Bizony, jól olvastátok: a TTG ugyanis ötlettúltengésben szenved, annyi kreatív agyat sikerült egy csapatba gyúrniuk, hogy tele vannak jobbnál jobb koncepciókkal. Így aztán az a cég, amely eddigi teljes stratégiáját már amúgy is a tévészériák mintájára, azaz az epizódos fejlesztésre építette, még egy elemet kölcsönvett napjaink aranytojást tojó tyúkjától: a pilot-rendszert. Aki nincs tisztában e fogalommal, annak megmagyarázom: amikor egy csatorna megvásárolja egy széria forgatókönyvét, előbb legyárt belőle egy részt (ez a pilot, vagy bevezető epizód), azt megmutatja a publikumnak, és ha megfelelő a fogadtatása, beindítja a gyártást, ha nem, megy az egész a kukába. A Telltale Games most elindított Game Pilot Program nevű okossága is ugyanezt az elvet követi: kreatív műhelyeik elkészítenek egy-egy epizódot az általuk gondozott ötletből, majd ha ennek jó visszhangja lesz (amit itt ugye a nézettségi mutatók helyett az eladási statisztikák igazolnak), a teljes gépezet a projekt mögé áll, ha nem, jöhet a következő idea...
Nos, a TTG GGP első gyermeke rögtön egy merész, különleges, igazi indie kaland, már ha nem paradoxon ilyet kijelenteni egy minden ízében profi stúdió vonatkozásában -- de ha elolvassátok az alábbiakat, megnézitek a videót és képeket, talán ti is egyetértetek velem a fentiekben.
Szóval a cucc címe Nelson Tethers: Puzzle Agent, címszereplője pedig egy különleges kormányügynök, az FBI Puzzle Research (Rejtélykutatás) divíziójának legjobb (egyben egyetlen) tagja. Legújabb megbízatása, melyre természetesen mi is elkísérjük, az Egyesült Államok fagyos középnyugati szívébe vezeti el, a Minnesota állambeli Scoggins városába, annak is híres radírgyárába. Ez az üzem kizárólagos ellátója a Fehér Háznak, így érthető, hogy amikor valami fura kórság üti fel a fejét, az ügynökség egyből a helyszínre küldi hősünket. A hó borította, álmos település lakói, egész pontosan a gyár dolgozói ugyanis egyfajta transzba estek, amikor beálltak a gépsorok mellé, a termelés leállt, az USA elnöke nem jut hozzá kedvenc radírjához, sürgős intézkedést kíván tehát az ügy...
A rejtélyes sztoriba ágyazott kalandjáték, mint a címe és témája is sejteti, az eddigi TTG címeknél is jobban igénybe fogja venni szürke kis agysejtjeinket, logikai feladatok, mondókákba csomagolt feladványok, útvesztők várnak ránk, megfűszerezve az északi népek folklórjával, az X-akták és a Twin Peaks hangulatával, merítve David Lynch, a Coen fivérek (lásd: Fargo) és Stanley Kubrick világából, múzsaként bevallottan felhasználva Hino Akihiro és csapata, a Level-5 híres és népszerű, Nintendo DS-n már-már legendává vált Professor Layton sorozatát is. És a manókat. No és mindezt Graham Annable egyedi látványvilágával és elbeszélő stílusával. Róla még ejtek pár szót, most lássuk a játék első videóját, hogy kicsit átjárjon titeket a kompozíció egyedi illata...
No és akkor arról, hogy kicsoda is Graham Annable, akinek ezt a 2D-s, semmivel össze nem téveszthető látványt köszönhetjük. Az úriember egy igaz, régi vágású, klasszikus animátor, korábban a Telltale művészeti vezetője volt, jelenleg saját franchise-a, a Grickle útjait egyengeti – a széria a YouTube egyik legnépszerűbb csatornája, sőt immár könyv alakban is megvásárolható a Dark Horse Comic jóvoltából. Nehéz szavakba önteni Annable művészetét, hiszen egyszerre költői és mindennapi, tele humorral, szívvel, ésszel – számomra valóban igazi „indie”, aki nem igazodik semmiféle mai trendhez, saját világát teljesíti ki, és hozz létre benne véleményem szerint egyedi és maradandó alkotásokat. Igaz, nemcsak én gondolom így, hiszen dolgozott / dolgozik a Nickelodeonnak, George Lucasnak, Chuck Jonesnak és Jeff Smithnek is, és bekerült a Houghton-Mifflin kiadó Best American Comics évkönyvének 2008-as kiadásába is. Álljon itt tőle is egy szösszenet, amely azt hiszem, nagyszerűen példázza mindezt, és elárulja azt is, mire számíthatunk ebben az új TTG kalandban.
