Remnant Vault Raids és Keth Outpost
- Ezek felderítésekre, akciókra és fejtörőkre épülnek
- Magunk és a csapat mellett fejleszthető lesz a Tempest nevű űrhajónk, a Mako és a Strike Teamek is
A Redditen rengeteg információ látott napvilágot a Mass Effect következő részéről. Az anyag állítólag a Bioware által készített, de korlátozottan hozzáférhető kérdőívből származik. Hogy mennyire hiteles, az jó kérdés. Mérget azért ne vegyetek rá, de a szöveg mennyisége és minősége arra enged következtetni, hogy nem kitaláció – vagy egész jó író a kitaláló. A választ majd az idő megadja, egyelőre mi elmondjuk, miről is van szó.
Egy új galaxis története
A következő Mass Effect időben és térben is elhatárolódik a Mass Effect 3-tól, ugyanis a Helius klaszterben fog játszódni, ami nem a Tejútrendszerben van, hanem az Andromeda galaxis egy több száz naprendszerét lefogó területe. Mi egy harcképzett, de a tűzkeresztségen még nem átesett felfedezőt alakítunk, akinek az a feladata, hogy új otthont találjon az emberiség számára a Helius klaszterben.
A felfedezésre váró terület négyszerese a Mass Effect 3-ban bejárható placcnak, és miközben áttúrjuk eme hatalmas játszóteret, különféle forrásokat gyűjthetünk, kolóniákat alapíthatunk, új, háborúskodó fajokat fedezhetünk fel, vadvidékeket kutathatunk át. Hogy mindezt túléljük, fejlesztenünk kell az arzenálunkat, a hajónkat, a legénységünket, stratégiát kell kidolgoznunk és szövetségeket kell építenünk – ez utóbbi nem lesz egyszerű.
Ahogy annak idején a proteanok, ezúttal a remnant nevű letűnt, mítikus faj technológiáit és tudását kutathatjuk fel, amelyek kulcsfontosságúak lesznek, hogy uraljuk a galaxis eme szegletét, és persze ahhoz, hogy az emberiségnek legyen jövője. Csakhogy a többi faj ezt nem fogja ölbe tett kézzel nézni.
Kutatás és fejlesztés
Feladatunk nagyjából ugyanaz lesz, mint az Enterprise űrhajó legénységének. Felfedezni a világűrt. Persze nem ingyen és bérmentve, kutatásainknak ugyanis eredménye is lesz. A bolygókról begyűjtött erőforrások, technológiák és tervrajzok segítségével javíthatjuk járműveinket, fegyvereinket és felszereléseinket, például építhetünk ugrást segítő lábpáncélt, jetpackot, fejleszthetjük a cryo-sugárvetőnekt, amivel egész seregeket égethetünk fel. Ennek köszönhetően merészkedhetünk majd egyre mélyebbre a Helius klaszterben, az egyre veszélyesebb területek felé.
Az újabb szupercsapat
A Mass Effect-trilógia egyik legerősebb pontja a csapattársak voltak, szóval elképzelhetetlen lenne egy újabb epizód úgy, hogy hősünk egyedül grasszál a galaxisban. Természetesen erről szó sincs, ezúttal heten tartanak velünk. Mindegyikük egyedi személyiség, fegyverzettel, felszereléssel és képességekkel bír, amiket mi fejleszthetünk tovább játékstílusunknak megfelelően. Példának okáért a Cora nevű karakter biotikus pajzsot emelhet, amivel mindenkit megvédhet a buborékon belül.
