A pletykák igaznak bizonyultak, s a Microsoft valóban megszüntetni az XNA fejlesztői készlet támogatását. A programcsomag a független fejlesztők kedvence volt, hiszen ezzel viszonylag könnyedén tudták tető alá hozni a projektjüket, ám most új program után kell nézniük, ha nem elégedettek az előttük álló lehetőségekkel, vagy szeretnének megszabadulni a tervező valamelyik bosszantó problémájától.

A Microsoft ma jelentette be, hogy noha az XNA-t a továbbiakban is támogatják, új verzió és hibajavítások már nem fognak megjelenni. Ez a döntés valószínűleg azért született meg, mert úton van a következő konzolgeneráció, ami más fejlesztői környezettel rendelkezik, mint a most kapható modell. Minden valószínűség szerint lesz még kis csapatoknak szánt eszközkészlet, csak éppen az új gép megjelenése után.

A Microsoft az XNA elkaszálásáról szóló hír megerősítése mellett cáfolta azt a szóbeszédet, miszerint nem folytatják a DirectX technológia építését. A cég szóvivője közölte: abszolút nem céljuk leállítani ennek fejlesztését, hiszen most és a jövőben is fontos szerepe lesz a DirectX-nek konzolon, PC-n és mobiltelefonon egyaránt.