Steve Perlman és Mike McGarvey, az OnLive két első embere elmondta, hét évig hegesztettek „radar alatt”, titokban, mostanra viszont összeállt a csomag, mely forradalmasíthatja az otthoni szórakozást. Az alapelv tulajdonképpen pofonegyszerű, a mögé pakolt technológia viszont valóban egyedülálló. A lényeg tehát: egy előfizetéses rendszerről van szó (az ígéretek szerint alacsony havidíjjal kell számolnunk), amelyben játékokat vásárolhatunk, ám ezeket nem kapjuk meg fizikálisan – a kiválasztott szoftver a cég brutális szerverparkjának csúcstechnológiás masináin fut, maximális részletességgel, az összecsomagolt kép- és hangadat érkezik hozzánk kábelen, a reakciónk pedig száguld vissza a „feladónak” a megszokott módon, így az egész mókának csupán a sávszélességünk és az internet-szolgáltatás minősége szab határt. Az urak elmondták, a kidolgozott tömörítési eljárásnak hála a tesztek során mindössze egy milliszekundumos késést mértek, ami gyakorlatilag elhanyagolható, de a csomagvesztések minimalizálásáról folyamatosan tárgyalnak a szolgáltatókkal, és segítik őket a minél minőségibb megoldások implementálásban, de persze ahol kábeltévé van, ott még egyszerűbb a helyzet.
Az OnLive segítségével egy egyszerű PC vagy Mac asztali,- illetve noteszgépen is csont nélkül játszhatunk bármilyen játékkal, ám van egy prémiumszolgáltatás is: megvásárolhatunk ugyanis egy igen csinos, „MicroConsole”nevű kis dobozkát is, mely az otthoni tévé képernyőjén jeleníti meg a csodát, egy megás netkapcsolatnál standard, míg öt megásnál 720p-s felbontásban, fix 60 fps-sel. Négy vezeték nélküli kontrollert és ugyanennyi bluetooth headsetet csatlakoztathatunk hozzá, de helyet kapott rajta két USB-csatlakozó is (ehhez egeret, billentyűt is köthetünk), és persze a HDMI és S/PDIF optikai kimenet az Ethernet aljzat mellett.
Mindezen szolgáltatások mellett a tervek szerint az év végén elstartoló OnLive az Xbox Live-hoz hasonló funkciókat is kínálja: barátlista, online profil, sőt, bármely játékból bármikor rögzíthetünk egy tíz másodperce visszajátszást is, amelyet megoszthatunk a haverokkal, illetve a közösséggel (ez a BragClip, azaz „hencegő klip”), ráadásul nézőként is „beülhetünk” bárki játékába, akár tartalmazza az adott cím a „spectacle” módot, akár nem. A srácok alaposan kitettek magukért, ugyanis megszerezték a Ubisoft, a Take-Two, az Electronic Arts, a Codemasters, a THQ, az Atari, a Warner Bros. és az Epic Games támogatását, az ő kínálatukból máris lehet választani, az ActiBlizz viszont egyelőre nem kívánt beszállni a buliba.
Élő bemutató holnap, a cég internetes otthona is ekkor fogja megnyitni kapuit; amint lesz valami mozgókép az eseményről, természetesen hozzuk nektek, mert úgy tűnik, valami nagy dolog küszöbére érkeztünk...
(képek: Shacknews)
Az OnLive segítségével egy egyszerű PC vagy Mac asztali,- illetve noteszgépen is csont nélkül játszhatunk bármilyen játékkal, ám van egy prémiumszolgáltatás is: megvásárolhatunk ugyanis egy igen csinos, „MicroConsole”nevű kis dobozkát is, mely az otthoni tévé képernyőjén jeleníti meg a csodát, egy megás netkapcsolatnál standard, míg öt megásnál 720p-s felbontásban, fix 60 fps-sel. Négy vezeték nélküli kontrollert és ugyanennyi bluetooth headsetet csatlakoztathatunk hozzá, de helyet kapott rajta két USB-csatlakozó is (ehhez egeret, billentyűt is köthetünk), és persze a HDMI és S/PDIF optikai kimenet az Ethernet aljzat mellett.