Persze hőseink nem egyszerűen felbérelhető fegyverek lesznek, hanem szerves részei az univerzumnak, így reagálnak tetteinkre és választásainkra. Lojalitásukat ezúttal is elnyerhetjük küldetésekkel, például amikor egy krogan telepes hajót eltérítenek a törvényen kívüli frakciók egyike, utánpótlás nélkül hagyva ezzel a telepeseket, Drack, a krogan csapattársunk kéri a segítségünket az ügy megoldásához. Ha elfogadjuk és sikerre visszük a küldetést, Drack lojális lesz hozzánk és elérhetővé válik egy új fejlődési fa. Ezekkel a személyes küldetésekkel és beszélgetésekkel ismerhetjük majd meg a társak háttér sztoriját, fejleszthetjük kapcsolatunkat velük – ahogy eddig.
1000 fényéves játszótér
A Mass Effect új helyszíne, a Helios klaszter 1000 fényéves területet ölel fel, és nem kapunk meg mindent egyszerre, vagy éppen nem tudunk mindent egyszerre felügyelni. Itt lépnek be a játékba az RTS elemek. A létrehozott bázisoknak, kolóniáknak és településeknek ugyanis védelemre lesz szüksége. Ehhez zsoldosokat kell felbérelnünk, ők alkotják majd a Strike Teameket. Ezeket az MI irányította csapatokat random mód generált, időhöz kötött küldetéseken vethetjük be. A Strike Team küldetésekből rengeteg féle lesz, kolóniavédelem, remnant ereklyék begyűjtése, és így tovább, s mindegyik valós időben zajlik majd. Vagyis, míg mi saját misszióinkat teljesítjük, addig szétküldhetjük Striek Teamjeinket, majd 20-30 perccel később visszatérve begyűjthetjük az XP-t és a beszerzett eszközöket. A Strike Teamek szintén fejleszthetőek lesznek, és erre rá is kényszerít minket a program, hiszen csak így tudják majd az egyre nehezebb missziókat sikeresen teljesíteni.
Egységben az erő
A Strike Team küldetésekre magunk is elmehetünk, s itt lép be a játékba a multiplayer játékmód. Egymagunk vagy három barátunkkal vállvetve vághatunk neki a misszióknak. Minél többen csatlakoznak hozzánk, annál nagyobb lesz a kihívás, és annál több lesz a jutalom. A küldetések folyamán különböző feladatokat kell megoldanunk, például településeket kell megvédenünk a khetek támadásától vagy remnant ereklyéket kell begyűjtenünk, mielőtt az ellenfél tenné rá enyves kezét.
Aktív részvételünk a Strike Team küldetésekben természetesen nem marad jutalom nélkül. Speciális extrákat kapunk a kampányban, de a többjátékos módban is a miénk lehetnek új karakterek, speckó fegyverek, fegyvermódok és különféle eszközök, amikkel testre szabhatjuk hősünket a bevetések előtt. És aki egy másik játékos Strike-partijába csatlakozik be, az extra APEX-et (a játékbeli pénz) és multiplayer XP-t kap.
Emellett kapunk egy Horde módot is, amiben a túlélésen lesz a hangsúly, illetve a részfeladatok megoldásán. Ez nagyban hasonlít a Mass Effect 3 multiplayer módjára, vagyis a hullámokban ránk törő ellenfelet kell legyőznünk különböző csatatereken, miközben bombát hatástalanítunk vagy előre kijelölt célpontokat vadászunk le. A jutalmak között itt is lesznek speciális karakterek, fegyverek, módok, mindenféle felszerelés, illetve az itt kiérdemelt APEX segedelmével vehettünk majd extra cuccokat a kampány során.
Telepítsünk telepeket
Az új Mass Effectben már nem csak magunkról és csapatunkról kell gondoskodni, hanem az emberiségről is, legalábbis azon emberekről, akik a mi irányításunk alatt települnek be a Helius klaszterbe. Itt továbbra is stratégiázhatunk, mert az új településeknek meg kell szabnunk, mire összpontosítsanak majd. Egy felderítéssel foglalkozó kolónia több Strike Team küldetést adhat, nagyobb területet enged láttatni, míg egy bányásztelepülés több erőforrással láthat el minket.
