A pletykák igaznak bizonyultak, s a Microsoft valóban megszüntetni az XNA fejlesztői készlet támogatását. A programcsomag a független fejlesztők kedvence volt, hiszen ezzel viszonylag könnyedén tudták tető alá hozni a projektjüket, ám most új program után kell nézniük, ha nem elégedettek az előttük álló lehetőségekkel, vagy szeretnének megszabadulni a tervező valamelyik bosszantó problémájától.
A Microsoft ma jelentette be, hogy noha az XNA-t a továbbiakban is támogatják, új verzió és hibajavítások már nem fognak megjelenni. Ez a döntés valószínűleg azért született meg, mert úton van a következő konzolgeneráció, ami más fejlesztői környezettel rendelkezik, mint a most kapható modell. Minden valószínűség szerint lesz még kis csapatoknak szánt eszközkészlet, csak éppen az új gép megjelenése után.
A Microsoft az XNA elkaszálásáról szóló hír megerősítése mellett cáfolta azt a szóbeszédet, miszerint nem folytatják a DirectX technológia építését. A cég szóvivője közölte: abszolút nem céljuk leállítani ennek fejlesztését, hiszen most és a jövőben is fontos szerepe lesz a DirectX-nek konzolon, PC-n és mobiltelefonon egyaránt.
A Microsoft ma jelentette be, hogy noha az XNA-t a továbbiakban is támogatják, új verzió és hibajavítások már nem fognak megjelenni. Ez a döntés valószínűleg azért született meg, mert úton van a következő konzolgeneráció, ami más fejlesztői környezettel rendelkezik, mint a most kapható modell. Minden valószínűség szerint lesz még kis csapatoknak szánt eszközkészlet, csak éppen az új gép megjelenése után.
A Microsoft az XNA elkaszálásáról szóló hír megerősítése mellett cáfolta azt a szóbeszédet, miszerint nem folytatják a DirectX technológia építését. A cég szóvivője közölte: abszolút nem céljuk leállítani ennek fejlesztését, hiszen most és a jövőben is fontos szerepe lesz a DirectX-nek konzolon, PC-n és mobiltelefonon egyaránt.
problem solved : D
Teljesen logikus, hogy a következő generáció egy új fejlesztőeszközt kap. Ennek az RT-hez szvsz sok köze nincsen. Az XNA-vel továbbra is tudsz játékokat írni és azok menni is fognak mind Win8-on, mind WP8-on. Mindössze a Windows Store-ban nem tudod publikálni az appod. De C#-ot ezután is használhatsz, és egy nyamvadt kis appnak nincs szüksége az XNA által biztosítottakra, simán megoldható akár az új JavaScript támogatással is. Amennyiben pedig komolyabb alkalmazást szeretnél írni, akkor ott a C++ - DirectX páros. A Crysis 4-et meg úgysem Windows Store-ban fogják közzétenni, szóval ennyi választási lehetőség bőven lefedi az XNA által hagyott "fél" űrt.