Mindezen szolgáltatások mellett a tervek szerint az év végén elstartoló OnLive az Xbox Live-hoz hasonló funkciókat is kínálja: barátlista, online profil, sőt, bármely játékból bármikor rögzíthetünk egy tíz másodperce visszajátszást is, amelyet megoszthatunk a haverokkal, illetve a közösséggel (ez a BragClip, azaz „hencegő klip”), ráadásul nézőként is „beülhetünk” bárki játékába, akár tartalmazza az adott cím a „spectacle” módot, akár nem. A srácok alaposan kitettek magukért, ugyanis megszerezték a Ubisoft, a Take-Two, az Electronic Arts, a Codemasters, a THQ, az Atari, a Warner Bros. és az Epic Games támogatását, az ő kínálatukból máris lehet választani, az ActiBlizz viszont egyelőre nem kívánt beszállni a buliba.
Élő bemutató holnap, a cég internetes otthona is ekkor fogja megnyitni kapuit; amint lesz valami mozgókép az eseményről, természetesen hozzuk nektek, mert úgy tűnik, valami nagy dolog küszöbére érkeztünk...
(képek: Shacknews)
Ez azért egy igen durva dolog. Hiszen az ötlet eléggé bizarr, de még is nagyon is jó! Persze az ember fél az ilyen új dolgoktól, de talán itt a jövő PC-je
Hát, tibi94 az még azért messze van
Nomeg az előfizetési díjhoz pluszba még játékot is vegyek -gondolom- nem túl baráti áron?
Nevezzetek konzervatívnak de én inkább maradok a gépfejlesztésnél...
Mindenesetre én tuti nem fizetek elő, nekem az a jó, ha a game doboza ott csücsülhet a polcomon
Mellesleg ha megjelenik, a területi eloszlással is gondok lehetnek. Mi tutira kimaradunk a jóból, nálunk még Xbox Live! sincs.
Kíváncsi leszek a végeredményre.
Akkor is irreálisnak tartottam a dolgot. Elég elképzelni, hogy mondjuk egymillió ember szeretne egyszerre egy nagyobb gépigénnyel rendelkező játékkal játszani (nem egy földtől elrugaszkodott dolog), nem létezik olyan szerver, aminek ekkora számítási kapacitása lenne.
Ez akkor ütne nagyot, ha pár éven belül nem lennének dobozos játékok, és az asztali Pc-k is a jelenlegi szinten ragadnának, és csak ezen a rendszeren lehetne játszani. Akkor kihalna a warez, és a hardvergyártók közül is csak 1-2 maradna talpon (lelki szemeimmel látom, ahogy a Nvidia fúzionál az Intelel, és a Amd-Ati konszernnel verekednek a piac maradékán) viszont ennek kb annyi az esélye, mint annak, hogy az LHC megsemmisíti a földet.
A szoftvergyártók biztosan jobban járnak,hiszen az előfizuból tisztes %-ban veszik le a jogdíjaikat (éppen ezért félő,hogy nem lesz túl occsó a buli) és visszaesik a kalózkodás.
De a hardvergyártók nagyon pofára eshetnek,mert a bivaly procikat,VGA karikat,tuning alaplapokat meg RAM-okat és atom tápegységeket többnyire a gamerek veszik.
(okés,vágom,hogy kell az más felhaszn. területekre is,de a nagy hányadot a gamerek teszik ki szvsz) És ha nem lesz kinek eladni,nem lesz kinek fejleszteni,egyúttal félő,hogy lassulhat az informatikai eszközök fejlődése is.
(mint a "4 évente megduplázódik a CPU teljesítmény" tézis is borúlhat)
Amúgy meg ha 100%-os lenne a OnLive "lefedettség", akkor is kell majd GPU meg CPU az otthoni gépekbe, a mobileszközökbe (hiszen ez nem váltja ki a kézi konzolokat, mobil- és okostelefonokat), és még sorolhatnám, az is piac, nem is kicsi.