Beszélgessünk
A Mass Effect-szériának mindig is fontos részei voltak a dialógusok, és ez a Mass Effect 4-ben sem lesz másképpen. Sőt, tovább mélyülnek a lehetőségeink, többször vághatunk partnereink szavába, vagy élhetünk cselekvés alapú kommunikációval. Utóbbi alatt olyasmit tessék érteni, mint például stukkerrel ösztökélünk valakit egy ajtó kinyitására. Az ilyen extrém megoldások természetesen hatással lesznek a történetre és az NPC-k hozzánk való viszonyára.
Mindig van egy űrhajó
Valószínűleg mindnyájan szerettük az SSV Normandy SR-1-t és az SR-2-t is, de eme csodaszép hajóktól végleg búcsút vehetünk. Az első ugye már a Mass Effect 2-ben felrobban, a másodikkal meg a kutya tudja, mi van. A Mass Effect 4-ben új űrjárművünk lesz, a Tempest, amivel bejárhatjuk a klaszter több száz naprendszerét, és kutathatunk nyersanyagok, intelligens életformák, konfliktusok és idegen technológiák után, valamint eljuthatunk oda, ahová ember még nem merészkedett azelőtt.
A felkutatott anyagokkal magunkat, űrhajónkat és csapatunkat is fejleszthetjük, hozzáigazíthatjuk felszereléseinket saját játékstílusunkhoz. Az átmenet a Tempest repülése, a bolygók megközelítése és a Makóva történő landolás között töltőképernyő nélkül fog megtörténni.
Dekoráció mesterfokon
Az Andromeda galaxis átfésülése közben összeszedett idegen leletek, természeti források, trófeák és egyéb cuccok egyaránt felhasználhatók karakterünk külsejének, a Tempestnek és a Makónak a kidekorálására. Testre szabhatjuk magunkat és csapatainkat ruhákkal és egyéb csimbi dolgokkal, amiket a játék közben oldhatunk majd fel. Sőt, még fotókat is készíthetünk a galaxis különböző pontjain, amivel szintén dekorálhatjuk majd űrhajónkat vagy eladhatjuk azokat a többi karakternek.
Vaulthunter
A játék kulcsfontosságú civilizációja lesz a remnant, így sok minden kötődik majd hozzájuk. Kiemelkedő lesz az aktív Remnant Monolithok felkutatása, amikkel kinyithatjuk a Remnant Vault Raids küldetéseket. A civilizáció eme létesítményeiben viszont nem járhatunk-kelhetünk kedvünk szerint. Át kell verekednünk magunkat a különféle csapdákon, a védelmi mechanizmusokon, a robotokon, sőt, még az épületek felépítése is megnehezíti, hogy távozzunk kincseinkkel. Ezzel a Bioware kicsit az Indiana Jones életérzést csempészi bele a játékba.
Ha élve távozunk, jutalmaink között lesznek különféle erőteljes felszerelések, erőforrások és úgynevezett Star Keyek, amikkel hozzáférhetünk űrbéli létesítményekben fellelhető bónuszokhoz.
Ugyanezekben az űrállomásokban foghatunk bele majd az Elite Remnant Vault Raidsekbe, amik tulajdonképpen a sima Remnant Vault Raidsek nehezített változatai. A csapdák és robotok mellett itt belefuthatunk törvényen kívüliekbe és khet járőrökbe, valamint különféle fejtörőket is meg kell oldanunk. Ennek megfelelően a jutalmak sem lesz csekély.
De mik azok a khetek?
Passz, egyelőre ezt még nem tudni, valószínűleg a Helius klaszter uralkodó faja. Erre enged következtetni, hogy a felfedezések során belefuthatunk az előőrseikbe, amiket aztán nehéz csaták által elpusztíthatunk, XP-t és hatalmat nyerve ezzel a régióban, kiérdemelve szövetségeseink bizalmát.
