Alig robbant be a köztudatba a remek Trials: Evolution (tesztünket lásd a legfrissebb számban!), az xboxos Minecraft már meg is fosztotta trónjától: Notch remekműve az XBLA-s debütálása napján a legtöbb letöltést produkáló játék lett a platformon, ezzel rekordot döntve. Ez persze nem minden, Notch Twitteren megüzente, hogy a játék egyetlen órán belül jövedelmezővé vált.
Érdekesség egyébként, de a Fezzel brillírozó Polytron egy kérdése felfedte, hogy Notchot a Microsoft sem tekinti átlagos fejlesztőnek.
"Hogy szerezted meg azokat az adatokat az MS-től? Mi még most sem tudjuk, mennyi Fezt adtunk el, pedig eltelt egy hónap. Te 24 óra alatt kapsz értesítést?" -- tették fel a kérdést a Polytron munkatársai.
Notch azt felelte, hogy ő azt hitte, ez a megszokott eljárás, mire azt a választ kapta, hogy az inkább 3-4 hónap.
Érdekesség egyébként, de a Fezzel brillírozó Polytron egy kérdése felfedte, hogy Notchot a Microsoft sem tekinti átlagos fejlesztőnek.
"Hogy szerezted meg azokat az adatokat az MS-től? Mi még most sem tudjuk, mennyi Fezt adtunk el, pedig eltelt egy hónap. Te 24 óra alatt kapsz értesítést?" -- tették fel a kérdést a Polytron munkatársai.
Notch azt felelte, hogy ő azt hitte, ez a megszokott eljárás, mire azt a választ kapta, hogy az inkább 3-4 hónap.
"Emberek már az prezentálja a játékot hogy mennyien vették meg."
A CoD-okat is sokan megveszik, pedig az egy szar játék. Az eladott példányszám nem feltétlen jelent minőséget.
Én továbbra is úgy érzem, hogy ez inkább a grafikának szól részedről és a többi "nemszeretem" részéről. Mondjuk elhiszem, hogy van olyan, aki gyerekkorában utált legózni, ahogy azt is, hogy ezt a játékot is lehet tényleg nem szeretni. De ez a "pixeltömeg" nálam a kinézetre utal, és az érződik számomra, számunkra ebből, hogy te és a többiek a kinézete miatt ítélik el és nem is hajlandók elmerülni benne, kipróbálni. Hát igen, nem egy Skyrim-szintű grafika. De gondoljunk bele: ha egy olyan kinézetet kapna, akkor ehhez a teljes egészében átszabható világhoz nem lenne gép a Földön, ami elvinné.
Illetve szvsz ha lenne hozzá egy "story mode", akkor biztos motiváltabbak lennének sokan az építésre is.
Mindenesetre szerintem ez az évtized játéka, max. a Terrariában tudtak még hasonló élményt nyújtani, de abban közel sincs ennyi lehetőség, mint ebben. Számomra az építés öröme minden sztorinál vagy csilivili grafikánál többet ér. Hogy alkothatok. Nagyot alkotni ebben is hosszú folyamat, de érdemes szívni vele, mert igen gyönyörű dolgokat lehet csinálni. Persze, akit a legó meg a kisvasút építése sem hozott lázba annak idején, azt bizonyára ez sem fogja.
Amúgy meg ez a "8 bites pixeltömeg" többet ér, mint az utóbbi 10 év játékfelhozatala együttvéve.
Epic comment is epic. Köszönöm!