A Nelson Tethers: Puzzle Agent júniusban jelenik meg PC, Macintosh, iPad, iPhone és WiiWare platformokra, egyelőre kizárólag digitális terjesztésben. Előrendelhető a hivatalos oldalról 9,95 dollárért, ám egy remek akció keretében: a kosarunkba pakolt többi termékre 50% engedményt kapunk, így például az új Sam and Max évad 17,48, Graham Annable emlegetett könyve, a The Book of Grickle 8,98 dollárért vihető haza. Megéri a beruházást!
Nos, a TTG GGP első gyermeke rögtön egy merész, különleges, igazi indie kaland, már ha nem paradoxon ilyet kijelenteni egy minden ízében profi stúdió vonatkozásában -- de ha elolvassátok az alábbiakat, megnézitek a videót és képeket, talán ti is egyetértetek velem a fentiekben.
Szóval a cucc címe Nelson Tethers: Puzzle Agent, címszereplője pedig egy különleges kormányügynök, az FBI Puzzle Research (Rejtélykutatás) divíziójának legjobb (egyben egyetlen) tagja. Legújabb megbízatása, melyre természetesen mi is elkísérjük, az Egyesült Államok fagyos középnyugati szívébe vezeti el, a Minnesota állambeli Scoggins városába, annak is híres radírgyárába. Ez az üzem kizárólagos ellátója a Fehér Háznak, így érthető, hogy amikor valami fura kórság üti fel a fejét, az ügynökség egyből a helyszínre küldi hősünket. A hó borította, álmos település lakói, egész pontosan a gyár dolgozói ugyanis egyfajta transzba estek, amikor beálltak a gépsorok mellé, a termelés leállt, az USA elnöke nem jut hozzá kedvenc radírjához, sürgős intézkedést kíván tehát az ügy...
A rejtélyes sztoriba ágyazott kalandjáték, mint a címe és témája is sejteti, az eddigi TTG címeknél is jobban igénybe fogja venni szürke kis agysejtjeinket, logikai feladatok, mondókákba csomagolt feladványok, útvesztők várnak ránk, megfűszerezve az északi népek folklórjával, az X-akták és a Twin Peaks hangulatával, merítve David Lynch, a Coen fivérek (lásd: Fargo) és Stanley Kubrick világából, múzsaként bevallottan felhasználva Hino Akihiro és csapata, a Level-5 híres és népszerű, Nintendo DS-n már-már legendává vált Professor Layton sorozatát is. És a manókat. No és mindezt Graham Annable egyedi látványvilágával és elbeszélő stílusával. Róla még ejtek pár szót, most lássuk a játék első videóját, hogy kicsit átjárjon titeket a kompozíció egyedi illata...
No és akkor arról, hogy kicsoda is Graham Annable, akinek ezt a 2D-s, semmivel össze nem téveszthető látványt köszönhetjük. Az úriember egy igaz, régi vágású, klasszikus animátor, korábban a Telltale művészeti vezetője volt, jelenleg saját franchise-a, a Grickle útjait egyengeti – a széria a YouTube egyik legnépszerűbb csatornája, sőt immár könyv alakban is megvásárolható a Dark Horse Comic jóvoltából. Nehéz szavakba önteni Annable művészetét, hiszen egyszerre költői és mindennapi, tele humorral, szívvel, ésszel – számomra valóban igazi „indie”, aki nem igazodik semmiféle mai trendhez, saját világát teljesíti ki, és hozz létre benne véleményem szerint egyedi és maradandó alkotásokat. Igaz, nemcsak én gondolom így, hiszen dolgozott / dolgozik a Nickelodeonnak, George Lucasnak, Chuck Jonesnak és Jeff Smithnek is, és bekerült a Houghton-Mifflin kiadó Best American Comics évkönyvének 2008-as kiadásába is. Álljon itt tőle is egy szösszenet, amely azt hiszem, nagyszerűen példázza mindezt, és elárulja azt is, mire számíthatunk ebben az új TTG kalandban.
A Nelson Tethers: Puzzle Agent júniusban jelenik meg PC, Macintosh, iPad, iPhone és WiiWare platformokra, egyelőre kizárólag digitális terjesztésben. Előrendelhető a hivatalos oldalról 9,95 dollárért, ám egy remek akció keretében: a kosarunkba pakolt többi termékre 50% engedményt kapunk, így például az új Sam and Max évad 17,48, Graham Annable emlegetett könyve, a The Book of Grickle 8,98 dollárért vihető haza. Megéri a beruházást!