Ha a CryEngine kerül szóba, nem elsőre az jut mindenkinek az eszébe, hogy mennyire kapkodják a cégek a motort, hanem inkább az, hogy szép-szép, de csak a Crytek él vele. Ez részben igaz, hiszen tényleg a legtöbb programot ők készítik el, de túlzás volna kijelenteni, hogy mások egyáltalán nem használják -- igaz, ugyan, hogy nem az ipar legnagyobb cégei döntenek az eszközkészlet mellett, de így is akad jó pár vásárló, akiket most fel is sorolt a cég.
A Crytek a GDC alkalmából összeállított videójában láthatjuk, hogy mindenféle változatos feladatokban helyt tud állni a CryEngine 3-as számú változata, legyen szó komoly szimulációról, egy könnyed golfjátékról, vagy egy robbanásokkal és varázslatokkal tűzdelt szerepjátékról. A 2009-ben bejelentett motort jelentősen több külsős cég használja, mint a korábbi két verziót, tehát az évek során a Crytek sikeresen tudta terjeszteni a fejlesztését, de még így is van hova fejlődniük.
És szerintem sokan így vannak a dologgal.
A motort azért licence-elik, mert nem akarnak újat írni. Ez elég logikus. Akitől pedig "veszik", nyilván elvárja, hogy a játékban szerepeljen ez.
Amit mondasz, egyszerűen értelmetlen. Ez szerződés kérdése. Az meg, hogy kint van, reklám. Nyilván miután semmiből sem tart, mindenki ki fogja tenni.
És szerintem sokan így vannak a dologgal.