Huszonkét nappal a kitűzött határidő előtt még csak 140 ezernél áll a Kickstarter számlálója, holott az Ozombie-hoz a fejlesztők 950 ezer dollárt szeretnének összekalapozni -- persze mindez csak az első pár fejezetre lenne elég, ám ha így haladnak, még a főcímet sem fogják tudni összehozni. American McGee két okot lát sajátos Óz feldolgozásának kudarca mögött.
„Valószínűleg a legnyilvánvalóbb tévedés a játék neve” -- mondta a GamePlanetnek adott interjújában. – „Az OZombi címről azt gondoltuk, hogy aranyos és összefoglalja mindazt, amit reményeim szerint el akartunk volna mesélni. De az a probléma, hogy az emberek a zombi szót hallva a manapság divatos, agyra éhes, húsevő zombikra asszociálnak, holott mi egy régebbi jelentését vettük alapul, amikor is az emberek társadalmi és politikai helyzetekben feladják döntési képességeiket.”
A másik hiba szerinte a játékmenetet bemutató videó hiánya. Az OZombie fejlesztését végző Spicy Horse stúdió ugyanis nem számított arra, hogy ennyi ember szeretné látni, milyen is lesz a játék, amire pénzt adnak. A Massive Chalice kampányának sikeréből indultak ki, amelynél szintén nem volt játékmenettel kapcsolatos videó. Le is vonták a nyilvánvalóan téves következtetést, vagyis hogy az embereknek nincs szükségük különösebben arra, hogy megnézzék, mire fektetnek be.
Az esetleges Kickstarteres bukásról McGee annyit mondott, hogy a Sanghajban székelő stúdiónak tökéletesen megfelel az új és érdekes projektek saját zsebből történő finanszírozása. Persze ez esetben ambiciózus terveikből alaposan le kell faragniuk.
OZombie -- Megjelenés: Nem ismert -- Gépigény: Nem ismert
Nos, a következtetés valóban téves, csak nem úgy, ahogy McGee gondolja. Az embereknek azért nem kellett játékmenet-videó a Massive Chalice-ből, mert megbíznak Tim Schaferben és csapatában. Van hitele, hitelük, miután jobbnál-jobb játékokat adnak ki a kezükből. Fáj kimondani, de sajnos McGee elveszítette a hitelét azzal, hogy képtelen volt nemhogy megismételni az Alice sikerét, de játékról játékra rombolta le a nimbuszát. Már senki nem hiszi el, hogy képes valaha egy normális játékot lerakni az asztalra, így valóban kevés az, ha egy hétperces videóban ripacskodik. Hozzáteszem, a Chalice hasonló anyaga tényleg vicces volt, a McGee-féle verzió pedig inkább kínos...