A DayZ játékosai már megtapasztalhatták azt, hogy egy rosszul átgondolt akció után a nehezen összegyűjtött tárgyaikat elvesztik. Ez egy remek játékmenet-elem, ami óvatosságra tanítja a túlélőket, hiszen a való életben is vigyázni kellene a felszerelésre-- nem is csoda tehát, hogy a mod nagy riválisa, a The War Z is átveszi ezt az elemet.
A Cinemablend stábjával folytatott beszélgetése során a fejlesztőcsapa vezetője, Alex Josef elmondta: mind a Normal, mind pedig a Hardcore nehézségi szinten karakterünk halálakor elveszítjük tárgyainkat, ebbe beleértve azokat is, amiket valódi pénzért vettünk.
„Igen, elveszíted a hátizsákod, ha meghalsz Normal vagy Hardcore nehézségen, és igen, azokat a tárgyakat is elveszíted, amiket valódi pénzzel vásároltál -- ez az az ár, amit fizetned kell. Sokat gondolkodtunk ezen, és arra a döntése jutottunk, hogy ez jó ösztönzés lesz arra, hogy a játékosok óvatosabban játszanak, vagy kevesebbet költve a játékra inkább keressék meg a szükséges eszközöket.”
A Cinemablend stábjával folytatott beszélgetése során a fejlesztőcsapa vezetője, Alex Josef elmondta: mind a Normal, mind pedig a Hardcore nehézségi szinten karakterünk halálakor elveszítjük tárgyainkat, ebbe beleértve azokat is, amiket valódi pénzért vettünk.
„Igen, elveszíted a hátizsákod, ha meghalsz Normal vagy Hardcore nehézségen, és igen, azokat a tárgyakat is elveszíted, amiket valódi pénzzel vásároltál -- ez az az ár, amit fizetned kell. Sokat gondolkodtunk ezen, és arra a döntése jutottunk, hogy ez jó ösztönzés lesz arra, hogy a játékosok óvatosabban játszanak, vagy kevesebbet költve a játékra inkább keressék meg a szükséges eszközöket.”
Ha megveszed a WarZ-t, akkor ingyen játszhatsz tovább, és valószínűleg ez lesz a DayZ -nél is, szóval akkor miért bukna meg?
A DayZ-ben is klikkek alakultak arra, hogy levadásszák a játékosokat a cuccaikért, itt egyenesen bandákba tömörülve fogják a játékosokat kirabolni, hogy megszerezzék a cuccaikat. Ezt azért nem ártana átgondolni még egyszer a fejlesztőknek, mert ez így nem lesz jó...
Elvileg a WarZ ingynes lesz , így sokkel többen fogják megvenni.
Ez a megoldás viszont nettó baromság. Legyen benne Hardcore mód, mint a Diablóban meg más, klasszikus, roguelike játékban, aki ezt választja, tudja, hogy mi vár rá. Az azonban, hogy alapból permadeth van, inkább riasztó, mint vonzó. Ennek a vége az, hogy csak azok fognak fizetni a cuccokért, akik megengedhetik maguknak, a többiek meg szívnak, aztán a második halál után frusztráltan továbbállnak.
A WarZ szép taktikusan ássa a saját sírját, de hát ők tudják.
Pont egy olyan játékban, ahol bizonyára ezerféle különböző módon meg lehet halni ez nekem inkább egy ügyesnek álcázott pofátlan módszer a pénzbeszedésre. Arról már ne is beszéljünk, hogy a játékosok nagy többsége nem robot, el tud követni egy-két hibát, bármilyen jól játszik is és ezért elvenni tőlük, amiért fizettek, szerintem egyáltalán nem fair.