Ha azt hitted, hogy csak manapság számít újdonságnak az extravagáns gamer-szék, akkor nagyobbat nem is tévedhettél volna. A nyolcvanas-kilencvenes évek nem csak a videojátékos forradalmat hozták magukkal: azzal együtt a játékos kiegészítők piaca is éledezni kezdett. Igaz, kicsit más elképzelése volt az Iron Craft nevű cégnek arról, hogy milyen is egy „gamer-szék”, mint azt manapság megszokhattuk. Igaz, akkortájt ujjmelegítőre még nem gondoltak.
Láthatóan gyerekcipőben járt még akkor az ipari termék- és formatervezés, vagy fogalmuk sem volt annak létezéséről. A ránézésre is kényelmetlen, semmiféle kar-vagy háttámaszt nem biztosító, minimum instant gerincferdülést és hátfájdalmat okozó sámli egyetlen előnye (és egyben hátránya) az volt, hogy a kontrollert nem tudtad elhajítani anélkül, hogy fel ne álljál…