Az a szeretett Mako
Ki ne emlékezne a Mass Effect gravitációt meghazudtoló járművére, a Makóra. Ez a gépjármű újra visszatér, és akár felfedezünk, akár a kolóniáknak keresünk megfelelő helyet, akár remnant vaultokat hajkurászunk, vagy khet előőrsöket támadunk, mindig a Makóval indulunk neki. Kedvenc felszíni járművünket tucatnyi módon fejleszthetjük majd, például szerelhetünk rá turbó boostereket, feljavíthatjuk a pajzsgenerátorát, esetleg ellenségdetektort építhetünk belé. Sőt, még ízlésünknek megfelelő festést is adhatunk rá.
Nos, ez minden, amit most megtudhattunk a Mass Effect következő részéről. Hogy az információk hitelesek, avagy sem, azt nem tudni, éppen ezért egyelőre kezeljétek őket fenntartásokkal.
A kibontható jutalmak meg kicsit grindelés szagúak, olyasminek képzelem ezeket, mint ami a Destinitybe van és amit a warframeben is tapasztalok.
A kutatás/felfedezés/párbeszédek további érdekességet adnak a játéknak, ezek jól hangzanak, csak aztán meglátjuk, hogy véletlenszerűen generált dolgokról lesz e szó, vagy ugyanazokat a helyeket fogjuk csak felfedezni, mert az a játékidőt és újrajátszhatóságot csökkenti.
A több faj választási lehetőség az tetszene, egyelőre ez alapján nem lesz lehetőségünk benne erre, pedig már sok játékban (Star Trek online) ez megoldott, csak annyi különbséggel, hogy 3 nagyobb frakció van.
Egy biztos, hogy várom ezt a részt és remélhetőleg sokáig leköt.
Az eddig megismert fajokkal is emiatt újra találkozhatunk, valószínű, hogy őket is beleveszik a történetbe (több faj is kolóniákat nyithat), ráadásul eddig nem írták sehol, hogy csak emberi főszereplő lesz, úgyhogy reménykedem, hogy ember mellett lesz lehetőség valamilyen földönkívüli karakterrel is kezdeni az egyjátékos részt.
Többjátékos részhez meg jó lenne egy komplexebb játékmód is, nagy területtel, konkrét, egymás után sorban elvégzendő feladatokkal (pl. hekkelés, szabotázs, pajzsok le/felkapcsolása), úgy hogy a pálya, és a feladatok összhangban legyenek egymással.
Remélem, komolyabb mellékküldetések lesznek a játékban, vagy inkább történetileg összetartozó mellékküldetés-sorok.
Persze az is lehet, hogy a fenti információkból semmi sem igaz, de eddig nem tűnik rossznak.
De remélem ezekre a kérdésekre a soron következő játékon belül választ kapunk ha máshogy nem akkor legalább Codex formájában.
De remélem ezekre a kérdésekre a soron következő játékon belül választ kapunk ha máshogy nem akkor legalább Codex formájában.
Meg újraolvasva jópár dolgot újdonságként tüntet fel, pedig nem az. Lojalitás küldetések, valaki?
Ahogy az sem lenne mindegy, hogy a "kasztok" között csak annyi lesz a különbség hogy melyik fegyverre szól a specializációja, és milyen stílusban öli meg ugyanazt az NPC-t.
Ahogy az sem lenne mindegy hogy csak végletesen jó és rossz lehetsz és nincs szürke zóna, ahogy az sem lenne rossz dolog, ha a pofázásoknál nem csak a két véglet meg semleges válasz lenne, hanem lennének árnyaltabb lehetőségek is.
Ahogy az sem lenne rossz, ha a fejlődési rendszerben nem két, max három használható build lenne, hanem jobban variált egymásra kiható képességek lennének.
Meg újraolvasva jópár dolgot újdonságként tüntet fel, pedig nem az. Lojalitás küldetések, valaki?